Year 2016, Volume 1 , Issue 1, Pages 1 - 13 2016-02-04

Erken Çocukluk Döneminde Düşünme Becerileri Reggio Emilia Yaklaşımı Ve High/Scope Programı

Fulya EZMECİ [1] , Berrin AKMAN [2]


Erken çocukluk dönemi çocukların gelecek yaşantıları için temellerin atıldığı, onları gelecek yaşantılarına
hazırlayan temel bilgi ve becerilerin kazanıldığı, gelişimlerinin en hızlı olduğu ve tüm gelişim alanlarının en
etkin şekilde desteklenmesi gereken bir dönemdir.Bu dönemde çocukların bireysel farklılıkları, ilgi ve
gereksinimleri göz önünde bulundurularak çocukların gelişim alanlarına uygun, tüm gelişim alanlarının
gelişimini destekleyecek ve düşünme becerilerinin geliştirileceği eğitim ortamları ve fırsatları
sunulmalıdır.Çocuklar dünyaya düşünme becerileriyle gelirler.Her çocuk düşünme yeteneğine sahiptir. Ancak
bu yeteneğin desteklenerek çocuğun gelecek yaşantısına, sosyal ilişkilerine ve bireysel varoluşlarına hazırlamak
için en uygun dönem olan okul öncesi eğitimi döneminde düşünce becerileri bilinmeli ve bu becerileri
geliştirmeyi dikkate alan eğitim programları hazırlanmalıdır. Bu çalışmada düşünme becerileri açıklanarak,
düşünme becerilerinin destelemesi ve düşünme becerilerinin geliştirilmesi bakış açısından Reggio Emilia
Yaklaşımı ve High/Scope Programı ele alınacaktır.


Anahtar Sözcükler; erken çocukluk, düşünme becerileri, Reggio Emilia yaklaşımı ve High/scope program

Primary Language tr
Journal Section Makaleler
Authors

Author: Fulya EZMECİ

Author: Berrin AKMAN

Dates

Publication Date : February 4, 2016

Bibtex @ { ijeces175310, journal = {Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi}, issn = {2458-9128}, address = {}, publisher = {Hasan Kalyoncu University}, year = {2016}, volume = {1}, pages = {1 - 13}, doi = {}, title = {Erken Çocukluk Döneminde Düşünme Becerileri Reggio Emilia Yaklaşımı Ve High/Scope Programı}, key = {cite}, author = {Ezmeci̇, Fulya and Akman, Berrin} }
APA Ezmeci̇, F , Akman, B . (2016). Erken Çocukluk Döneminde Düşünme Becerileri Reggio Emilia Yaklaşımı Ve High/Scope Programı . Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi , 1 (1) , 1-13 . Retrieved from http://ijeces.hku.edu.tr/en/pub/issue/22947/175310
MLA Ezmeci̇, F , Akman, B . "Erken Çocukluk Döneminde Düşünme Becerileri Reggio Emilia Yaklaşımı Ve High/Scope Programı" . Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi 1 (2016 ): 1-13 <http://ijeces.hku.edu.tr/en/pub/issue/22947/175310>
Chicago Ezmeci̇, F , Akman, B . "Erken Çocukluk Döneminde Düşünme Becerileri Reggio Emilia Yaklaşımı Ve High/Scope Programı". Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi 1 (2016 ): 1-13
RIS TY - JOUR T1 - Erken Çocukluk Döneminde Düşünme Becerileri Reggio Emilia Yaklaşımı Ve High/Scope Programı AU - Fulya Ezmeci̇ , Berrin Akman Y1 - 2016 PY - 2016 N1 - DO - T2 - Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 1 EP - 13 VL - 1 IS - 1 SN - 2458-9128- M3 - UR - Y2 - 2020 ER -
EndNote %0 Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi Erken Çocukluk Döneminde Düşünme Becerileri Reggio Emilia Yaklaşımı Ve High/Scope Programı %A Fulya Ezmeci̇ , Berrin Akman %T Erken Çocukluk Döneminde Düşünme Becerileri Reggio Emilia Yaklaşımı Ve High/Scope Programı %D 2016 %J Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi %P 2458-9128- %V 1 %N 1 %R %U
ISNAD Ezmeci̇, Fulya , Akman, Berrin . "Erken Çocukluk Döneminde Düşünme Becerileri Reggio Emilia Yaklaşımı Ve High/Scope Programı". Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi 1 / 1 (February 2016): 1-13 .
AMA Ezmeci̇ F , Akman B . Erken Çocukluk Döneminde Düşünme Becerileri Reggio Emilia Yaklaşımı Ve High/Scope Programı. Genel Bilgi. 2016; 1(1): 1-13.
Vancouver Ezmeci̇ F , Akman B . Erken Çocukluk Döneminde Düşünme Becerileri Reggio Emilia Yaklaşımı Ve High/Scope Programı. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi. 2016; 1(1): 1-13.
IEEE F. Ezmeci̇ and B. Akman , "Erken Çocukluk Döneminde Düşünme Becerileri Reggio Emilia Yaklaşımı Ve High/Scope Programı", Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi, vol. 1, no. 1, pp. 1-13, Feb. 2016