Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE DESCRIPTIVE CONTENT ANALYSIS OF POSTGRADUATE THESES ON LEARNING THROUGH THE WEB IN SCIENCE EDUCATION IN TURKEY

Yıl 2023, Cilt: 13 Sayı: 4, 2262 - 2281, 25.12.2023
https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1294012

Öz

This study aims to reveal the general trend in postgraduate theses on learning through the web in science education in Turkey between 2001 and 2022. For this purpose, postgraduate theses were examined according to the learning tool used, its purpose, research method and design, data collection tools, sample and sample size, data analysis type and the results obtained. The method of the research is descriptive content analysis. There are 78 postgraduate theses within the scope of the research. “Regulated Publication Classification Form” was used as a data collection tool. The data were analyzed by content analysis. As a result, it has been understood that the purpose of postgraduate theses in which learning takes place via the web is to determine the effect of teaching on the success level; the quasi-experimental design is the most preferred, and the Flash program is the most used learning tool. In addition, it was determined that the studies mostly worked with secondary school students with a sample size of 51-100, data were collected chiefly using achievement tests, mean/standard deviation was mainly used in the analysis of data, and statistically positive significant results were primarily obtained on science achievement.

Kaynakça

  • Aktaş, M. (2013). Fen ve teknoloji dersinde web tabanlı uzaktan eğitimin öğrencilerin akademik başarı ve tutumları üzerindeki etkisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Bülent Ecevit Üniversitesi.
  • Ballıel, B. (2021). Fen bilimleri dersi için tasarlanan bir ağ araştırması (webquest) etkinliğinin öğrencilerin mantıksal düşünme yeteneklerine etkisi. Anadolu Öğretmen Dergisi, 5(1), 97-109. https://doi.org/10.35346/aod.928113
  • Bersin, J. (2004). The blended learning book: Best practices, proven methodologies, and lessons learned. John Wiley & Sons.
  • Bila, C. (2001). Bireysel ve kitle iletişim aracı olarak internet ve toplumsal etkileri [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Bilen Kaya, D. (2012). Temel kimya laboratuvar dersinin web ortamı ile desteklenmesinin öğrencilerin başarısına ve derse yönelik tutumuna etkisi [Yayınlanmamış doktora tezi]. Dicle Üniversitesi.
  • Bilgiç, H. G., & Tüzün, H. (2015). Yükseköğretim kurumları web tabanlı uzaktan eğitim programlarında yaşanan sorunlar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1(3), 26-50.
  • Biricik, Z. (2022). Dijitalin devrimi ve bileşenleri: ağlar, bilgisayar ve internet. Z. Biricik (Ed) Dijital Çağ Değişen Paradigmalar Yeni Fırsatlar ve Riskler içinde (s. 7-24). Efeakademi Yayınları.
  • Bonk, C. J. (2002). Online training in an online world. CourseShare com. https://publicationshare.com/docs/corp_survey.pdf
  • Castells, M. (2013). Communication power. Oxford University Press.
  • Cook, D. A. (2007). Web-based learning: pros, consandcontroversies. Clinical Medicine, 7(1), 37-42.
  • Cüez, T. (2006).İlköğretim 8 sınıflarda fen bilgisi dersinde web tabanlı öğretim desteğinin öğrenci başarısına etkisi [Yayınlanmamış doktora tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Çalık, M., & Sözbilir, M. (2014). İçerik analizinin parametreleri. Eğitim ve Bilim, 39(174), 33-38. https://doi.org/10.15390/EB.2014.3412
