Bu araştırmada, Türkiye’de gerçekleştirilen 0-3
yaş çocuklara yöneliklisansüstü tez çalışmalarını gözden geçirmek amaçlanmıştır.
Tarama modelinin kullanıldığı araştırmaya 1994-2016yılları arasında 0-3 yaş
çocukların gelişim, eğitim, bakım ve beslenmesini konu alan lisansüstü tez
çalışması dâhil edilmiştir. 60 yüksek lisans, 8 doktora ve 17 tıpta uzmanlık tezi
olmak üzere toplam 85 çalışmanın 57’si tarama modeli, 18’i deneysel çalışma, 9’u
ise boylamsal çalışmadır. Doküman analiz tekniği kullanılarak yapılan araştırma
sonucundaulaşılan lisansüstü tezler konularına göre kategorilere ayrılmıştır.
Çalışmalar çocukların eğitimi (5), aile eğitimi (10 çalışma), gelişimi (28),
beslenme (17 çalışma), anne babaların bilgi, tutum ve uygulamalarına ilişkin çalışmalar
(18 çalışma) ve çocuğun sağlığına ilişkin çalışmalar (7 çalışma) olmak üzere
altı kategoride incelenmiştir. Her bir kategorideki tez çalışmalarına ilişkin
bilgi verilmiş ve aynı kategorideki tez çalışmaları karşılaştırmalı olarak
incelenmiştir. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre en fazla çalışılan
alanların 0-3 yaş çocukların beslenmesine, annelerin bilgi, tutumu ve
davranışları ile çocukların büyüme ve gelişimine yönelik çalışmalar olduğu, 0-3
yaş çocuğun ve aile eğitimine yönelik çalışmaların yetersiz olduğu
saptanmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017Cilt: 2 Sayı: 1 |