Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ALMAN DİLİ EĞİTİMİ PROGRAMLARINDA 2015-2020 YILLARI ARASI YAZILMIŞ LİSANSÜSTÜ TEZLERE YÖNELİK BİR İNCELEME

Yıl 2021, Sayı: 47, 33 - 44, 02.11.2021
https://doi.org/10.30794/pausbed.901886

Öz

Bu araştırmada 2015-2020 yılları arası Alman Dili Eğitimi programlarında yazılmış lisansüstü tezlerin incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. Araştırma verileri elektronik ortamda toplanmıştır. Araştırmada veri kaynağı olarak Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının resmi “Ulusal Tez Merkezi” sistemi kullanılmıştır. Araştırmada 2015-2020 yılları arası, Ulusal Tez Merkezinde yayınlanan ve “Yabancı Dil Öğretimi Anabilim Dalı” kategorisi altında yer alan, Alman Dili Eğitimi programlarında yazılan lisansüstü tezler incelenerek istatistiksel yöntemlerle raporlaştırılmıştır. 2015-2020 yılları arası Alman Dili Öğretimi Anabilim dalında yapılmış olan lisansüstü çalışmalar genel olarak değerlendirildiğinde toplam 113 lisansüstü çalışmaya rastlanmıştır. Yazılan 113 tezin %82’si Yüksek Lisans, %18’i ise Doktora tezi olarak yazılmıştır. Tezlerin yazım dili incelendiğinde %51’lik kısmın Türkçe, %49’luk kısmın ise Almanca yazıldığı belirlenmiştir. Yapılan tez çalışmalarının yaklaşık %55’inin eğitim ve öğretim; yaklaşık %45’inin ise Alman Dili ve Edebiyatı konu alanında yazıldığı görülmektedir. 2015-2020 yılları arası Alman Dili Eğitimi programlarında hazırlanan tezlerin yaklaşık %82’si kadınlar, yaklaşık %18’i de erkekler tarafından yazılmıştır.