  • Dağlı, H. (2022). 7. sınıf fen eğitiminde uzaktan eğitim yoluyla verilen üç boyutlu tasarım uygulamasının etkililiği: Vaka çalışması [Yayınlanmamş yüksek lisans tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Delen, A. (2021). Türkiyede e-öğrenme ortamlarına ilişkin yapılan araştırmalardaki eğilimler: 2004-2020 dönemi tezlerin incelenmesi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Demirci Güler, M. P., & Irmak, B. (2018). Fen eğitiminde teknoloji kullanımı üzerine yapılan çalışmaların içerik analizi. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3), 2473-2496. https://doi.org/10.29299/kefad.2018.19.03.019 Devran, P., Öztay, E. S., & Çelikkkıran, A. T. (2021). Türkiye’de fen eğitiminde teknoloji entegrasyonu üzerine öğretmenler ile yapılan çalışmaların içerik analizi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 10(4), 1789-1825. http://doi.org/10.30703/cije.938487
  • Ersöz, B. (2020). Yeni nesil web paradigması-web 4.0. Bilgisayar Bilimleri ve Teknolojileri Dergisi, 1(2), 58-65.
  • Göktaş, Y., Küçük, S., Aydemir, M., Telli, E., Arpacık, Ö., Yıldırım, G., & Reisoğlu, İ. (2012). Türkiye’de eğitim teknolojileri araştırmalarındaki eğilimler: 2000-2009 dönemi makalelerinin içerik analizi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), 177-199.
  • Gültekin, D., & Ö. Baran, P. (2022). Türkiye’de zorunlu eğitim serencâmı: Ulusal, bölgesel ve uluslararası bir değerlendirme. Social Sciences Research Journal, 11(3), 466-482.
  • Güneş,. M. G. (2019). Öğretmenlerin eğitim teknolojisi standartları ile ilgili özyeterliliklerin incelenmesi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • He, J., Jin, B., Xu, Z., & Zhang, D. (2022). Measuring elementary students’ behavioral engagement in web-based science inquiry learning. Journal of Online Learning Research, 8(3), 289-313.
  • Horzum, M. B., (2003). Öğretim elemanlarının internet destekli eğitime yönelik düşünceleri [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Sakarya Üniversitesi.
  • Iyamuremye, A., Mukiza, J., Nsengimana, T., Kampire, E., Sylvain, H., &Nsabayezu, E. (2022). Knowledge construction in chemistry through web-based learning strategy: a synthesis of literature. Education and Information Technologies, 1-20. https://doi.org/10.1007/s10639-022-11369-x
  • Jayarajah, K., Saat, R. M., & Rauf, R. A. A. (2014). A review of science, technology, engineering & mathematics (STEM) education research from 1999–2013: A Malaysian perspective. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 10(3), 155-163. http://doi.org/10.12973/eurasia.2014.1072a
  • Kahraman, B., & Kaya, O. N. (2021). Fen eğitimi alanında yapılmış harmanlanmış çalışmalarına yönelik tematik içerik analizi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(3), 509 – 526. https://doi.org/10.16986/HUJE.2020058309
  • Kara, S., & Aktürkoğlu, B. (2019). İlkokul fen bilimleri ders kitaplarında kavram yanılgılarına neden olabilecek sözel ve görsel içerik. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 13(1), 234-259. https://doi.org/10.17522/balikesirnef.523827
  • Karadağ, E. (2009). Eğitim bilimleri alanında yapilmış doktora tezlerinin tematik açıdan incelemesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 75-87.
  • Karagöz, F. (2010). İlköğretim fen ve teknoloji dersinde web destekli öğretim yönteminin etkililiği [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi.
  • Kedikli, D., & Katrancı, Y. (2021). Geometrik düşünme düzeyleri ile ilgili tezlerin betimsel içerik analizi. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 4(2), 251-273. http://doi.org/10.33400/kuje.950983
  • Keskin, M., & Özer Kaya, D. (2020). Covıd-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Köse, S., & Yüzüak, A. V. (2020). Fen ve matematik eğitiminde ters yüz edilmiş sınıf modeliyle ilgili yapılan çalışmalar: Tematik bir inceleme. Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 15-33.
  • Lee, J., Park, H. K., Noh, J., Chung, Y., & Jung, Y. (2015). Research trends web-based inquiry learning in science education: A review of publications in selected journals from 2001 to 2014. EdMedia+ Innovate Learning, 1256-1262.
