Amaç: Bu çalışma intörn hemşirelik öğrencilerinin bilimsel araştırma yapmaya ilişkin tutumlarını belirlemek amacıyla yapıldı.
Yöntem: Araştırma tanımlayıcı olarak Ocak - Şubat 2020 tarihleri arasında Bursa Uludağ Üniversitesi Hemşirelik Bölümü son sınıf intörn öğrencileri üzerinde yürütüldü. Araştırmanın örneklemini araştırmaya gönüllü olarak katılan 57 intörn hemşirelik öğrencisi oluşturdu. Araştırma verileri “Birey Tanıtım Formu” ve “Bilimsel Araştırmaya Yönelik Tutum Ölçeği (BATÖ)” kullanılarak toplandı. Araştırmanın yürütülebilmesi için etik açıdan etik kurul izni ve öğrencilerden sözel izin alındı.
Bulgular: Araştırmaya dahil edilen hemşirelik öğrencilerinin %56.1’inin bilimsel araştırma yapma sürecinde rol aldığı, %80.7’sinin mesleki bilimsel bir toplantıya katıldığı, %40.4’ünün hemşirelik alanında süreli yayınları düzenli olarak takip ettiği belirlendi. Öğrencilerin Bilimsel Araştırmaya Yönelik Tutum Ölçeği (BATÖ) toplam puan ortalaması 115.03±14.24 olarak bulundu. Bilimsel araştırma sürecinde yer alan ve mesleki süreli yayınları düzenli takip eden öğrencilerin Bilimsel Araştırmalara Yönelik Olumlu Tutum alt ölçek puan ortalamaları yüksek olarak saptandı (p<0.05).
Sonuç: Bu araştırmanın sonucunda intörn hemşirelik öğrencilerinin bilimsel araştırmaya yönelik tutumlarının olumlu olduğu görüldü. Bu sonuçlar doğrultusunda; öğrencilere eğitimleri sırasında en az bir kez mesleki bilimsel toplantılara katılma ve bilimsel araştırmalara dahil olma imkanlarının sağlanması ve bilimsel yayınları takip etmeleri konusunda teşvik edilmesi önerilmektedir.
İntörn hemşirelik öğrencisi Hemşire Araştırmaya yönelik tutum Bilimsel araştırma
Objective: This study was carried out in order to determine the attitudes of senior nursing students related to scientific research.
Methods: This descriptive study was carried out on the senior students of Bursa Uludağ University Nursing Department between January - February 2020. The sample of the study consisted of 57 intern nursing students who voluntarily accepted to participate in the research. The data were collected by using “Individual Information Form” and “Attitude Scale towards Scientific Research (ASSR)”. In terms of ethics, oral approval was obtained from students and ethical approval was obtained from University.
Results: It was found that 56.1% of the nursing students within the scope of the research took part in the process of conducting scientific research, 80.7% attended a professional scientific meeting, 40.4% regularly followed periodicals in the field of nursing. The total score average of the Attitude Scale towards Scientific Research (ASSR) was determined as 115.03 ± 14.24. The mean scores of the Positive Attitude towards Scientific Research sub-dimension of students who take part in the scientific research process and follow professional periodicals regularly were found significantly higher (p <0.05).
Conclusion: As a result of the research, it has been found that the intern nursing students' attitudes towards scientific research are positive. In line with these results; it is recommended that students be provided with the opportunity to attend professional scientific meetings and conduct scientific research at least once during their education and to encourage them to follow scientific publications.
Intern nursing student Nurse Attitude towards research Scientific research
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2020 |
Gönderilme Tarihi | 8 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 1 |