Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2022, Cilt: 1 Sayı: 1, 66 - 77, 30.12.2022

Öz

Destekleyen Kurum

TÜBİTAK

Proje Numarası

1919B012101141

Teşekkür

Bu araştırma, TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projelerini Destekleme Programı tarafından desteklenen “Bilgisayar Simülasyonu ile Hentbol Oyun Kurallarının Öğretimi” projesinden üretilmiştir. Projeye verdiği destek ve katkılarından dolayı TÜBİTAK'a teşekkür ederiz.

Kaynakça

  • Akbulut, M. A. (2018). 6. Sınıf tıp fakültesi öğrencilerinin kardiyopulmoner resüsitasyon eğitiminde simülasyon eğitim modelinin etkinliğinin değerlendirilmesi. Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
  • Alkan, C. (2011). Eğitim Teknolojisi. (8. Basım). Anı Yayıncılık.
  • Atalay, E. S., Tarakci, D., & Algun, C. (2018). Are the functional movement analysis scores of handball players related to athletic parameters?. Journal of Exercise Rehabilitation, 14(6), 954–959.
  • Aycan, Ş., Arı, E., Türkoğuz, S., Sezer, H., & Kaynar, Ü. (2002). Fen ve fizik öğretiminde bilgisayar destekli simülasyon tekniğinin öğrenci başarısına etkisi: yeryüzünde hareket örneği. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 15(15), 57-70.
  • Çakıt, İ., & Karadeniz, Ş. (2020). Harmanlanmış Öğrenme Ortamlarının, Hentbolda Temel Becerilerin Gelişimine Etkisi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 3(3), 34-52.
  • Çar, B., & Aydos, L. (2022). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterliliklerinin sınıf yönetimi davranışları açısından incelenmesi. Journal of Physical Education and Sport Sciences, 24(1), 1-9.
  • Dağdalan, G. & Taş, E. (2017). Simülasyon destekli fen öğretiminin öğrencilerin başarısına ve bilgisayar destekli fen öğretimine yönelik tutumlarına etkisi. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 5(2), 160-172.
  • Emrahoğlu, N. & Bülbül, O. (2010). 9. sınıf fizik dersi optik ünitesinin bilgisayar destekli öğretiminde kullanılan animasyonların ve simülasyonların akademik başarıya ve akılda kalıcılığa etkisinin incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(3), 409-422.
  • Erbaş, M. K., & Ünlü, H. (2017, Nisan). Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Tekno-pedagojik Eğitim Yeterliklerinin İncelenmesi. 26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye.
  • Gürcüoğlu, E. A., Aksoy, M. U., Aksu, S. P., & Erenel, A. Ş. (2019). Simülasyon uygulamasının kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği dersi eğitimine etkisine ilişkin öğrenci görüşlerinin belirlenmesi. Kocaeli Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(1), 42-46.
  • Hu, Y. (2020). Realization of intelligent computer-aided system in physical education and training. Computer-Aided Design and Applications, 18(2), 80-91.
  • Karabudak, B. (2019). Eğitim teknolojilerinden yararlanarak işbirlikçi öğrenme yoluyla kendi kendine öğrenme. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi. Fen Bilimleri Enstitüsü. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi).
  • Karaşahinoğlu, Ş. (2013). E-Öğrenme Uygulamalarında Animasyon Kullanımı ve Temel Hentbol Oyun Kurallarını Anlatan Bir Animasyon Uygulaması. Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2018a). Beden eğitimi ve spor dersi öğretim programı: 5-8. sınıflar. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2018b). Ortaöğretim beden eğitimi ve spor dersi öğretim programı 9-12. sınıflar. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Mirzeoğlu, D., Aktağ, I., Göcek, E., & Boşnak, M. (2006). Bilgisayar destekli öğretimin basketbol becerilerinin öğrenimi üzerine etkisi. Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri, 1(2), 25-34.
  • Okumuş, F. (2016). Mesleki eğitimde etkileşimli simülasyon ders yazılımlarının öğrenci başarısına etkisi. Bahçeşehir Üniversitesi. Fen Bilimleri Enstitüsü. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
  • Ölmez, C. (2021). Video ve görsel materyaller desteği ile yapılan eğitimin sporda teknik gelişime etkisi (Taekwondo Örneği). Trabzon Üniversitesi. Lisansüstü Eğitim Enstitüsü. (Yayınlanmamış Doktor Tezi).
  • Öner, Y. E., & Yaman, S. (2020). The Effect of Simulation and Animation Supported 5E Model on Science Achievement and Motivation of Prospective Classroom Teachers. Turkish Journal of Primary Education, 5(2), 183-193.
  • Sezer, B. ve Elçin, M., (2017). Tıp eğitiminde simülasyon. Odabaşı, H.F., Akkoyunlu, B., İşman, A. (Ed.). Eğitim Teknolojileri Okumaları içinde. Sakarya Üniversitesi.
  • Sümer, S. (2020). Mobil Uygulama Teknolojisi Destekli Beden Eğitimi ve Spor Dersinin 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Hentbol Performansları Üzerine Etkisinin İncelenmesi. Marmara Üniversitesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
  • Tuncer, M. (2020). Nicel araştırma desenleri. Oral, B. & Çoban, A. (Ed.) Kuramdan uygulamaya eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Tutal, V., & Üzer, Y. (2021). Artırılmış gerçeklik ve spor. Bingöl, H. & Yalçın, İ. (Ed.) Spor ve bilim içinde. Akademisyen Kitabevi.
  • Ulucan, H., & Karabulut, E. O. (2012). Beden eğitimi öğretmen adaylarının eğitim teknolojisi standartları ile ilgili özyeterliklerinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi,14(2), 243-248.
  • Yaman, Ç. (2007). Beden eğitimi öğretmenlerinin eğitim teknolojileri ve multimedya kullanım Becerileri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2(2), 291-313.
  • Yang, J. (2014). Virtual simulation in physical education teaching. World Transactions on Engineering and Technology Education, 12(4), 793-796.
  • YÖK (2018). Beden eğitimi ve spor öğretmenliği lisans programı. Erişim adresi: https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Yeni-Ogretmen-Yetistirme-Lisans-Programlari/Beden_Egitimi_ve_Spor_Ogretmenligi_Lisans_Programi.pdf
  • Yücel, A. S., & Devecioğlu, S. (2012). Spor Eğitiminde Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Kullanımı. Sport Sciences, 7(2), 1-17.

