The aim of this research is to examine the views of biology teacher candidates of the application in the “Human Biology” Course for the educational use of Facebook, one of the social networks. The study group is 3rd grade undergraduate students (N=19), who were taking the course “Human Biology” from the Department of Biology Education at a Hacettepe University in the 2014-2015 academic year. In the scope of the study, case study was used as a qualitative research method, as it was intended to reveal the perceptions of biology teacher candidates about the effectiveness of the educational use of Facebook as a social network. In the research, an interview form consisting of 7 semi-structured open-ended questions was used as a data collection tool. The data obtained in the study was analyzed by content analysis using the MAXQDA 2018 program. According to the results of the research; Facebook's social network as candidates for biology teacher-student and student-teacher interactive communication between student-student collaboration and different resource- sharing is effective in ensuring materials and sustainable development is revealed.
Social Network Social Networks For Education Facebook Biology Teacher Candidates
Bu araştırmanın amacı, biyoloji öğretmen adaylarının sosyal ağlardan biri olan Facebook’un eğitsel kullanımına yönelik “İnsan Biyolojisi” dersinde gerçekleştirilen uygulamaya yönelik görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu; 2014-2015 Bahar döneminde, Hacettepe Üniversitesi Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı’nda 3. sınıfta öğrenim gören 19 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada biyoloji öğretmen adaylarının sosyal ağ olarak Facebook'un eğitsel kullanımının etkililiğine yönelik algılarının ortaya çıkarılması amaçladığından nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, yarı yapılandırılmış 7 açık uçlu sorudan oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler; MAXQDA 2018 Programı kullanılarak içerik analiziyle analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre; biyoloji öğretmen adaylarının sosyal ağ olarak Facebook’un öğrenci-öğrenci ve öğrenci-öğretmen arasındaki etkileşimli iletişimde, öğrenci-öğrenci işbirliğinde ve farklı kaynak-materyal paylaşımında ve kalıcı öğrenmeyi sağlamada etkili olduğu saptanmıştır.
Sosyal Ağ Eğitim İçin Sosyal Ağlar Facebook Biyoloji Öğretmen Adayları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 11 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 3 |
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisinde yayımlanan makaleler, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY 4.0) ile lisanslanmıştır.