Bu çalışmanın amacı; erken çocukluk döneminde beyin gelişimi, nöroplastisite ve erken çocukluk eğitiminde nöroplastisiteye bağlı eğitim içeriklerinin düzenlenmesine ışık tutmaktır. İnsan beyni ve sinir sistemi üzerinde yapılan son zamanlardaki çalışmalar beyne ilişkin bilgilerin yeniden gözden geçirilmesini ve beynin gelişimi ve geliştirilmesi ile ilgili yeni sonuçlar ortaya çıkarmıştır. Nöroplastisite üzerinde oldukça fazla araştırma yapılan ve sonuçlarının birçok bilişsel işlevsellik alanında kullanılabileceğine ilişkin değerlendirmeler yapılan bir alandır. Nöroplastisite, en basit anlamıyla beynin sürekli kendisini yenileyebilme, yeni durumlara kendisini adapte edebilmesi, daha zengin ve daha işlevsel sinir bağlantıları oluşturabilme kapasitesidir. Nöroplastisite kapasitesi olumlu koşullar ve durumlarda geliştirilebilme özelliğine sahiptir. Özellikle erken çocukluk döneminin nöroplastisite gelişimi ile ilgili kritik dönem olması açısından bu yaşlarda nöroplastisite gelişimini teşvik etmek ve üst düzeye çıkarmak mümkün olabilmektedir. Erken çocukluk eğitiminin yapısı ve doğasına yönelik uygun müdahalelerin nöroplastisite gelişimini artırabileceği ve bu doğrultuda okul öncesi eğitime daha fazla önem verilmesi ortaya çıkmaktadır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016Cilt: 1 Sayı: 2 |