  • Mısırlı, Z. A. (2007). Web tabanlı öğrenme yönetim sistemine ilişkin öğrenci ve öğretmen görüşleri [Yayınlanmamış yüksek lisasn tezi]. Balıkesir Üniversitesi.
  • Miles, M, & Huberman, A. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Sage.
  • Namdar, B., & Küçük, A. (2018). Fen eğitiminde teknoloji entegrasyonu çalışmalarının betimsel içerik analizi: Türkiye örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (48), 355-383. https://doi.org/10.21764/maeuefd.375088
  • Nomura, Y. (2022). Development of fire safety education materials enriching students’ understanding of energy concept in elementary and secondary science. JSSE Research Report, 37(1), 1-4.
  • Orhan, A. T., & Men, D. D. (2018). Web tabanlı öğretimin fen dersi başarısına ve fen dersine yönelik tutuma etkisi: bir meta analiz çalışması. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi,16(3), 245-284. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.465728
  • Özarslan, M., Kubat, B., & Bay, Ö. F. (2007, Ocak 31-Şubat 2). Uzaktan eğitim için entegre ofis dersinin web tabanlı içeriğinin geliştirilmesi ve üretilmesi[Tam Metin Bidiri]. IX Akademik Bilişim Konferansı, Kütahya.
  • Özkan, G. (2022). Fen bilgisi öğretmen adaylarının çevrimiçi fizik öğretimi konusundaki görüşleri. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (53), 685-699.
  • Özen, Y., Gülaçtı, F., & Çıkılı, Y. (2004). Eğitim bilimleri ve internet. Fırat Üniversitesi Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 3(1), 52-57.
  • Palancı, E. (2023). Web destekli 5e öğrenme modelinin öğrencilerin fen bilimleri başarılarına, motivasyonlarına ve özyeterlik inançlarına etkisinin araştırılması [Yayınlanmamış doktora tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Parlakkılıç, A., & Güldüren, C. (2019). Türkiye’deki e-öğrenme araştırmalarında yönelimler. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 19-28.
  • Soydal, H. (2006). Küçük ve orta büyüklükteki işletmelerde e-ticaret. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (15), 539-552.
  • Suri, H., & Clarke, D. (2009). Advancements in research systhesis methods: From a methodologically inclusive perspective. Review of Educational Research, 79(1), 395-430. https://doi.org/10.3102/0034654308326349
  • Teralı, M. (2012). Ilköğretimde web destekli öğrenme uygulamalarının öğrencilerin İngilizce dersine ve web destekli öğrenmeye yönelik tutumlarına etkisi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Yakın Doğu Üniversitesi.
  • Tüysüz, C., & Aydın, H. (2007). Web tabanlı öğrenmenin ilköğretim okulu düzeyindeki öğrencilerin tutumuna etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(22), 73-84.
  • Ültay, E., & Comardoğlu, Ç. (2021). Fen bilimleri dersi kapsamında teknoloji uygulamaları ve tasarımına yönelik yapılan çalışmaların betimsel içerik analizi. Journal of International Social Research, 14(77), 804-814.
  • Ültay, E., Akyurt, H., & Ültay, N. (2021). Sosyal bilimlerde betimsel içerik analizi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, (10), 188- 201. https://doi.org/10.21733/ibad.871703
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (10. baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldızay, Y., & Çetin, G. (2018). Fen eğitiminde eğitim teknolojileri kullanımı: İçerik analizi. International Journal of Computers in Education,1(2), 21-33. Yılmaz, A., & Deniş Çeliker, H. (2022). 2010-2020 yılları arasında teknoloji temelli fen eğitimi alanındaki lisansüstü tezlerin incelenmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 213-231. https://doi.org/10.33711/yyuefd.1087868 Yulianti, I., Hamidah, I., Komaro, M., Mudzakir, A., & Alias, M. (2021). Web-based ionicliquids learning media to measure the competence of the Polytechnic student. Journal of Technology and Science Education, 11(2), 284-294. https://doi.org/10.3926/jotse.1145

