Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Erken Çocukluk Matematiğine Yönelik Öğretmen Görüşleri

Yıl 2023, Cilt: 17 Sayı: 1, 211 - 230, 30.06.2023
https://doi.org/10.17522/balikesirnef.1224695

Öz

Okul öncesi öğretmenleriyle ilgili bazı psikolojik faktörler, erken çocukluk sınıflarında matematik öğretimini önemli ölçüde etkilemektedir. Bu nedenle öğretmenlerin okul öncesi matematiğe ilişkin görüşlerinin incelenmesi, erken çocukluk matematiğinde hangi kavramların yer aldığını anlamada ve çocukların gelişim düzeylerine uygun bir eğitim ortamı ve programı hazırlamada öğretmenlere yol gösterici olacaktır. Bu araştırma; betimsel araştırma olup, 107 okul öncesi öğretmeni ile genel tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Veriler erken çocukluk matematiğine ilişkin öğretmen görüş formu ile toplanmıştır. Veriler tanımlayıcı ve parametrik olmayan istatistiksel yöntemlerle değerlendirilmiştir. Analiz sonuçları öğretmenlerin matematik etkinliklerini oyun, resim ve drama etkinlikleriyle birlikte kullandıkları ve çocukların matematik kavramlarını öğrenip öğrenmediklerini değerlendirmek için sınırlı yöntemler kullandıklarını göstermiştir. Ayrıca öğretmenlerin çoğu veri analizi, ispat ve olasılığın okul öncesi eğitimde öğretilemeyeceğini belirtmektedir. Son olarak öğretmenlerin çoğu okul öncesi matematiğini orta düzeyde önemli görmekle birlikle analiz sonuçları yaş, mesleki hizmet süresi, görev yaptıkları kurum ve okul türü ve matematiğin önem sıralaması arasında anlamlı bir fark olmadığını (p > .05) göstermektedir.