Kaynakça

  • Adnan, B. (2010). Öğretmen eğitiminin lisans ve lisansüstü boyutlardan değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11/3, 15-31.
  • Alabaş, R., Kamer, S. T. und Polat, Ü. (2012). Öğretmenlerin Kariyer Gelişimlerinde Lisansüstü Eğitim: Tercih Sebepleri ve Süreçte Karşılaştıkları Sorunlar/Master's Degree Education in The Career Development of Teachers: Reasons of Preference and The Problems That They Face throughout The Process. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3/4, 89-107.
  • Alkan, G. (2014). Türkiye’de muhasebe alanında yapılan lisansüstü tez çalışmaları üzerine bir araştırma (1984-2012). Muhasebe ve Finansman Dergisi, 61, 41-52.
  • Aslım Yetiş, V. (2020). Analysis of postgraduate theses on interculturality in the field of foreign language education in Turkey. Inonu University Journal of the Faculty of Education, 21/2, 912-925.
  • Aydemir, S., Çam, Ş. S. (2015). Lisansüstü öğrencilerinin lisansüstü eğitimi almaya ilişkin görüşleri. Turkish Journal of Education, 4/4, 4-16.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır? Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5/2, 368-388.
  • Başaran, B. (2017). Yabancı dil öğretiminde teknoloji kullanımına ilişkin hazırlanmış lisansüstü tezlerin incelenmesi. Turkish Studies, 12/23, 15-40.
  • Başer, N., Narlı, S. und Günhan, B. (2010). Öğretmenlerin lisansüstü eğitim almalarında yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 129-135.
  • Benligiray, S. (2009). Türkiye’de insan kaynakları yönetimi alanında yapılan lisansüstü tezler ve bu tezlerde incelenen temaların analizi: 1983-2008 dönemi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 4/1, 167-197.
  • Bozan, M. (2012). Lisansüstü eğitimde nitelik arayışları. Sosyal ve Beşerî Bilimler Dergisi, 4/2, 177-187.
  • Bozpolat, E. (2016). Öğretmen adaylarının lisansüstü eğitime ilişkin metaforik algıları. Elementary Education Online, 15/4, 1114-1130.
  • Büyükikiz, K. (2014). Yabancılara Türkçe Öğretimi Alanında Hazırlanan Lisansüstü Tezler Üzerine Bir İnceleme/An Investigation on Graduate Dissertations Written on Turkish Teaching as a Foreign Language. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11/25, 203-213.
  • Günay, D. (2018). Türkiye’de lisansüstü eğitim ve lisansüstü eğitime felsefi bir bakış. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 1/2, 71-88.
  • Gürdal, A., Bakioğlu, A. und Öztuna, A. (2010). Fen bilgisi eğitimi lisansüstü tezlerinin incelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 53-58.
  • Karaman, S. und Bakırcı, F. (2010). Türkiye’de Lisansüstü Eğitim: Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2, 94-114.
  • Koyuncu, İ. und Kılıç, A. F. (2019). Açımlayıcı ve Doğrulayıcı Faktör Analizlerinin Kullanımı: Bir Doküman İncelemesi. Eğitim ve Bilim, 44/198, 361-388.
  • Özenç, E. G. und Özenç, M. (2013). Türkiye’de üstün yetenekli öğrencilerle ilgili yapılan lisansüstü eğitim tezlerinin çok boyutlu olarak incelenmesi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 171/171, 13-28.
  • Özgat Tatan, O. (2021). Yabancı Dil Öğretiminde Oyunlar ile İlgili Türkiye’de Yapılmış Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Yabancı Dil Olarak Türkçe Araştırmaları Dergisi, 6, 33-50.
  • Polat, G. (2010). Eğitim yönetimi ve denetimi anabilim dalında yapılmış lisansüstü tez çalışmalarının incelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi.
  • Sevinç, B. (2001). Türkiye'de Lisansüstü Eğitim Uygulamaları, Sorunlar ve Öneriler. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 34/1, 125-137.
  • Şahin, D., Calp, Ş., Bulut, P. und Kuşdemir, Y. (2013). Sınıf öğretmenliği eğitimi bilim dalında yapılmış lisansüstü tezlerin çeşitli kriterlere göre incelenmesi. Zeitschrift für die Welt der Türken/Journal of World of Turks, 5/3, 187-205.
  • Şenyurt, S. und Özkan, Y. Ö. (2017). Eğitimde ölçme ve değerlendirme alanında yapılan yüksek lisans tezlerinin tematik ve metodolojik açıdan incelenmesi. Elementary Education Online, 16/2, 628-653.
  • Tanrıkulu, L. und Üstün, B. (2020). Almanca Öğretmenliği Yüksek Lisans Öğrencilerinin Lisansüstü Eğitim Yapma Nedenlerine İlişkin Nitel Bir Çalışma. International Journal of Language Academy, 8/5, 104-114.
  • Toprak, E. und Taşğın, Ö. (2017). Öğretmenlerin lisansüstü eğitim yapmama nedenlerinin incelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 7/13, 599-615.
  • Tosun Sümer, E. und Güven, M. (2018). Okul Psikolojik Danışmanlarıyla İlgili Lisansüstü Tezler Üzerine Bir İnceleme. Journal of International Social Research, 11/60, 794-801.
  • Turhan, M. und Yaraş, Z. (2013). Lisansüstü programların öğretmen, yönetici ve denetmenlerin mesleki gelişimine katkısı. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12/43, 200-218.
  • Ünal, Ç. und İlter, İ. (2010). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Lisansüstü Eğitime Olan Tutumları (Fırat, Erzincan ve İnönü Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği ABD Örneği). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14/2, 1-18.
  • Yaşar, Ş. und Papatğa, E. (2015). İlkokul matematik derslerine yönelik yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5/2, 113-124.
  • Yıldırım, A. und Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Yilmazel, Ö. (2019). YÖK Ulusal Tez Merkezi’nde Büyük Veri Alanında Kayıtlı Bulunan Lisansüstü Tezlerinin Analizi. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, 41, 225-240.
  • YÖK. (2021). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/yasalUyari.jsp. (datum: 25/01/2021)

