Bu araştırmanın
amacı, okul öncesi öğretmenlerinin değerler eğitimi ile ilgili düşüncelerini
belirlemektir. Araştırmanın örneklemini Bursa ilinde görev yapan 50 öğretmen
oluşturmaktadır. Araştırma yöntemi olarak çalışması kullanılmıştır ve
öğretmenlerle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Araştırma sonucunda
öğretmenlerin daha çok "İyilikseverlik" ve "Evrensellik" kategorilerindeki
değerleri öğretmeyi istediği, bu kategorideki değerleri öğretirken zorlandıkları
ve yine öğrencilerde en çok bu iki kategorideki değerlerin geliştiğini düşündükleri,
öğretmenlerin planlama aşamasında; en çok etkinlik planlama, materyal hazırlama,
uygulama aşamasında; yöntem ve teknik, araç-gereç kullanımı, değerlendirme
aşamasında ise gözlem ve soru cevap yöntemlerinden faydalandıkları, öğretmenlerin
en çok drama, oyun gibi öğrenci merkezli yöntemleri, hikaye, anlatım gibi
öğretmen merkezli yöntemleri kullandıkları sonuçlarına ulaşılmıştır. Öğretmenler
en çok etkinlik, materyal bulamamak gibi öğrenme-öğretme süreci ile ilgili
sorunlar yaşamaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019Cilt: 4 Sayı: 1 |