Kaynakça

  • Ağgül Yalçın, F., & Yalçın, M. (2018). Okul öncesi öğretmenlerin okul öncesi eğitimin sorunlarıyla ilgili görüşleri: Ağrı ili örneği. Ilkogretim Online, 17(1), 367-383.
  • Akman, B., Yükselen, A. İ., & Uyanık, G. (2000).Okul öncesi dönemde matematik etkinlikleri. İstanbul: Epsilon Yayınları.
  • Ayvacı, H. Ş. (2010). Okul öncesi dönem çocuklarının bilimsel süreç becerilerini kullanma yeterliliklerini geliştirmeye yönelik pilot bir çalışma. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 4(2), 1-24. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/balikesirnef/issue/3371/46524
  • Buldu, M. (2012). Okul öncesi dönemde matematiksel kavram gelişimi. Akman, B. (Ed). In Okul öncesi matematik eğitimi (3rd ed.), (pp. 28-45). Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak-Kılıç, E., Akgün-Erkan, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2012). In Bilimsel araştırma yöntemleri (11th ed.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Claessens, A., & Engel, M. (2013). How important is where you start? Early mathematics knowledge and later school success. Teachers College Record, 115(6), 1-29.
  • Clement, D. H., & Sarama, S. (2007). Early childhood cathematics learning. Lester, F. K. (Ed.) In Second Handbook of Research on Mathematics Teachingand Learning, (pp. 461-566). USA: Age Publising Inc.
  • Clements, D. H., & Sarama, J. (2008). Experimental evaluation of the effects of a research-based pre-school mathematics curriculum. American Educational Research Journal, 45(2), 443-494.
  • Copley, J. V. (2000). The young child and mathematics. National Association for the Education of Young Children, 1509 16th Street, NW, Washington, DC 20036-1426.
  • Creswell, J. W. (2014). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications.
  • Çelik, M. (2017). Preschool teachers' level of attitudes toward early mathematics education, Inonu University Journal of the Faculty of Education, 18(1), 58-70. DOI:10.17679/inuefd.295712
  • Çelik, M., & Kandır, A. (2011). Matematik gelişimi 6 testi (Progress in maths) nin 60-77 aylar arasında olan çocuklar için geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 4(1), 146-153.
  • Çelik, M., & Kandır, A. (2013). The effect of "big maths for little kids" curriculum on mathematical development of 61-72 month-old children. Journal of Theoretical Educational Science, 6(4), 551-567. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/akukeg/issue/29351/314081
  • Dearing, E., McCartney, K., & Taylor, B. A. (2009). Does higher quality early child care promote low‐income children's math and reading achievement in middle childhood? Child Development, 80(5), 1329-1349. DOI: 10.1111/j.1467-8624.2009.01336.x
  • Erdoğan, S. (2006). Altı yaş grubu çocuklarına drama yöntemi ile verilen matematik eğitimin matematik yeteneğine etkisinin incelenmesi [Unpublished doctoral dissertation]. Ankara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Ergün, S. (2003). Okul öncesi eğitimi eğitimi alan ve almayan birinci sınıf öğrencilerinin matematik yetenek ve başarılarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi [Unpublished master's thesis]. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Ernest, P. (1989). The knowledge, beliefs and attitudes of the mathematics teacher: A model. Journal of Education for Teaching, 15(1), 13-33. DOI: 10.1080/0260747890150102
  • Fromboluti, C. S., & Rinck, N. (1999). Early Childhood: Where Learning Begins: Mathematics: Mathematical Activities for Parents and Their 2-to 5-year-old Children. US Department of Education, Office of Educational Research and Improvement, National Institute on Early Childhood Development and Education.
  • Güçhan Özgül, S., & Saçkes, M. (2022). Bilişsel gelişim ve kavram gelişimi. In A. B. Ayhan, & U. Beyazıt (Eds.), Bilişsel gelişim ve desteklenmesi (pp. 175-191). Atlas, Akademik Basım Yayıncılık.
  • Güven, Y., & Gök-Çolak, F. (2019). Difficulties of early childhood education teachers' in mathematics activities, Acta Didactica Napocensia, 12(1), 89-106, DOI: 10.24193/adn.12.1.6.
  • Hart, L. C. (2002). Preservice teachers' beliefs and practice after participating in an integrated content/methods course. School Science and Mathematics, 102(1), 4-14. DOI: 10.1111/j.1949-8594.2002.tb18191.x
  • Jenkins, K. L. (2001). The early childhood field collaborative: A collection of longitudinal case studies revealing Pre-service teachers' beliefs about mathematics. [Unpublished doctoral dissertation].   University of Houston. Available from ProQuest Dissertation and Theses database. (UMI No: 3003150).
  • Jordan, N. C., Kaplan, D., Nabors Oláh, L., & Locuniak, M. N. (2006). Number sense growth in kindergarten: A longitudinal investigation of children at risk for mathematics difficulties. Child Development, 77(1), 153-175. DOI: 10.1111/j.1467-8624.2006.00862.x
  • Kaçan, M. O., & Halmatov, M. (2017). Türkiye’de uygulanan okul öncesi eğitim programında matematik: planlama ve uygulama. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(42), 149-161.
  • Kaçan, M. O., & Karayol, S. (2017). Okul öncesi öğretmenlerinin matematik eğitimi için ayırdıkları süre ve matematik eğitimine ilişkin görüşleri. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(12), 172-186. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/inesj/issue /40054/476477
