BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECTS OF ALTRUISM ON PERCEIVED EMPOWERMENT AND LEARNED RESOURCEFULNESS ON PSYCHOLOGICAL PRESSURE AMONG EMPLOYEES AND A RESEARCH

Yıl 2017, Cilt: 9 Sayı: 1, 64 - 79, 01.04.2017

Öz

Empowerment is the process of increasing and developing decision-making
powers and responsibilities of employees in an organization through
collaboration, sharing, training, training and teamwork. A research was
conducted to reveal the effect of perceived reinforcement of employees on
performance which was carried out on 125 public officials working in the
province of Eskisehir Tepebaşı. The scale of empowerment consists of 12 phrases,
which are taken from Spreitzer (1995) and adapted to Turkish by Aksoy (2008).
Learned resourcefulness is defined as the ability to control and control factors
such as thoughts, feelings, and pain which have been learned to this day and
which prevent their targeted behavior (Rosenbaum, 1983, 1990’den Akt. Güloğlu
& Aydın 2007). Psychological pressure sources on employees; from the family,
co-workers, managers, working environment and service customers which are
negative, and partly positive effects on the person. In this study, the scale of
Rosenbaum (1980)’s “Learned Resourcefulness Scale” was used to reveal the
learned resourcefulness in employees with Turkish adaptation by Yürur & Keser
(2010) and shortened to 12 items by this study.

DİĞERKÂM DAVRANIŞLARIN ALGILANAN GÜÇLENDİRME VE ÖĞRENİLMİŞ GÜÇLÜLÜĞÜN BASKI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ VE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2017, Cilt: 9 Sayı: 1, 64 - 79, 01.04.2017

Öz

Diğerkâmlık alanyazında sosyal (prososyal) veya yardımsever davranışlar
kapsamında değerlendirilmektedir. Güçlendirme (Empowerment) yardımlaşma,
paylaşma, yetiştirme, eğitme ve takım çalışması vasıtasıyla bir örgütteki
çalışanların karar verme yetki ve sorumluluklarını ziyadeleştirme ve onları
geliştirme sürecidir (Vogt ve Murel, 1990’den Akt. Odabaş, 2014). Öğrenilmiş
güçlülük kişinin, bugüne kadar öğrenmiş olduğu, hedefe yönelik davranışlarını
engelleyen düşünce, duygu, acı gibi faktörleri kontrol ve denetim altına almasını
mümkün kılan beceriler (Rosenbaum, 1983, 1990’den Akt. Güloğlu & Aydın
2007) olarak tanımlanmaktadır. Çalışanlarda psikolojik baskı kaynakları;
kendisinden, aileden, çalışma arkadaşlarından, yöneticiden, çalışma ortamından
ve hizmet verilenlerden (müşteri) kaynaklanan unsurlardır. Araştırma Eskişehir
Tepebaşı ilçesinde çalışmakta olan 125 kamu görevlisine yapılmıştır.
Güçlendirme ölçeği Spreitzer (1995)’den alınan ve Türkçeye çevirisi Aksoy
(2008) tarafından uyarlanan 12 ifadeden oluşmaktadır. Çalışanlarda öğrenilmiş
güçlülük durumunu ortaya çıkarmak için Rosenbaum (1980)’un alanyazına
kazandırdığı ve Türkçe uyarlaması Yürür & Keser (2010) tarafından yapılan
“Öğrenilmiş Güçlülük Ölçeği” kullanılmıştır. Baskı kaynaklarını ortaya çıkarmak
için Alkan (2015) tarafından hazırlanan çalışmaya “hizmet verdiğim insanların
baskısını hissediyorum” ifadesi eklenerek 6 maddelik “Baskı Kaynakları Ölçeği”
uygulanmıştır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA75JK96SD
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Bilal Çankır

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çankır, B. (2017). DİĞERKÂM DAVRANIŞLARIN ALGILANAN GÜÇLENDİRME VE ÖĞRENİLMİŞ GÜÇLÜLÜĞÜN BASKI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ VE BİR ARAŞTIRMA. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 9(1), 64-79.
AMA Çankır B. DİĞERKÂM DAVRANIŞLARIN ALGILANAN GÜÇLENDİRME VE ÖĞRENİLMİŞ GÜÇLÜLÜĞÜN BASKI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ VE BİR ARAŞTIRMA. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. Nisan 2017;9(1):64-79.
Chicago Çankır, Bilal. “DİĞERKÂM DAVRANIŞLARIN ALGILANAN GÜÇLENDİRME VE ÖĞRENİLMİŞ GÜÇLÜLÜĞÜN BASKI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ VE BİR ARAŞTIRMA”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi 9, sy. 1 (Nisan 2017): 64-79.
EndNote Çankır B (01 Nisan 2017) DİĞERKÂM DAVRANIŞLARIN ALGILANAN GÜÇLENDİRME VE ÖĞRENİLMİŞ GÜÇLÜLÜĞÜN BASKI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ VE BİR ARAŞTIRMA. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 9 1 64–79.
IEEE B. Çankır, “DİĞERKÂM DAVRANIŞLARIN ALGILANAN GÜÇLENDİRME VE ÖĞRENİLMİŞ GÜÇLÜLÜĞÜN BASKI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ VE BİR ARAŞTIRMA”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 9, sy. 1, ss. 64–79, 2017.
ISNAD Çankır, Bilal. “DİĞERKÂM DAVRANIŞLARIN ALGILANAN GÜÇLENDİRME VE ÖĞRENİLMİŞ GÜÇLÜLÜĞÜN BASKI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ VE BİR ARAŞTIRMA”. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 9/1 (Nisan 2017), 64-79.
JAMA Çankır B. DİĞERKÂM DAVRANIŞLARIN ALGILANAN GÜÇLENDİRME VE ÖĞRENİLMİŞ GÜÇLÜLÜĞÜN BASKI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ VE BİR ARAŞTIRMA. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2017;9:64–79.
MLA Çankır, Bilal. “DİĞERKÂM DAVRANIŞLARIN ALGILANAN GÜÇLENDİRME VE ÖĞRENİLMİŞ GÜÇLÜLÜĞÜN BASKI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ VE BİR ARAŞTIRMA”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 9, sy. 1, 2017, ss. 64-79.
Vancouver Çankır B. DİĞERKÂM DAVRANIŞLARIN ALGILANAN GÜÇLENDİRME VE ÖĞRENİLMİŞ GÜÇLÜLÜĞÜN BASKI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ VE BİR ARAŞTIRMA. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2017;9(1):64-79.