EINE ANALYSE DER ZWISCHEN 2015-2020 VERFASSTEN MASTER- UND PROMOTIONSARBEITEN IN DEN ABTEILUNGEN FÜR DEUTSCHLEHRERAUSBILDUNG IN DER TÜRKEI

Yıl 2021, Sayı: 47, 33 - 44, 02.11.2021
https://doi.org/10.30794/pausbed.901886

Öz

In dieser Studie sollen Postgraduiertenarbeiten untersucht werden, die zwischen 2015 und 2020 in den Abteilungen für Deutschlehrerausbildung verfasst wurden. Zu diesem Zweck wurde in dieser Studie die Inhaltsanalyse, eine der qualitativen Forschungsmethoden, angewendet. Als Datenquelle für die Forschung diente das elektronische System „Nationales Zentrum für Master- und Doktorarbeiten“ des türkischen Hochschulrats. In der Studie wurden postgraduale Abschlussarbeiten der Abteilungen für Deutschlehrerausbildung analysiert, die zwischen 2015 und 2020 im Nationalen Zentrum für Master- und Doktorarbeiten veröffentlicht und unter der Kategorie „Lehrstuhl für Fremdsprachendidaktik“ aufgelistet wurden, des Weiteren wurden sie mit statistischen Methoden dokumentiert. Bei der allgemeinen Bewertung der, zwischen den Jahren 2015 und 2020, im Fachbereich Deutsch als Fremdsprache, durchgeführten postgradualen Arbeiten wurden insgesamt 113 Arbeiten aufgefunden. 82,3% der schriftlichen Arbeiten sind Masterarbeiten und 17,7% Promotionsarbeiten. 51,3% der durchgeführten Abschlussarbeiten wurden auf Türkisch und 48,7% auf Deutsch verfasst.

