This study aimed at investigating teachers' workplace friendship and organizational happiness perceptions levels and the relationship between them. The relational survey model, a quantitative research method, was employed in the study. 6024 teachers employed in public schools in Malatya in 2021-2022 academic year constituted the universe of the study. In this sense, 230 teachers selected using stratified sampling method participated in the study. In data collection three different tools were used: workplace friendship scale, organizational happiness scales and a personal information form which was developed by the researcher. SPSS 26.0 was used in the analysis of the data. The t-Test, ANOVA and Tukey test were performed. The findings showed that participants’ friendship opportunity perception in the schools they were working were quite high, while the friendship prevalence perceptions were lower. The findings revealed a strong and positive relationship between the friendship opportunity and friendship perceptions of the participants in the current environment and their positive feelings, which are the source of organizational happiness.
Bu araştırmada öğretmenlerin iş yeri arkadaşlığı algıları ile örgütsel mutluluk algıları düzeylerinin belirlenerek bu iki kavram arasındaki ilişkinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırma nicel araştırma desenlerinden ilişkisel tarama modeli ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evreni 2021-2022 eğitim öğretim yılında Malatya ilinde devlet okullarında görevli toplam 6024 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise evrenden tabakalı örneklem yöntemi ile seçilmiş 230 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak üzere iş yeri arkadaşlığı ölçeği ve örgütsel mutluluk ölçekleri ile araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Verilerin analizi SPSS 26.0 programı aracılığı ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizinde t-Testi, ANOVA ve Tukey testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda araştırmaya katılan öğretmenlerin çalıştıkları okullardaki arkadaşlık fırsatına ilişkin algılarının oldukça yüksek iken egemen olan arkadaşlık algılarının ise bunun altında kaldığı görülmüştür. Araştırma neticesinde öğretmenlerin arkadaşlık fırsatı ve mevcut ortamdaki arkadaşlık algıları ile örgütsel mutluluğun kaynağı olumlu duyguları arasında yüksek düzeyde ve olumlu yöndeki ilişki olduğu bulgulanmıştır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Mart 2024 |
Gönderilme Tarihi | 12 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 1 |
Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....
ODÜSOBİAD