TÜRKİYE’DE FEN EĞİTİMİNDE WEB ARACILIĞIYLA ÖĞRETİMİN YAPILDIĞI LİSANSÜSTÜ TEZLERİN BETİMSEL İÇERİK ANALİZİ

Yıl 2023, Cilt: 13 Sayı: 4, 2262 - 2281, 25.12.2023
https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1294012

Öz

Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de 2001-2022 yılları arasında fen eğitiminde web aracılığıyla öğretimin yapıldığı lisansüstü tezlerin betimsel içerik analizini yapmaktır. Bu amaç doğrultusunda tezler; yayın yılı, yürütüldüğü üniversite, kullanılan web teknolojisi, temel alanı, konusu, araştırma yaklaşım ve yöntemi, veri toplama araçları, örneklem grubu, örneklem büyüklüğü ve veri analiz yöntemine göre incelenmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden betimsel içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma kapsamında Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi veri tabanında ulaşılan 78 lisansüstü yer almaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Düzenlenmiş Yayın Sınıflama Formu”, veri analiz yöntemi olarak içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada en fazla çalışmanın 2021 yılında yapıldığı, nicel araştırma yaklaşımı ve yarı deneysel araştırma yönteminin daha fazla kullanıldığı, en çok web tabanlı öğretimin başarı düzeyine etkisi konusunun araştırıldığı, daha çok 51-100 örneklem büyüklüğüne sahip ortaokul öğrencileriyle, başarı testleri kullanılarak verilerin toplandığı ve elde edilen nicel verilerin en fazla tablolarla betimsel istatistik, nitel verilerin ise içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edildiği sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Aktaş, M. (2013). Fen ve teknoloji dersinde web tabanlı uzaktan eğitimin öğrencilerin akademik başarı ve tutumları üzerindeki etkisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Bülent Ecevit Üniversitesi.
  • Ballıel, B. (2021). Fen bilimleri dersi için tasarlanan bir ağ araştırması (webquest) etkinliğinin öğrencilerin mantıksal düşünme yeteneklerine etkisi. Anadolu Öğretmen Dergisi, 5(1), 97-109. https://doi.org/10.35346/aod.928113
  • Bersin, J. (2004). The blended learning book: Best practices, proven methodologies, and lessons learned. John Wiley & Sons.
  • Bila, C. (2001). Bireysel ve kitle iletişim aracı olarak internet ve toplumsal etkileri [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Bilen Kaya, D. (2012). Temel kimya laboratuvar dersinin web ortamı ile desteklenmesinin öğrencilerin başarısına ve derse yönelik tutumuna etkisi [Yayınlanmamış doktora tezi]. Dicle Üniversitesi.
  • Bilgiç, H. G., & Tüzün, H. (2015). Yükseköğretim kurumları web tabanlı uzaktan eğitim programlarında yaşanan sorunlar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1(3), 26-50.
  • Biricik, Z. (2022). Dijitalin devrimi ve bileşenleri: ağlar, bilgisayar ve internet. Z. Biricik (Ed) Dijital Çağ Değişen Paradigmalar Yeni Fırsatlar ve Riskler içinde (s. 7-24). Efeakademi Yayınları.
  • Bonk, C. J. (2002). Online training in an online world. CourseShare com. https://publicationshare.com/docs/corp_survey.pdf
  • Castells, M. (2013). Communication power. Oxford University Press.
  • Cook, D. A. (2007). Web-based learning: pros, consandcontroversies. Clinical Medicine, 7(1), 37-42.
  • Cüez, T. (2006).İlköğretim 8 sınıflarda fen bilgisi dersinde web tabanlı öğretim desteğinin öğrenci başarısına etkisi [Yayınlanmamış doktora tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Çalık, M., & Sözbilir, M. (2014). İçerik analizinin parametreleri. Eğitim ve Bilim, 39(174), 33-38. https://doi.org/10.15390/EB.2014.3412
  • Dağlı, H. (2022). 7. sınıf fen eğitiminde uzaktan eğitim yoluyla verilen üç boyutlu tasarım uygulamasının etkililiği: Vaka çalışması [Yayınlanmamş yüksek lisans tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Delen, A. (2021). Türkiyede e-öğrenme ortamlarına ilişkin yapılan araştırmalardaki eğilimler: 2004-2020 dönemi tezlerin incelenmesi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Demirci Güler, M. P., & Irmak, B. (2018). Fen eğitiminde teknoloji kullanımı üzerine yapılan çalışmaların içerik analizi. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3), 2473-2496. https://doi.org/10.29299/kefad.2018.19.03.019 Devran, P., Öztay, E. S., & Çelikkkıran, A. T. (2021). Türkiye’de fen eğitiminde teknoloji entegrasyonu üzerine öğretmenler ile yapılan çalışmaların içerik analizi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 10(4), 1789-1825. http://doi.org/10.30703/cije.938487