Kaynakça

  • Adnan, B. (2010). Öğretmen eğitiminin lisans ve lisansüstü boyutlardan değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11/3, 15-31.
  • Alabaş, R., Kamer, S. T. und Polat, Ü. (2012). Öğretmenlerin Kariyer Gelişimlerinde Lisansüstü Eğitim: Tercih Sebepleri ve Süreçte Karşılaştıkları Sorunlar/Master's Degree Education in The Career Development of Teachers: Reasons of Preference and The Problems That They Face throughout The Process. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3/4, 89-107.
  • Alkan, G. (2014). Türkiye’de muhasebe alanında yapılan lisansüstü tez çalışmaları üzerine bir araştırma (1984-2012). Muhasebe ve Finansman Dergisi, 61, 41-52.
  • Aslım Yetiş, V. (2020). Analysis of postgraduate theses on interculturality in the field of foreign language education in Turkey. Inonu University Journal of the Faculty of Education, 21/2, 912-925.
  • Aydemir, S., Çam, Ş. S. (2015). Lisansüstü öğrencilerinin lisansüstü eğitimi almaya ilişkin görüşleri. Turkish Journal of Education, 4/4, 4-16.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır? Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5/2, 368-388.
  • Başaran, B. (2017). Yabancı dil öğretiminde teknoloji kullanımına ilişkin hazırlanmış lisansüstü tezlerin incelenmesi. Turkish Studies, 12/23, 15-40.
  • Başer, N., Narlı, S. und Günhan, B. (2010). Öğretmenlerin lisansüstü eğitim almalarında yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 129-135.
  • Benligiray, S. (2009). Türkiye’de insan kaynakları yönetimi alanında yapılan lisansüstü tezler ve bu tezlerde incelenen temaların analizi: 1983-2008 dönemi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 4/1, 167-197.
  • Bozan, M. (2012). Lisansüstü eğitimde nitelik arayışları. Sosyal ve Beşerî Bilimler Dergisi, 4/2, 177-187.
  • Bozpolat, E. (2016). Öğretmen adaylarının lisansüstü eğitime ilişkin metaforik algıları. Elementary Education Online, 15/4, 1114-1130.
  • Büyükikiz, K. (2014). Yabancılara Türkçe Öğretimi Alanında Hazırlanan Lisansüstü Tezler Üzerine Bir İnceleme/An Investigation on Graduate Dissertations Written on Turkish Teaching as a Foreign Language. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11/25, 203-213.
  • Günay, D. (2018). Türkiye’de lisansüstü eğitim ve lisansüstü eğitime felsefi bir bakış. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 1/2, 71-88.
  • Gürdal, A., Bakioğlu, A. und Öztuna, A. (2010). Fen bilgisi eğitimi lisansüstü tezlerinin incelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 53-58.
  • Karaman, S. und Bakırcı, F. (2010). Türkiye’de Lisansüstü Eğitim: Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2, 94-114.
  • Koyuncu, İ. und Kılıç, A. F. (2019). Açımlayıcı ve Doğrulayıcı Faktör Analizlerinin Kullanımı: Bir Doküman İncelemesi. Eğitim ve Bilim, 44/198, 361-388.
  • Özenç, E. G. und Özenç, M. (2013). Türkiye’de üstün yetenekli öğrencilerle ilgili yapılan lisansüstü eğitim tezlerinin çok boyutlu olarak incelenmesi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 171/171, 13-28.
  • Özgat Tatan, O. (2021). Yabancı Dil Öğretiminde Oyunlar ile İlgili Türkiye’de Yapılmış Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Yabancı Dil Olarak Türkçe Araştırmaları Dergisi, 6, 33-50.
  • Polat, G. (2010). Eğitim yönetimi ve denetimi anabilim dalında yapılmış lisansüstü tez çalışmalarının incelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi.
  • Sevinç, B. (2001). Türkiye'de Lisansüstü Eğitim Uygulamaları, Sorunlar ve Öneriler. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 34/1, 125-137.
  • Şahin, D., Calp, Ş., Bulut, P. und Kuşdemir, Y. (2013). Sınıf öğretmenliği eğitimi bilim dalında yapılmış lisansüstü tezlerin çeşitli kriterlere göre incelenmesi. Zeitschrift für die Welt der Türken/Journal of World of Turks, 5/3, 187-205.
  • Şenyurt, S. und Özkan, Y. Ö. (2017). Eğitimde ölçme ve değerlendirme alanında yapılan yüksek lisans tezlerinin tematik ve metodolojik açıdan incelenmesi. Elementary Education Online, 16/2, 628-653.
  • Tanrıkulu, L. und Üstün, B. (2020). Almanca Öğretmenliği Yüksek Lisans Öğrencilerinin Lisansüstü Eğitim Yapma Nedenlerine İlişkin Nitel Bir Çalışma. International Journal of Language Academy, 8/5, 104-114.
  • Toprak, E. und Taşğın, Ö. (2017). Öğretmenlerin lisansüstü eğitim yapmama nedenlerinin incelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 7/13, 599-615.
  • Tosun Sümer, E. und Güven, M. (2018). Okul Psikolojik Danışmanlarıyla İlgili Lisansüstü Tezler Üzerine Bir İnceleme. Journal of International Social Research, 11/60, 794-801.
  • Turhan, M. und Yaraş, Z. (2013). Lisansüstü programların öğretmen, yönetici ve denetmenlerin mesleki gelişimine katkısı. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12/43, 200-218.
  • Ünal, Ç. und İlter, İ. (2010). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Lisansüstü Eğitime Olan Tutumları (Fırat, Erzincan ve İnönü Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği ABD Örneği). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14/2, 1-18.
  • Yaşar, Ş. und Papatğa, E. (2015). İlkokul matematik derslerine yönelik yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5/2, 113-124.
  • Yıldırım, A. und Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Yilmazel, Ö. (2019). YÖK Ulusal Tez Merkezi’nde Büyük Veri Alanında Kayıtlı Bulunan Lisansüstü Tezlerinin Analizi. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, 41, 225-240.
  • YÖK. (2021). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/yasalUyari.jsp. (datum: 25/01/2021)

