Bu çalışma, okul öncesi öğretmenlerinin eğitim
etkinliklerinde kullandıkları yöntem ve teknikleri cinsiyet, en son mezun
oldukları program, mesleki kıdem durumu ve eğitim verdikleri yaş grubu
değişkenlerine göre incelemeyi amaçlamaktadır. Betimsel tarama modelinde bir
çalışmadır. Araştırmanın örneklemini rastlantısal örnekleme yoluyla seçilen,
Kilis ve Gaziantep illerindeki resmi ve özel okulöncesi kurumlarda görev yapan
106 okul öncesi öğretmeni oluşturmuştur. Yapılan istatistiksel analizler
sonucunda, okul öncesinde kullanılan yöntem ve teknikleri uygulamada, okul
öncesi öğretmenlerinin mezun oldukları bölüm ve mesleki kıdem değişkenlerinde
istatistiksel düzeyde anlamlı bir fark görülmüştür. Elde edilen bilgiler
ışığında okul öncesi öğretmenlerinin özel öğretim yöntemlerini kullanma konusu
ile ilgili öneriler sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 28, 2018 |
Published in Issue | Year 2018Volume: 3 Issue: 2 |