Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 1, 1 - 13, 30.06.2019

Öz

Kaynakça

  • ALAT, M. (2017). Söyleşi: Kim Korkar Hain Güncel Sanattan. İstanbul: Salt Galata
  • ALP,K (2013). Sanatın Temsili ve Postmodern Sanatta Temsil. Art-E Dergisi, ISSN 1308-2698, sayı:12 s:40-66. AKAY, A. (2016). Teorik Bakış Güncel Sanat Giriş. Teorik Bakış Dergisi, ISSN2147-6640 Sayı:8, s.7-13.
  • EZER,B. (2017, Eylül). ‘İpliklerle Birbirine Bağlanan Kadın Öyküleri’ Istanbul Art News, Söyleşi: Nancy Atakan ile. s:20-21.
  • FOSTER, H. (2009). Questionarrie on Contemporary, October Magazine, and Massachusetts Institute of Technology s:1.
  • KUSPİT, D. (2006). Sanatın Sonu. Çev. Yasemin Tezgiden ,İstanbul: Metis Yayınları.
  • NANCY, J,L. (2010). Art Today Journal of Visual Culture, Vol:9(1) p.91-99 Sage Publications. Washington DC.
  • SMITH, T, CONDEE, N, ENWEZOR, O. (2009). Antonomies of Art and Culture: Modernity, Postmodernity, Contemporaneity. Duke University Press, USA.
  • SÖNMEZ, E. (2018, Aralık,03). Nesne Olarak Dil, Gazete Duvar.
  • ŞİRAY, B. (2016). Günümüz Sanatında Çağdaşlık Politikası, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, ISSN: 1309-4815 Türk Dil Kurumu (TDK) Güncel Türkçe Sözlük, http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_content&view=frontpage&Itemid=
  • TABANLI, K. (2018). Günümüz Yeni Medya Ortamında Çalışma ve Zihinsel Zanaatkarlık Kesit Akademi Dergisi ISSN: 2149 - 9225 Yıl: 4, Sayı:13, Mart 2018, s:446-466.
  • ZEYTİNOĞLU, E. (2016). Bu Ne Biçim Sanat Ya Da Bu Ne Biçim Özne. Teorik Bakış Dergisi, ISSN2147-6640 Sayı:8, s:37-46.

GÜNCEL SANATTA ZANAATİN TEMSİLİ ve TEKSTİL YAPITLARI ÜZERİNDEN İNCELENMESİ

Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 1, 1 - 13, 30.06.2019

Öz

Bu inceleme,  güncel sanat literatürünün merkezinde yer alan, sanatı anlamlandırma ve kategorize etmeye dair girişimlere yer vermekte ve günümüz sanatının yeni kriterler oluşturma sürecinde nitelikli işçilik gerektiren tekniklerinin dönüşümünü tekstil yapıtları üzerinden tartışmaktadır.

Güncel sanatın; üretim pratikleri, malzeme, kullanılan teknolojiler bakımından kendisine tanımladığı sınırsız özgürlükler dikkate alındığında sanatsal yapıt, sanatçı tarafından kurgulanan anlatının, içinde bulunulan süreç ve içinde olunan ana özgü olarak ortaya koyan bir üretim olarak kendisini gösterir. Sanatçının artan anlam arayışı içerisinde geçmiş ile bağları olan, kültürel değere sahip tekstil materyalleri ve onunla ilişkili teknikler, barındırdığı metaforlar bakımından sanat gündeminde sıkça yer almaktadır.  Tekstiller kullanılarak kurgulanan emek ve el işçiliği anlatıları, malzeme ile ilişkili bilinen teknikleri güncel sanat anlayışı içerisinde dönüştürmekte ve zanaatın temsiliyetini incelememize olanak sağlamaktadır. Bu bağlamda zanaat sayılabilecek pratikler, sanatçı tarafından ele alınabilecek kendine has anlatıya sahip yeni bir yaratım alanı olarak karşımıza çıkmaktadır.

Araştırmada, günümüz sanatının sergilendiği alanlarda örnekleri artan tekstil yapıtları, işçilik ve emek kavramlarına özgü söylemler özelinde incelenmektedir. Bu yapıtların seçkisi, Türkiye’ de güncel sanatı izlediğimiz sergi ve organizasyonlardan, tekstil pratikleri uygulamış sanatçılardan yapılmıştır. Görsel dokümantasyon sergilerden  yapılan çekimlerle elde edilmiştir. Sanatçıların yapıtları hakkında literatürde yer verilen ifadelerine başvurulmuş, veya teknikleri ile  ilgili kendilerinden bilgi edinilmiştir. Araştırmanın, ülkemizden sanatçıların tekstil malzemelerine yaklaşımları konusunda sanat literatürüne katkı sağlaması amaçlanmıştır.

Kaynakça

  • ALAT, M. (2017). Söyleşi: Kim Korkar Hain Güncel Sanattan. İstanbul: Salt Galata
  • ALP,K (2013). Sanatın Temsili ve Postmodern Sanatta Temsil. Art-E Dergisi, ISSN 1308-2698, sayı:12 s:40-66. AKAY, A. (2016). Teorik Bakış Güncel Sanat Giriş. Teorik Bakış Dergisi, ISSN2147-6640 Sayı:8, s.7-13.
  • EZER,B. (2017, Eylül). ‘İpliklerle Birbirine Bağlanan Kadın Öyküleri’ Istanbul Art News, Söyleşi: Nancy Atakan ile. s:20-21.
  • FOSTER, H. (2009). Questionarrie on Contemporary, October Magazine, and Massachusetts Institute of Technology s:1.
  • KUSPİT, D. (2006). Sanatın Sonu. Çev. Yasemin Tezgiden ,İstanbul: Metis Yayınları.
  • NANCY, J,L. (2010). Art Today Journal of Visual Culture, Vol:9(1) p.91-99 Sage Publications. Washington DC.
  • SMITH, T, CONDEE, N, ENWEZOR, O. (2009). Antonomies of Art and Culture: Modernity, Postmodernity, Contemporaneity. Duke University Press, USA.
  • SÖNMEZ, E. (2018, Aralık,03). Nesne Olarak Dil, Gazete Duvar.
  • ŞİRAY, B. (2016). Günümüz Sanatında Çağdaşlık Politikası, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, ISSN: 1309-4815 Türk Dil Kurumu (TDK) Güncel Türkçe Sözlük, http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_content&view=frontpage&Itemid=
  • TABANLI, K. (2018). Günümüz Yeni Medya Ortamında Çalışma ve Zihinsel Zanaatkarlık Kesit Akademi Dergisi ISSN: 2149 - 9225 Yıl: 4, Sayı:13, Mart 2018, s:446-466.
  • ZEYTİNOĞLU, E. (2016). Bu Ne Biçim Sanat Ya Da Bu Ne Biçim Özne. Teorik Bakış Dergisi, ISSN2147-6640 Sayı:8, s:37-46.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zehra Doğan Sözüer

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Doğan Sözüer, Z. (2019). GÜNCEL SANATTA ZANAATİN TEMSİLİ ve TEKSTİL YAPITLARI ÜZERİNDEN İNCELENMESİ. Yıldız Journal of Art and Design, 6(1), 1-13.

Etik kurul onayı belgesi yüklenmesi zorunludur.  Taranan indexler: DRJI, ResearchBib, Google Scholar, BASE (Bielefeld Academic Search Engine), Electronic Journals Library, JournalSeek, Academic Keys, Scientific Indexing Services, SOBIAD