Bu çalışmanın amacı, altı ay ile altı yaş arasındaki
çocukların oyun profillerinin çok boyutlu unsurlar doğrultusunda
incelenmesidir. Çalışmadaki amacımız, çocuklar ne ile oyun oynuyorlar, ne kadar
süre oyun oynuyorlar, kim ile oyun oynuyorlar, günde kaç defa açık havada oyun
oynamak için dışarı çıkıyorlar, dijital oyunla ne zaman karşılaşıyorlar ve ebeveynlerin
oyun algısı nasıl gibi boyutları yaş değişkeni doğrultusunda incelemektir. Bu
bağlamda tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmada 6 ay-6 yaş arasında çocuğu
olan maksimum örneklem alma yolu ile belirlenen 250 ebeveynle çalışılmıştır.
Çalışılan çocuklarda okul öncesi eğitimi almış olma şartı aranmamıştır.
Demografik sorular hariç toplam 25 madde ile sınırlandırılmıştır. Araştırma
verileri SPSS 21.0 programı ile analiz edilmiş dağılımların frekans ve yüzde
değerleri alınarak betimsel analiz yapılmıştır. Araştırma sonucunda, çocukların
yaşları ilerledikçe oyun oynama sürelerinin azaldığı, açık havada oyun oynama
sürelerinin değişiklik gösterdiği tespit edilmiştir. Çocukların çoğunlukla evde
oyun oynadıkları, çoğunlukla ebeveynleriyle oyun oynadıkları, ebeveynlerin
çocuklarıyla beraber çoğunlukla oyuncak tasarladıkları, ebeveynlerin oyun
algısının değişiklik gösterdiği, çocukların oyun oynamadıkları zaman yaptıkları
faaliyetlerin yaş gruplarına göre değişiklik gösterdiği ve çocukların erken
yaşta dijital ortamla tanıştığı, çocukların yaşları ilerledikçe dijital ortamda
vakit geçirme sürelerinin arttığı tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019Cilt: 4 Sayı: 2 |