EINE ANALYSE DER ZWISCHEN 2015-2020 VERFASSTEN MASTER- UND PROMOTIONSARBEITEN IN DEN ABTEILUNGEN FÜR DEUTSCHLEHRERAUSBILDUNG IN DER TÜRKEI

Yıl 2021, Sayı: 47, 33 - 44, 02.11.2021
https://doi.org/10.30794/pausbed.901886

Öz

In dieser Studie sollen Postgraduiertenarbeiten untersucht werden, die zwischen 2015 und 2020 in den Abteilungen für Deutschlehrerausbildung verfasst wurden. Zu diesem Zweck wurde in dieser Studie die Inhaltsanalyse, eine der qualitativen Forschungsmethoden, angewendet. Als Datenquelle für die Forschung diente das elektronische System „Nationales Zentrum für Master- und Doktorarbeiten“ des türkischen Hochschulrats. In der Studie wurden postgraduale Abschlussarbeiten der Abteilungen für Deutschlehrerausbildung analysiert, die zwischen 2015 und 2020 im Nationalen Zentrum für Master- und Doktorarbeiten veröffentlicht und unter der Kategorie „Lehrstuhl für Fremdsprachendidaktik“ aufgelistet wurden, des Weiteren wurden sie mit statistischen Methoden dokumentiert. Bei der allgemeinen Bewertung der zwischen den Jahren 2015 und 2020 im Fachbereich „Deutsch als Fremdsprache“ durchgeführten postgradualen Arbeiten wurden insgesamt 113 Arbeiten aufgefunden. 82,3% der schriftlichen Arbeiten sind Masterarbeiten und 17,7% Promotionsarbeiten. 51,3% der durchgeführten Abschlussarbeiten wurden auf Türkisch und 48,7% auf Deutsch verfasst.