  • Kartal, H. (2007). The effect of mother-child education program which is one of the early childhood education programs on cognitive development of six age children. Elementary Education Online, 6(2), 234-248.
  • Lee, J. S., & Ginsburg, H. P. (2007). Preschool teachers' beliefs about appropriate early literacy and mathematics education for low-and middle-socioeconomic status children. Early Education and Development, 18(1), 111-143. DOI: 10.1080/10409280701274758
  • Lee, J. S., & Ginsburg, H. P. (2009). Early childhood teachers' misconceptions about mathematics education for young children in the United States. Australasian Journal of Early Childhood, 34(4), 37-45. DOI: 10.1177/183693910903400406
  • Lopez, E. M., Gallimore, R., Garnier, H., & Reese, L. (2007). Pre-school antecedents of mathematics achievement of Latinos: The influence of family resources, early literacy experiences, and pre-school attendance. Hispanic Journal of Behavioral Sciences, 29(4), 456-471. DOI: 10.1177/0739986307305910
  • Maloney, E. A., & Beilock, S. L. (2012). Math anxiety: Who has it, why it develops, and how to guard against it. Trends in Cognitive Sciences, 16(8), 404-406. DOI: 10.1016/j.tics.2012.06.008
  • Markovits, Z. (2011). Beliefs hold by pre-school prospective teachers toward mathematics and its teaching. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 11, 117-121. DOI: 10.1016/j.sbspro.2011.01.045
  • Mazzocco, M. M., & Thompson, R. E. (2005). Kindergarten predictors of math learning disability. Learning Disabilities Research & Practice, 20(3), 142-155. DOI: 10.1111/j.1540-5826.2005.00129.x
  • MEB, (2012). Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü, PISA 2012. Retrived August 08, 2013, from http://yegitek.meb.gov.tr/pisa.html.
  • MEB, (2017). Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri 2017. Retrived January 08, 2018, from https://bit.ly/2sIdCVV.
  • National Association for the Education of Young Children (NAEYC), (2002). Early childhood mathematics: Promotting good beginnings. A joint position statement of the National Association for the Education of Young Children (NAEYC) and the National Coulcil for Teachers of Mathematics (NCTM). Washington, DC: NAEYC. Retrived April 04, 2014, from https://bit.ly/3iNLihv.
  • National Council of Teachers of Mathematics (NCTM), (2000). Principles and standards for school mathematic. Reston, VA: The National Council of Teachers of Mathematics, Inc. Retrived March 25, 2014, from https://bit.ly/3W2fMuP .
  • Oktay, A., & Güven, Y. (1998). Sosyo-kültürel faktörlerin matematik yeteneği ile ilişkisi üzerine bir araştırma. VII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Konya: Selçuk Üniversitesi.
  • Organisationfor Economic Cooperation and Development (OECD), (2004). Learning for tomorrow's world: First results from PISA 2003 (Paris, OECD).
  • PISA, (2019). PISA 2018 Türkiye ön raporu. MEB Yeğitek: Ankara. Retrived October, 18, 2022, from https://bit.ly/3FAVAL3
  • Pekince, P., & Avcı, N. (2016). Okul öncesi öğretmenlerinin erken çocukluk matematiği ile ilgili uygulamaları: Etkinlik planlarına nitel bir bakış. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(5), 2391-2408.
  • Saxe, G. B. (1988). Candy selling and math learning. Educational Researcher, 17(6), 14-21. DOI: 10.3102/0013189X017006014
  • Smith, S.S. (2006). Early childhood mathematics (3rd Ed.). USA: Pearson.
  • Starkey, P., Klein, A., & Wakeley, A. (2004). Enhancing young children's mathematical knowledge through a pre-kindergarten mathematics intervention. Early childhood research quarterly, 19(1), 99-120. DOI: 10.1016/j.ecresq.2004.01.002
  • Stites, M. L., Gursoy, H., Cosgun, A. A., & Sonnenschein, S. (2022). Preschool classroom libraries in Turkey: Are they used to support early mathematics skills? Education Sciences, 12(6), 387, 1-12.
  • Tarım Gözübatak, K., & Artut Dinç, P. (2004). Okul öncesi çocuklarda kubaşık çalışmalarda toplama ve çıkarma becerilerinin kazandırılması. Eurasian Journal of Educational Research, (17), 210-220.
  • Todd Brown, E. (2005). The influence of teachers' efficacy and beliefs regarding mathematics instruction in the early childhood classroom. Journal of Early Childhood Teacher Education, 26(3), 239-257.
  • Uyanık, Ö., & Kandır, A. (2010). Okul öncesi dönemde erken matematik beceriler. Kuramsal Eğitimbilim, 3(2), 118-134.
  • Wolfgang, C. H., Stannard, L. L., & Jones, I. (2001). Block play performance among preschoolers as a predictor of later school achievement in mathematics. Journal of Research in Childhood Education, 15(2), 173-180. DOI: 10.1080/02568540109594958
  • Youmans, A., Coombs, A., & Colgan, L. (2018). Early childhood educators' and teachers' early mathematics education knowledge, beliefs, and pedagogy. Canadian Journal of Education/Revue Canadienne de l'éducation, 41(4), 1079-1104.
  • Zacharos, K., Koliopoulos, D., Dokimaki, M., & Kassoumi, H. (2007). Views of prospective early childhood education teachers, towards mathematics and its instruction. European Journal of Teacher Education, 30(3), 305-318. DOI: 10.1080/02619760701486134