  • Ersöz, B. (2020). Yeni nesil web paradigması-web 4.0. Bilgisayar Bilimleri ve Teknolojileri Dergisi, 1(2), 58-65.
  • Göktaş, Y., Küçük, S., Aydemir, M., Telli, E., Arpacık, Ö., Yıldırım, G., & Reisoğlu, İ. (2012). Türkiye’de eğitim teknolojileri araştırmalarındaki eğilimler: 2000-2009 dönemi makalelerinin içerik analizi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), 177-199.
  • Gültekin, D., & Ö. Baran, P. (2022). Türkiye’de zorunlu eğitim serencâmı: Ulusal, bölgesel ve uluslararası bir değerlendirme. Social Sciences Research Journal, 11(3), 466-482.
  • Güneş,. M. G. (2019). Öğretmenlerin eğitim teknolojisi standartları ile ilgili özyeterliliklerin incelenmesi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • He, J., Jin, B., Xu, Z., & Zhang, D. (2022). Measuring elementary students’ behavioral engagement in web-based science inquiry learning. Journal of Online Learning Research, 8(3), 289-313.
  • Horzum, M. B., (2003). Öğretim elemanlarının internet destekli eğitime yönelik düşünceleri [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Sakarya Üniversitesi.
  • Iyamuremye, A., Mukiza, J., Nsengimana, T., Kampire, E., Sylvain, H., &Nsabayezu, E. (2022). Knowledge construction in chemistry through web-based learning strategy: a synthesis of literature. Education and Information Technologies, 1-20. https://doi.org/10.1007/s10639-022-11369-x
  • Jayarajah, K., Saat, R. M., & Rauf, R. A. A. (2014). A review of science, technology, engineering & mathematics (STEM) education research from 1999–2013: A Malaysian perspective. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 10(3), 155-163. http://doi.org/10.12973/eurasia.2014.1072a
  • Kahraman, B., & Kaya, O. N. (2021). Fen eğitimi alanında yapılmış harmanlanmış çalışmalarına yönelik tematik içerik analizi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(3), 509 – 526. https://doi.org/10.16986/HUJE.2020058309
  • Kara, S., & Aktürkoğlu, B. (2019). İlkokul fen bilimleri ders kitaplarında kavram yanılgılarına neden olabilecek sözel ve görsel içerik. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 13(1), 234-259. https://doi.org/10.17522/balikesirnef.523827
  • Karadağ, E. (2009). Eğitim bilimleri alanında yapilmış doktora tezlerinin tematik açıdan incelemesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 75-87.
  • Karagöz, F. (2010). İlköğretim fen ve teknoloji dersinde web destekli öğretim yönteminin etkililiği [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi.
  • Kedikli, D., & Katrancı, Y. (2021). Geometrik düşünme düzeyleri ile ilgili tezlerin betimsel içerik analizi. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 4(2), 251-273. http://doi.org/10.33400/kuje.950983
  • Keskin, M., & Özer Kaya, D. (2020). Covıd-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Köse, S., & Yüzüak, A. V. (2020). Fen ve matematik eğitiminde ters yüz edilmiş sınıf modeliyle ilgili yapılan çalışmalar: Tematik bir inceleme. Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 15-33.
  • Lee, J., Park, H. K., Noh, J., Chung, Y., & Jung, Y. (2015). Research trends web-based inquiry learning in science education: A review of publications in selected journals from 2001 to 2014. EdMedia+ Innovate Learning, 1256-1262.
  • Mısırlı, Z. A. (2007). Web tabanlı öğrenme yönetim sistemine ilişkin öğrenci ve öğretmen görüşleri [Yayınlanmamış yüksek lisasn tezi]. Balıkesir Üniversitesi.
  • Miles, M, & Huberman, A. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Sage.
  • Namdar, B., & Küçük, A. (2018). Fen eğitiminde teknoloji entegrasyonu çalışmalarının betimsel içerik analizi: Türkiye örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (48), 355-383. https://doi.org/10.21764/maeuefd.375088