Kaynakça

  • Adnan, B. (2010). Öğretmen eğitiminin lisans ve lisansüstü boyutlardan değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11/3, 15-31.
  • Alabaş, R., Kamer, S. T. und Polat, Ü. (2012). Öğretmenlerin Kariyer Gelişimlerinde Lisansüstü Eğitim: Tercih Sebepleri ve Süreçte Karşılaştıkları Sorunlar/Master's Degree Education in The Career Development of Teachers: Reasons of Preference and The Problems That They Face throughout The Process. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3/4, 89-107.
  • Alkan, G. (2014). Türkiye’de muhasebe alanında yapılan lisansüstü tez çalışmaları üzerine bir araştırma (1984-2012). Muhasebe ve Finansman Dergisi, 61, 41-52.
  • Aslım Yetiş, V. (2020). Analysis of postgraduate theses on interculturality in the field of foreign language education in Turkey. Inonu University Journal of the Faculty of Education, 21/2, 912-925.
  • Aydemir, S., Çam, Ş. S. (2015). Lisansüstü öğrencilerinin lisansüstü eğitimi almaya ilişkin görüşleri. Turkish Journal of Education, 4/4, 4-16.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır? Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5/2, 368-388.
  • Başaran, B. (2017). Yabancı dil öğretiminde teknoloji kullanımına ilişkin hazırlanmış lisansüstü tezlerin incelenmesi. Turkish Studies, 12/23, 15-40.
  • Başer, N., Narlı, S. und Günhan, B. (2010). Öğretmenlerin lisansüstü eğitim almalarında yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 129-135.
  • Benligiray, S. (2009). Türkiye’de insan kaynakları yönetimi alanında yapılan lisansüstü tezler ve bu tezlerde incelenen temaların analizi: 1983-2008 dönemi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 4/1, 167-197.
  • Bozan, M. (2012). Lisansüstü eğitimde nitelik arayışları. Sosyal ve Beşerî Bilimler Dergisi, 4/2, 177-187.
  • Bozpolat, E. (2016). Öğretmen adaylarının lisansüstü eğitime ilişkin metaforik algıları. Elementary Education Online, 15/4, 1114-1130.
  • Büyükikiz, K. (2014). Yabancılara Türkçe Öğretimi Alanında Hazırlanan Lisansüstü Tezler Üzerine Bir İnceleme/An Investigation on Graduate Dissertations Written on Turkish Teaching as a Foreign Language. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11/25, 203-213.
  • Günay, D. (2018). Türkiye’de lisansüstü eğitim ve lisansüstü eğitime felsefi bir bakış. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 1/2, 71-88.
  • Gürdal, A., Bakioğlu, A. und Öztuna, A. (2010). Fen bilgisi eğitimi lisansüstü tezlerinin incelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 53-58.
  • Karaman, S. und Bakırcı, F. (2010). Türkiye’de Lisansüstü Eğitim: Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2, 94-114.
  • Koyuncu, İ. und Kılıç, A. F. (2019). Açımlayıcı ve Doğrulayıcı Faktör Analizlerinin Kullanımı: Bir Doküman İncelemesi. Eğitim ve Bilim, 44/198, 361-388.
  • Özenç, E. G. und Özenç, M. (2013). Türkiye’de üstün yetenekli öğrencilerle ilgili yapılan lisansüstü eğitim tezlerinin çok boyutlu olarak incelenmesi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 171/171, 13-28.
  • Özgat Tatan, O. (2021). Yabancı Dil Öğretiminde Oyunlar ile İlgili Türkiye’de Yapılmış Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Yabancı Dil Olarak Türkçe Araştırmaları Dergisi, 6, 33-50.
  • Polat, G. (2010). Eğitim yönetimi ve denetimi anabilim dalında yapılmış lisansüstü tez çalışmalarının incelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi.
  • Sevinç, B. (2001). Türkiye'de Lisansüstü Eğitim Uygulamaları, Sorunlar ve Öneriler. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 34/1, 125-137.
  • Şahin, D., Calp, Ş., Bulut, P. und Kuşdemir, Y. (2013). Sınıf öğretmenliği eğitimi bilim dalında yapılmış lisansüstü tezlerin çeşitli kriterlere göre incelenmesi. Zeitschrift für die Welt der Türken/Journal of World of Turks, 5/3, 187-205.
  • Şenyurt, S. und Özkan, Y. Ö. (2017). Eğitimde ölçme ve değerlendirme alanında yapılan yüksek lisans tezlerinin tematik ve metodolojik açıdan incelenmesi. Elementary Education Online, 16/2, 628-653.
  • Tanrıkulu, L. und Üstün, B. (2020). Almanca Öğretmenliği Yüksek Lisans Öğrencilerinin Lisansüstü Eğitim Yapma Nedenlerine İlişkin Nitel Bir Çalışma. International Journal of Language Academy, 8/5, 104-114.
  • Toprak, E. und Taşğın, Ö. (2017). Öğretmenlerin lisansüstü eğitim yapmama nedenlerinin incelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 7/13, 599-615.
  • Tosun Sümer, E. und Güven, M. (2018). Okul Psikolojik Danışmanlarıyla İlgili Lisansüstü Tezler Üzerine Bir İnceleme. Journal of International Social Research, 11/60, 794-801.
  • Turhan, M. und Yaraş, Z. (2013). Lisansüstü programların öğretmen, yönetici ve denetmenlerin mesleki gelişimine katkısı. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12/43, 200-218.
  • Ünal, Ç. und İlter, İ. (2010). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Lisansüstü Eğitime Olan Tutumları (Fırat, Erzincan ve İnönü Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği ABD Örneği). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14/2, 1-18.
  • Yaşar, Ş. und Papatğa, E. (2015). İlkokul matematik derslerine yönelik yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5/2, 113-124.
  • Yıldırım, A. und Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Yilmazel, Ö. (2019). YÖK Ulusal Tez Merkezi’nde Büyük Veri Alanında Kayıtlı Bulunan Lisansüstü Tezlerinin Analizi. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, 41, 225-240.
  • YÖK. (2021). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/yasalUyari.jsp. (datum: 25/01/2021)
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Dil Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bilal Üstün 0000-0002-9490-3109