Teachers' Views on Early Childhood Maths

Yıl 2023, Cilt: 17 Sayı: 1, 211 - 230, 30.06.2023
https://doi.org/10.17522/balikesirnef.1224695

Öz

Some psychological factors related to preschool teachers significantly impact mathematics teaching in early childhood classrooms. Thus, examining teachers' views on preschool mathematics will guide teachers in understanding which concepts were included in early childhood mathematics and preparing an educational environment and program appropriate for children's developmental levels. This research was a descriptive-study, and was implemented using general-survey model with 107 preschool teachers. Data were collected by teacher views form on early childhood mathematics. Data were evaluated with descriptive and non-parametric statistical methods. Results showed that the teachers used math activities with games, art, drama activities and used limited methods to assess whether children have learned mathematics concepts. In addition, most teachers stated that data analysis, proof, and probability cannot be taught in preschool. Finally, most teachers considered preschool mathematics moderately important and that there was no significant difference among ages, professional service periods, the institution and school types they work in, and the order of importance of mathematics (p > .05).

Kaynakça

  • Ağgül Yalçın, F., & Yalçın, M. (2018). Okul öncesi öğretmenlerin okul öncesi eğitimin sorunlarıyla ilgili görüşleri: Ağrı ili örneği. Ilkogretim Online, 17(1), 367-383.
  • Akman, B., Yükselen, A. İ., & Uyanık, G. (2000).Okul öncesi dönemde matematik etkinlikleri. İstanbul: Epsilon Yayınları.
  • Ayvacı, H. Ş. (2010). Okul öncesi dönem çocuklarının bilimsel süreç becerilerini kullanma yeterliliklerini geliştirmeye yönelik pilot bir çalışma. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 4(2), 1-24. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/balikesirnef/issue/3371/46524
  • Buldu, M. (2012). Okul öncesi dönemde matematiksel kavram gelişimi. Akman, B. (Ed). In Okul öncesi matematik eğitimi (3rd ed.), (pp. 28-45). Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak-Kılıç, E., Akgün-Erkan, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2012). In Bilimsel araştırma yöntemleri (11th ed.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Claessens, A., & Engel, M. (2013). How important is where you start? Early mathematics knowledge and later school success. Teachers College Record, 115(6), 1-29.
  • Clement, D. H., & Sarama, S. (2007). Early childhood cathematics learning. Lester, F. K. (Ed.) In Second Handbook of Research on Mathematics Teachingand Learning, (pp. 461-566). USA: Age Publising Inc.
  • Clements, D. H., & Sarama, J. (2008). Experimental evaluation of the effects of a research-based pre-school mathematics curriculum. American Educational Research Journal, 45(2), 443-494.
  • Copley, J. V. (2000). The young child and mathematics. National Association for the Education of Young Children, 1509 16th Street, NW, Washington, DC 20036-1426.
  • Creswell, J. W. (2014). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications.
  • Çelik, M. (2017). Preschool teachers' level of attitudes toward early mathematics education, Inonu University Journal of the Faculty of Education, 18(1), 58-70. DOI:10.17679/inuefd.295712
  • Çelik, M., & Kandır, A. (2011). Matematik gelişimi 6 testi (Progress in maths) nin 60-77 aylar arasında olan çocuklar için geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 4(1), 146-153.
  • Çelik, M., & Kandır, A. (2013). The effect of "big maths for little kids" curriculum on mathematical development of 61-72 month-old children. Journal of Theoretical Educational Science, 6(4), 551-567. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/akukeg/issue/29351/314081
  • Dearing, E., McCartney, K., & Taylor, B. A. (2009). Does higher quality early child care promote low‐income children's math and reading achievement in middle childhood? Child Development, 80(5), 1329-1349. DOI: 10.1111/j.1467-8624.2009.01336.x