  • Nomura, Y. (2022). Development of fire safety education materials enriching students’ understanding of energy concept in elementary and secondary science. JSSE Research Report, 37(1), 1-4.
  • Orhan, A. T., & Men, D. D. (2018). Web tabanlı öğretimin fen dersi başarısına ve fen dersine yönelik tutuma etkisi: bir meta analiz çalışması. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi,16(3), 245-284. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.465728
  • Özarslan, M., Kubat, B., & Bay, Ö. F. (2007, Ocak 31-Şubat 2). Uzaktan eğitim için entegre ofis dersinin web tabanlı içeriğinin geliştirilmesi ve üretilmesi[Tam Metin Bidiri]. IX Akademik Bilişim Konferansı, Kütahya.
  • Özkan, G. (2022). Fen bilgisi öğretmen adaylarının çevrimiçi fizik öğretimi konusundaki görüşleri. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (53), 685-699.
  • Özen, Y., Gülaçtı, F., & Çıkılı, Y. (2004). Eğitim bilimleri ve internet. Fırat Üniversitesi Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 3(1), 52-57.
  • Palancı, E. (2023). Web destekli 5e öğrenme modelinin öğrencilerin fen bilimleri başarılarına, motivasyonlarına ve özyeterlik inançlarına etkisinin araştırılması [Yayınlanmamış doktora tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Parlakkılıç, A., & Güldüren, C. (2019). Türkiye’deki e-öğrenme araştırmalarında yönelimler. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 19-28.
  • Soydal, H. (2006). Küçük ve orta büyüklükteki işletmelerde e-ticaret. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (15), 539-552.
  • Suri, H., & Clarke, D. (2009). Advancements in research systhesis methods: From a methodologically inclusive perspective. Review of Educational Research, 79(1), 395-430. https://doi.org/10.3102/0034654308326349
  • Teralı, M. (2012). Ilköğretimde web destekli öğrenme uygulamalarının öğrencilerin İngilizce dersine ve web destekli öğrenmeye yönelik tutumlarına etkisi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Yakın Doğu Üniversitesi.
  • Tüysüz, C., & Aydın, H. (2007). Web tabanlı öğrenmenin ilköğretim okulu düzeyindeki öğrencilerin tutumuna etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(22), 73-84.
  • Ültay, E., & Comardoğlu, Ç. (2021). Fen bilimleri dersi kapsamında teknoloji uygulamaları ve tasarımına yönelik yapılan çalışmaların betimsel içerik analizi. Journal of International Social Research, 14(77), 804-814.
  • Ültay, E., Akyurt, H., & Ültay, N. (2021). Sosyal bilimlerde betimsel içerik analizi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, (10), 188- 201. https://doi.org/10.21733/ibad.871703
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (10. baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldızay, Y., & Çetin, G. (2018). Fen eğitiminde eğitim teknolojileri kullanımı: İçerik analizi. International Journal of Computers in Education,1(2), 21-33. Yılmaz, A., & Deniş Çeliker, H. (2022). 2010-2020 yılları arasında teknoloji temelli fen eğitimi alanındaki lisansüstü tezlerin incelenmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 213-231. https://doi.org/10.33711/yyuefd.1087868 Yulianti, I., Hamidah, I., Komaro, M., Mudzakir, A., & Alias, M. (2021). Web-based ionicliquids learning media to measure the competence of the Polytechnic student. Journal of Technology and Science Education, 11(2), 284-294. https://doi.org/10.3926/jotse.1145
Toplam 49 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri (Diğer)
Bölüm EĞİTİM BİLİMLERİ
Yazarlar

Hülya Dede 0000-0002-3460-3307

Merve Çakır 0000-0002-2951-8466

Erken Görünüm Tarihi 20 Aralık 2023
Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 13 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Dede, H., & Çakır, M. (2023). TÜRKİYE’DE FEN EĞİTİMİNDE WEB ARACILIĞIYLA ÖĞRETİMİN YAPILDIĞI LİSANSÜSTÜ TEZLERİN BETİMSEL İÇERİK ANALİZİ. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 13(4), 2262-2281. https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1294012