Teaching Handball Game Rules with Computer Simulation

Yıl 2022, Cilt: 1 Sayı: 1, 66 - 77, 30.12.2022

Öz

This research aims to teach pre-service teachers the rules of the international handball game through a simulation developed using the Tactic3D program. The study was carried out in a single group pre-test and post-test experimental design. A total of 32 teacher candidates (13 females and 19 males, mean age: 18.84) enrolled in the Physical Education and Sports Teaching program of Muğla Sıtkı Koçman University Faculty of Sport Sciences in the 2022-2023 academic year participated in the research. The students were selected from among the teacher candidates who had not taken handball lessons before, did not participate in the competition as licensed in the branch of handball, and had not played handball before. A descriptive information form and the Handball Game Rules Knowledge Test developed in the current study were used as data collection tools. The research data were collected online in the fall semester of the 2022-2023 academic year. The obtained data were analyzed with SPSS 22 program. According to the findings of the study, there was a statistically significant difference between the pre-test (49.32) and post-test mean scores (85.26) of the participants (p<0.05). In addition, there was a significant difference in favor of females between genders regarding post-test scores (p<0.05). Concerning the findings, it is seen that simulation training contributes to the handball knowledge level of teacher candidates. Consequently, it can be suggested that educational tools, as in the current research, can be added to the undergraduate education of prospective teachers and used as a tool to enrich teaching.