Yayımlanma Tarihi 2 Kasım 2021
Kabul Tarihi 20 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 47

Kaynak Göster

APA Üstün, B. (2021). EINE ANALYSE DER ZWISCHEN 2015-2020 VERFASSTEN MASTER- UND PROMOTIONSARBEITEN IN DEN ABTEILUNGEN FÜR DEUTSCHLEHRERAUSBILDUNG IN DER TÜRKEI. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(47), 33-44. https://doi.org/10.30794/pausbed.901886
AMA Üstün B. EINE ANALYSE DER ZWISCHEN 2015-2020 VERFASSTEN MASTER- UND PROMOTIONSARBEITEN IN DEN ABTEILUNGEN FÜR DEUTSCHLEHRERAUSBILDUNG IN DER TÜRKEI. PAUSBED. Kasım 2021;(47):33-44. doi:10.30794/pausbed.901886
Chicago Üstün, Bilal. “EINE ANALYSE DER ZWISCHEN 2015-2020 VERFASSTEN MASTER- UND PROMOTIONSARBEITEN IN DEN ABTEILUNGEN FÜR DEUTSCHLEHRERAUSBILDUNG IN DER TÜRKEI”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 47 (Kasım 2021): 33-44. https://doi.org/10.30794/pausbed.901886.
EndNote Üstün B (01 Kasım 2021) EINE ANALYSE DER ZWISCHEN 2015-2020 VERFASSTEN MASTER- UND PROMOTIONSARBEITEN IN DEN ABTEILUNGEN FÜR DEUTSCHLEHRERAUSBILDUNG IN DER TÜRKEI. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 47 33–44.
IEEE B. Üstün, “EINE ANALYSE DER ZWISCHEN 2015-2020 VERFASSTEN MASTER- UND PROMOTIONSARBEITEN IN DEN ABTEILUNGEN FÜR DEUTSCHLEHRERAUSBILDUNG IN DER TÜRKEI”, PAUSBED, sy. 47, ss. 33–44, Kasım 2021, doi: 10.30794/pausbed.901886.
ISNAD Üstün, Bilal. “EINE ANALYSE DER ZWISCHEN 2015-2020 VERFASSTEN MASTER- UND PROMOTIONSARBEITEN IN DEN ABTEILUNGEN FÜR DEUTSCHLEHRERAUSBILDUNG IN DER TÜRKEI”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 47 (Kasım 2021), 33-44. https://doi.org/10.30794/pausbed.901886.
JAMA Üstün B. EINE ANALYSE DER ZWISCHEN 2015-2020 VERFASSTEN MASTER- UND PROMOTIONSARBEITEN IN DEN ABTEILUNGEN FÜR DEUTSCHLEHRERAUSBILDUNG IN DER TÜRKEI. PAUSBED. 2021;:33–44.
MLA Üstün, Bilal. “EINE ANALYSE DER ZWISCHEN 2015-2020 VERFASSTEN MASTER- UND PROMOTIONSARBEITEN IN DEN ABTEILUNGEN FÜR DEUTSCHLEHRERAUSBILDUNG IN DER TÜRKEI”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 47, 2021, ss. 33-44, doi:10.30794/pausbed.901886.
Vancouver Üstün B. EINE ANALYSE DER ZWISCHEN 2015-2020 VERFASSTEN MASTER- UND PROMOTIONSARBEITEN IN DEN ABTEILUNGEN FÜR DEUTSCHLEHRERAUSBILDUNG IN DER TÜRKEI. PAUSBED. 2021(47):33-44.