  • Erdoğan, S. (2006). Altı yaş grubu çocuklarına drama yöntemi ile verilen matematik eğitimin matematik yeteneğine etkisinin incelenmesi [Unpublished doctoral dissertation]. Ankara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Ergün, S. (2003). Okul öncesi eğitimi eğitimi alan ve almayan birinci sınıf öğrencilerinin matematik yetenek ve başarılarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi [Unpublished master's thesis]. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Ernest, P. (1989). The knowledge, beliefs and attitudes of the mathematics teacher: A model. Journal of Education for Teaching, 15(1), 13-33. DOI: 10.1080/0260747890150102
  • Fromboluti, C. S., & Rinck, N. (1999). Early Childhood: Where Learning Begins: Mathematics: Mathematical Activities for Parents and Their 2-to 5-year-old Children. US Department of Education, Office of Educational Research and Improvement, National Institute on Early Childhood Development and Education.
  • Güçhan Özgül, S., & Saçkes, M. (2022). Bilişsel gelişim ve kavram gelişimi. In A. B. Ayhan, & U. Beyazıt (Eds.), Bilişsel gelişim ve desteklenmesi (pp. 175-191). Atlas, Akademik Basım Yayıncılık.
  • Güven, Y., & Gök-Çolak, F. (2019). Difficulties of early childhood education teachers' in mathematics activities, Acta Didactica Napocensia, 12(1), 89-106, DOI: 10.24193/adn.12.1.6.
  • Hart, L. C. (2002). Preservice teachers' beliefs and practice after participating in an integrated content/methods course. School Science and Mathematics, 102(1), 4-14. DOI: 10.1111/j.1949-8594.2002.tb18191.x
  • Jenkins, K. L. (2001). The early childhood field collaborative: A collection of longitudinal case studies revealing Pre-service teachers' beliefs about mathematics. [Unpublished doctoral dissertation].   University of Houston. Available from ProQuest Dissertation and Theses database. (UMI No: 3003150).
  • Jordan, N. C., Kaplan, D., Nabors Oláh, L., & Locuniak, M. N. (2006). Number sense growth in kindergarten: A longitudinal investigation of children at risk for mathematics difficulties. Child Development, 77(1), 153-175. DOI: 10.1111/j.1467-8624.2006.00862.x
  • Kaçan, M. O., & Halmatov, M. (2017). Türkiye’de uygulanan okul öncesi eğitim programında matematik: planlama ve uygulama. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(42), 149-161.
  • Kaçan, M. O., & Karayol, S. (2017). Okul öncesi öğretmenlerinin matematik eğitimi için ayırdıkları süre ve matematik eğitimine ilişkin görüşleri. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(12), 172-186. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/inesj/issue /40054/476477
  • Kartal, H. (2007). The effect of mother-child education program which is one of the early childhood education programs on cognitive development of six age children. Elementary Education Online, 6(2), 234-248.
  • Lee, J. S., & Ginsburg, H. P. (2007). Preschool teachers' beliefs about appropriate early literacy and mathematics education for low-and middle-socioeconomic status children. Early Education and Development, 18(1), 111-143. DOI: 10.1080/10409280701274758
  • Lee, J. S., & Ginsburg, H. P. (2009). Early childhood teachers' misconceptions about mathematics education for young children in the United States. Australasian Journal of Early Childhood, 34(4), 37-45. DOI: 10.1177/183693910903400406
  • Lopez, E. M., Gallimore, R., Garnier, H., & Reese, L. (2007). Pre-school antecedents of mathematics achievement of Latinos: The influence of family resources, early literacy experiences, and pre-school attendance. Hispanic Journal of Behavioral Sciences, 29(4), 456-471. DOI: 10.1177/0739986307305910
  • Maloney, E. A., & Beilock, S. L. (2012). Math anxiety: Who has it, why it develops, and how to guard against it. Trends in Cognitive Sciences, 16(8), 404-406. DOI: 10.1016/j.tics.2012.06.008
  • Markovits, Z. (2011). Beliefs hold by pre-school prospective teachers toward mathematics and its teaching. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 11, 117-121. DOI: 10.1016/j.sbspro.2011.01.045
  • Mazzocco, M. M., & Thompson, R. E. (2005). Kindergarten predictors of math learning disability. Learning Disabilities Research & Practice, 20(3), 142-155. DOI: 10.1111/j.1540-5826.2005.00129.x