Proje Numarası

1919B012101141

Kaynakça

  • Akbulut, M. A. (2018). 6. Sınıf tıp fakültesi öğrencilerinin kardiyopulmoner resüsitasyon eğitiminde simülasyon eğitim modelinin etkinliğinin değerlendirilmesi. Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
  • Alkan, C. (2011). Eğitim Teknolojisi. (8. Basım). Anı Yayıncılık.
  • Atalay, E. S., Tarakci, D., & Algun, C. (2018). Are the functional movement analysis scores of handball players related to athletic parameters?. Journal of Exercise Rehabilitation, 14(6), 954–959.
  • Aycan, Ş., Arı, E., Türkoğuz, S., Sezer, H., & Kaynar, Ü. (2002). Fen ve fizik öğretiminde bilgisayar destekli simülasyon tekniğinin öğrenci başarısına etkisi: yeryüzünde hareket örneği. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 15(15), 57-70.
  • Çakıt, İ., & Karadeniz, Ş. (2020). Harmanlanmış Öğrenme Ortamlarının, Hentbolda Temel Becerilerin Gelişimine Etkisi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 3(3), 34-52.
  • Çar, B., & Aydos, L. (2022). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterliliklerinin sınıf yönetimi davranışları açısından incelenmesi. Journal of Physical Education and Sport Sciences, 24(1), 1-9.
  • Dağdalan, G. & Taş, E. (2017). Simülasyon destekli fen öğretiminin öğrencilerin başarısına ve bilgisayar destekli fen öğretimine yönelik tutumlarına etkisi. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 5(2), 160-172.
  • Emrahoğlu, N. & Bülbül, O. (2010). 9. sınıf fizik dersi optik ünitesinin bilgisayar destekli öğretiminde kullanılan animasyonların ve simülasyonların akademik başarıya ve akılda kalıcılığa etkisinin incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(3), 409-422.
  • Erbaş, M. K., & Ünlü, H. (2017, Nisan). Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Tekno-pedagojik Eğitim Yeterliklerinin İncelenmesi. 26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye.
  • Gürcüoğlu, E. A., Aksoy, M. U., Aksu, S. P., & Erenel, A. Ş. (2019). Simülasyon uygulamasının kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği dersi eğitimine etkisine ilişkin öğrenci görüşlerinin belirlenmesi. Kocaeli Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(1), 42-46.
  • Hu, Y. (2020). Realization of intelligent computer-aided system in physical education and training. Computer-Aided Design and Applications, 18(2), 80-91.
  • Karabudak, B. (2019). Eğitim teknolojilerinden yararlanarak işbirlikçi öğrenme yoluyla kendi kendine öğrenme. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi. Fen Bilimleri Enstitüsü. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi).
  • Karaşahinoğlu, Ş. (2013). E-Öğrenme Uygulamalarında Animasyon Kullanımı ve Temel Hentbol Oyun Kurallarını Anlatan Bir Animasyon Uygulaması. Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2018a). Beden eğitimi ve spor dersi öğretim programı: 5-8. sınıflar. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2018b). Ortaöğretim beden eğitimi ve spor dersi öğretim programı 9-12. sınıflar. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Mirzeoğlu, D., Aktağ, I., Göcek, E., & Boşnak, M. (2006). Bilgisayar destekli öğretimin basketbol becerilerinin öğrenimi üzerine etkisi. Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri, 1(2), 25-34.
  • Okumuş, F. (2016). Mesleki eğitimde etkileşimli simülasyon ders yazılımlarının öğrenci başarısına etkisi. Bahçeşehir Üniversitesi. Fen Bilimleri Enstitüsü. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
  • Ölmez, C. (2021). Video ve görsel materyaller desteği ile yapılan eğitimin sporda teknik gelişime etkisi (Taekwondo Örneği). Trabzon Üniversitesi. Lisansüstü Eğitim Enstitüsü. (Yayınlanmamış Doktor Tezi).
  • Öner, Y. E., & Yaman, S. (2020). The Effect of Simulation and Animation Supported 5E Model on Science Achievement and Motivation of Prospective Classroom Teachers. Turkish Journal of Primary Education, 5(2), 183-193.
  • Sezer, B. ve Elçin, M., (2017). Tıp eğitiminde simülasyon. Odabaşı, H.F., Akkoyunlu, B., İşman, A. (Ed.). Eğitim Teknolojileri Okumaları içinde. Sakarya Üniversitesi.
  • Sümer, S. (2020). Mobil Uygulama Teknolojisi Destekli Beden Eğitimi ve Spor Dersinin 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Hentbol Performansları Üzerine Etkisinin İncelenmesi. Marmara Üniversitesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
  • Tuncer, M. (2020). Nicel araştırma desenleri. Oral, B. & Çoban, A. (Ed.) Kuramdan uygulamaya eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Tutal, V., & Üzer, Y. (2021). Artırılmış gerçeklik ve spor. Bingöl, H. & Yalçın, İ. (Ed.) Spor ve bilim içinde. Akademisyen Kitabevi.
  • Ulucan, H., & Karabulut, E. O. (2012). Beden eğitimi öğretmen adaylarının eğitim teknolojisi standartları ile ilgili özyeterliklerinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi,14(2), 243-248.
  • Yaman, Ç. (2007). Beden eğitimi öğretmenlerinin eğitim teknolojileri ve multimedya kullanım Becerileri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2(2), 291-313.
  • Yang, J. (2014). Virtual simulation in physical education teaching. World Transactions on Engineering and Technology Education, 12(4), 793-796.
  • YÖK (2018). Beden eğitimi ve spor öğretmenliği lisans programı. Erişim adresi: https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Yeni-Ogretmen-Yetistirme-Lisans-Programlari/Beden_Egitimi_ve_Spor_Ogretmenligi_Lisans_Programi.pdf
  • Yücel, A. S., & Devecioğlu, S. (2012). Spor Eğitiminde Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Kullanımı. Sport Sciences, 7(2), 1-17.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Egzersiz ve Spor Bilimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

İlkay Ayan 0000-0001-7695-0158

Derya Sakallı 0000-0001-9039-9905

Proje Numarası 1919B012101141
Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 21 Kasım 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ayan, İ., & Sakallı, D. (2022). Teaching Handball Game Rules with Computer Simulation. Journal of Theory and Practice in Sport, 1(1), 66-77.