Okul öncesi eğitimin istenen nitelikte ve verimlilikte
gerçekleştirilebilmesi süreçte yer alan bütün unsurların işbirliği içinde
hareket etmesine bağlıdır. Öğretmenler tarafından yapılan etkinliklerin ve
faaliyetlerin ebeveynler ile işbirliği içinde yürütülmesi, onların desteği ve
katkısı alınarak gerçekleştirilmesi okul öncesi eğitimdeki kazanımlar açısından
önemlidir. Okul öncesinde aile katılımı; anne babaların çocukların
eğitimlerine, bunun yanında gelişimlerine katkıda bulunup, onlara yararlı
olabilmeleri için organize edilen etkinlikler bütünüdür. Eğitimdeki kalitenin
artması ve etkin bir eğitimin sağlanması öğretmenler ve ebeveynler arasındaki
işbirliği ile doğrudan ilişkilidir. Aile katılımının özellikle okul öncesi
eğitimdeki önemi dikkate alınarak bu çalışmada okul öncesi eğitimde aile
katılımına ilişkin ebeveyn ve öğretmen görüşleri değerlendirilmiştir. Öğretmen
ve ebeveynlerin görüşlerinin derinlemesine analizinde nitel araştırma yöntemi
kullanılmıştır. Araştırmacı tarafından hazırlanan görüşme formu ile
ebeveynlere; aile katılımından ne anladıkları, aile katılımını arttıran ve
azaltan unsurlar, aile katılımının önemi, aile katılımının ebeveyn ve çocuk
üzerindeki etkilerini belirlemeye yönelik sorular sorulmuştur. Öğretmenlere
ise; aile katılımını nasıl tanımladıkları, aile katılımı konusunda ebeveynlerin
tutumu, aile katılımını arttıran ya da sınırlayan unsurlar gibi sorular
yönetilerek düşünceleri alınmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen sonuçlar
tümevarımsal analiz yöntemi ile derinlemesine ele alınmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017Cilt: 2 Sayı: 2 |