Erken çocukluk eğitiminin önemli olduğu gerçeği araştırmacılar tarafından Dünyada fark edilmekte, erken çocukluk eğitimine ulaşım, eşit fırsat ve eğitim kalitesinin gerekliliğine odaklanılmaktadır. Gelişmeler eğitimin daha kaliteli olmasını sağlamaktadır. Kaliteli eğitim süreçleri, standartlar konusundaki uygulamaları gündeme getirmektedirler. Dünyadaki çalışmalara bakıldığında, öznel görüş açıları ve uygulamalarının dünyada geçerliliği olan belirli üst kalite standartlarına dayandığı görülmektedir. Ancak önemli olan bu uygulamaların başarılı olup olmadığıdır. Türkiye göz önünde bulundurulduğunda, birçok amaç politika dökümanlarında yazılı olarak var olmakta ancak uygulamaya konulamamaktadır. Başka sık karşılaşılan bir sorun da dönemsel projelerin uzun sürece yayılmaması ve projeler tamamlandıktan sonra uygulamaların rafa kaldırılmasıdır. Bu bağlamda, erken çocukluk eğitiminde kalite yükselirken standartların da çerçevesinin oluşturulması da gereklidir. U.s. Qriste kalite standartlarına göre uygulamaları görmek mümkündür. Bu araştırma, erken çocukluk eğitiminde kaliteyi kazandırmak için sistematik yaklaşıma örnek olarak Qrisi ele almayı amaçlamaktadır. Araştırmada doküman analizi yapılmıştır. Örneklem alan yazından, politika dökümanları ve web sitelerinden sentezlenmiştir. Alan yazın araştırmacılara dünyada var olan farklı uygulamaları görmekte, Türkiye’deki durumu tartışmakta ve şu anki ulusal politikalarımıza öneri sunmakta yardımcı olmuştur.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016Cilt: 1 Sayı: 2 |