Okul öncesi dönemde çocukların geliĢimi ve yaratıcılık potansiyellerinin en üst seviyeye ulaĢmasında eğitim ortamlarının önemli bir rolü bulunmaktadır. KaynaĢtırma hizmetinin verildiği ortamlarda çocukların gereksinimleri ve ilgileri doğrultusunda yapılacak uyarlamalar ise baĢarılı bir kaynaĢtırma eğitimine temel oluĢturmaktadır. Bu araĢtırmada, kaynaĢtırma uygulamalarının yürütüldüğü okul öncesi sınıflarda, yeni okul öncesi eğitim programına bağlı olarak oluĢturulan öğrenme ortamları hakkında öğretmen görüĢlerini belirlemek amaçlanmıĢtır. AraĢtırmaya sınıflarında özel gereksinimli öğrencisi bulunan 9 okul öncesi öğretmeni katılmıĢtır. AraĢtırma da veriler yarı yapılandırılmıĢ bireysel görüĢmeler yoluyla toplanmıĢtır. AraĢtırma sonucunda, öğretmenler sınıfların fiziki alanının yeni programdaki öğrenme merkezlerini düzenlemek için yeterli olmadığını, kaynaĢtırma eğitimi öncesinde herhangi bir hazırlık yapmadıklarını ve bireyselleĢtirilmiĢ eğitim planı hazırlamakta kendilerini yetersiz bulduklarını belirtmiĢlerdir. Öğretmenlerin 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı’nda yer alan etkinlik planı içerisindeki uyarlama bölümü hakkında yeterli bilgiye sahip olmadıkları da öğretmen görüĢlerinden elde edilen bulgular arasında yer almaktadır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016Cilt: 1 Sayı: 2 |