  • MEB, (2012). Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü, PISA 2012. Retrived August 08, 2013, from http://yegitek.meb.gov.tr/pisa.html.
  • MEB, (2017). Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri 2017. Retrived January 08, 2018, from https://bit.ly/2sIdCVV.
  • National Association for the Education of Young Children (NAEYC), (2002). Early childhood mathematics: Promotting good beginnings. A joint position statement of the National Association for the Education of Young Children (NAEYC) and the National Coulcil for Teachers of Mathematics (NCTM). Washington, DC: NAEYC. Retrived April 04, 2014, from https://bit.ly/3iNLihv.
  • National Council of Teachers of Mathematics (NCTM), (2000). Principles and standards for school mathematic. Reston, VA: The National Council of Teachers of Mathematics, Inc. Retrived March 25, 2014, from https://bit.ly/3W2fMuP .
  • Oktay, A., & Güven, Y. (1998). Sosyo-kültürel faktörlerin matematik yeteneği ile ilişkisi üzerine bir araştırma. VII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Konya: Selçuk Üniversitesi.
  • Organisationfor Economic Cooperation and Development (OECD), (2004). Learning for tomorrow's world: First results from PISA 2003 (Paris, OECD).
  • PISA, (2019). PISA 2018 Türkiye ön raporu. MEB Yeğitek: Ankara. Retrived October, 18, 2022, from https://bit.ly/3FAVAL3
  • Pekince, P., & Avcı, N. (2016). Okul öncesi öğretmenlerinin erken çocukluk matematiği ile ilgili uygulamaları: Etkinlik planlarına nitel bir bakış. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(5), 2391-2408.
  • Saxe, G. B. (1988). Candy selling and math learning. Educational Researcher, 17(6), 14-21. DOI: 10.3102/0013189X017006014
  • Smith, S.S. (2006). Early childhood mathematics (3rd Ed.). USA: Pearson.
  • Starkey, P., Klein, A., & Wakeley, A. (2004). Enhancing young children's mathematical knowledge through a pre-kindergarten mathematics intervention. Early childhood research quarterly, 19(1), 99-120. DOI: 10.1016/j.ecresq.2004.01.002
  • Stites, M. L., Gursoy, H., Cosgun, A. A., & Sonnenschein, S. (2022). Preschool classroom libraries in Turkey: Are they used to support early mathematics skills? Education Sciences, 12(6), 387, 1-12.
  • Tarım Gözübatak, K., & Artut Dinç, P. (2004). Okul öncesi çocuklarda kubaşık çalışmalarda toplama ve çıkarma becerilerinin kazandırılması. Eurasian Journal of Educational Research, (17), 210-220.
  • Todd Brown, E. (2005). The influence of teachers' efficacy and beliefs regarding mathematics instruction in the early childhood classroom. Journal of Early Childhood Teacher Education, 26(3), 239-257.
  • Uyanık, Ö., & Kandır, A. (2010). Okul öncesi dönemde erken matematik beceriler. Kuramsal Eğitimbilim, 3(2), 118-134.
  • Wolfgang, C. H., Stannard, L. L., & Jones, I. (2001). Block play performance among preschoolers as a predictor of later school achievement in mathematics. Journal of Research in Childhood Education, 15(2), 173-180. DOI: 10.1080/02568540109594958
  • Youmans, A., Coombs, A., & Colgan, L. (2018). Early childhood educators' and teachers' early mathematics education knowledge, beliefs, and pedagogy. Canadian Journal of Education/Revue Canadienne de l'éducation, 41(4), 1079-1104.
  • Zacharos, K., Koliopoulos, D., Dokimaki, M., & Kassoumi, H. (2007). Views of prospective early childhood education teachers, towards mathematics and its instruction. European Journal of Teacher Education, 30(3), 305-318. DOI: 10.1080/02619760701486134
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kerem Avci 0000-0002-8050-9469

Berrin Akman 0000-0001-5668-4382

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2023
Gönderilme Tarihi 26 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 17 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Avci, K., & Akman, B. (2023). Teachers’ Views on Early Childhood Maths. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen Ve Matematik Eğitimi Dergisi, 17(1), 211-230. https://doi.org/10.17522/balikesirnef.1224695