Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of Perceived Child Vulnerability Levels of Mothers with 4-5 Year-old Children and Factors Affecting their Perceptions

Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 2, 46 - 53, 01.09.2016

Öz

Bu çalışma, 4-5 yaş çocuğa sahip annelerin kırılganlık algı düzeyleri ve kırılganlık algı düzeylerini etkileyen faktörlerin incelenmesi amacıyla yapılan tanımlayıcı bir çalışmadır. Çalışma Aydın il merkezinde Milli Eğitim Bakanlığı‟na bağlı, farklı sosyo ekonomik koşullara sahip bölgelerde bulunan anaokulları arasında gerçekleştirilmiştir. Bu anaokullarında bulunan çocuklar arasından basit tesadüfi olarak belirlenen 263 çocuk (%26,2‟si 4 yaş, %73,8‟i 5 yaş, %48,7‟si kız, %51,3‟ü erkek) ve 320 anne araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Veriler çocuk ve annelerin demografik özelliklerine yönelik “Genel Bilgi Formu” ve annelerin kırılganlık algısı için “Çocuk Kırılganlık Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde ortalama ve standart sapma değerleri ile Kolmogrov-Simirnov testi,Student-t Testi ve Varyans Analizi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda annelerin kırılganlık algı düzeylerinin yüksek olduğu (6.9±4.8), tek çocuğa sahip olan, çocuğu erken doğan, daha önce bir hastalık geçiren ve doğum kilosu 2500 gramın altında olan annelerin çocuklarını daha kırılgan olarak algılandıkları saptanmıştır (p>0,05).

Kaynakça

  • Perrin, E. C., West, P. D. Ve Culley, B. S. (1989). Is my child normal yet? Correlates of vulnerability. Pediatrics, 83(3); 355-363.
Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 2, 46 - 53, 01.09.2016

Öz

Kaynakça

  • Perrin, E. C., West, P. D. Ve Culley, B. S. (1989). Is my child normal yet? Correlates of vulnerability. Pediatrics, 83(3); 355-363.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şermin Metin

Hatice Yıldız

Selvinaz Saçan

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Metin, Ş., Yıldız, H., & Saçan, S. (2016). Investigation of Perceived Child Vulnerability Levels of Mothers with 4-5 Year-old Children and Factors Affecting their Perceptions. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi, 1(2), 46-53.