Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Budizm ve Orta Asya: Xuan Zang Seyahatnamesi

Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 2, 6 - 9, 02.04.2018

Öz

Türk tarihinin en karakteristik özelliklerinden birisi de geniş bir coğrafi sahayı kapsayacak şekilde
intişar etmesidir. Geniş siyasi hâkimiyet, birçok milletle doğal irtibatın doğmasına neden olduğundan
dini, dili ve kültürü birbirinden farklı yapılar Türklerin çevresinde halelenir. Ayrıca Türklerin uzun
mesafeleri kısa zamanda kat edecek amilleri içeren bozkır kültürüne sahip olmaları farklı gruplarla
teması hızlandırır. Fakat bozkır yaşamının yazılı kültür açısından zayıflığı Türklerin tam manasıyla
kendilerini ve çevre unsurları ifade etmesine mâni olur. Buna karşın Türkler bazen yazılı kültür
bakımından kendilerinden faal olan komşuları tarafından tasvir edilir. 

Kaynakça

  • Gürhan Kırilen
  • Budizm ve Orta Asya: Xuan Zang Seyahatnamesi
  • Ankara
  • Gece Kitaplığı
  • 2015
  • 151 sayfa
  • ISBN:978-605-986-78-25
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Tanıtımlar
Yazarlar

Zafer Saraç

Yayımlanma Tarihi 2 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Saraç, Z. (2018). Budizm ve Orta Asya: Xuan Zang Seyahatnamesi. Tarih Kritik Dergisi, 4(2), 6-9.
AMA Saraç Z. Budizm ve Orta Asya: Xuan Zang Seyahatnamesi. TKD. Nisan 2018;4(2):6-9.
Chicago Saraç, Zafer. “Budizm Ve Orta Asya: Xuan Zang Seyahatnamesi”. Tarih Kritik Dergisi 4, sy. 2 (Nisan 2018): 6-9.
EndNote Saraç Z (01 Nisan 2018) Budizm ve Orta Asya: Xuan Zang Seyahatnamesi. Tarih Kritik Dergisi 4 2 6–9.
IEEE Z. Saraç, “Budizm ve Orta Asya: Xuan Zang Seyahatnamesi”, TKD, c. 4, sy. 2, ss. 6–9, 2018.
ISNAD Saraç, Zafer. “Budizm Ve Orta Asya: Xuan Zang Seyahatnamesi”. Tarih Kritik Dergisi 4/2 (Nisan 2018), 6-9.
JAMA Saraç Z. Budizm ve Orta Asya: Xuan Zang Seyahatnamesi. TKD. 2018;4:6–9.
MLA Saraç, Zafer. “Budizm Ve Orta Asya: Xuan Zang Seyahatnamesi”. Tarih Kritik Dergisi, c. 4, sy. 2, 2018, ss. 6-9.
Vancouver Saraç Z. Budizm ve Orta Asya: Xuan Zang Seyahatnamesi. TKD. 2018;4(2):6-9.

Journal of History Critique