Bu araştırmanın amacı öğretmenlik uygulaması derslerini çevrim içi olarak gerçekleştiren okul öncesi dördüncü sınıf öğretmen adaylarının görüşlerini, beklentilerini, karşılaştıkları problemleri ve çözüm önerilerini tespit etmek ve elde edilen veriler sonucunda bu sürecin daha iyi koşullara ulaşmasına sağlamaya yönelik öneriler sunmaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji (olgu bilim) yöntemi benimsenmiş ve veri toplamak için yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu dördüncü sınıfa devam eden 45 okul öncesi öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçları incelendiğinde, öğretmen adaylarının çoğu çevrim içi öğretmenlik uygulamasını dezavantajlı bulmuştur. Bu süreçte öğretmen adayları en çok anlatım ve soru-cevap yöntem ve tekniklerini kullanmışlardır. Çevrim içi öğretmenlik uygulaması öğretmen adaylarının çoğunda kaygıya neden olmuştur. Öğretmen adaylarının en fazla karşılaştıkları problem türü internet sorunudur. Çevrim içi öğretmenlik uygulamasının daha iyi olması için öğretmen adayları internet sorununun giderilmesi gerektiğini ifade etmişlerdir. Öğretmen adayları aile bireylerinin bu süreçte sırasıyla en çok destekçi, anlayışlı ve saygılı olduklarını belirtmişlerdir.
okul öncesi eğitim öğretmen adayları uzaktan eğitim Çevrim içi öğretmenlik uygulaması görüş
This study aims to determine the opinions, expectations, problems encountered, and solution suggestions of the fourth-grade preschool teacher candidates who carry out their teaching practice courses online, and to provide suggestions to ensure that this process reaches better conditions as a result of the data obtained. In the research, the phenomenology method, one of the qualitative research methods, was adopted and a semi-structured interview form was used to collect data. The research study group consisted of 45 preschool teacher candidates attending the fourth grade. The descriptive analysis method was used in the analysis of the data used in the research. When the research results were examined, most teacher candidates found the online teaching practice disadvantageous. The teacher candidates mostly used lecture and question-answer methods and techniques during this process. The online teaching practice has caused anxiety in most of the teacher candidates. The most common problem encountered by teacher candidates is internet problems. For the online teaching practice to be better, the teacher candidates stated that the internet problem should be resolved. The teacher candidates stated that family members were the most supportive, understanding, and respectful in this process, respectively.
Online teaching practice opinion Preschool education teacher candidates distance education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 5 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 11 Sayı: 2 |