Duygusal Durumlarda Empati Testi’nin 48-72 Aylık Çocuklarda Geçerlik ve Güvenirlik çalışmasının yapıldığı bu araştırmada, genel tarama modeli kullanılmıştır. 2023–2024 eğitim öğretim yılında Ankara ili Yenimahalle ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı anaokulu ve anasınıflarına devam eden, 48–72 yaş aralığında, 1100 çocuk, araştırmanın çalışma grubudur. Veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu ve Duygusal Durumlarda Empati Testi kullanılmıştır. Veri toplama sürecinde testin uygulaması, birebir uygulama ile yapılmıştır. Geçerlik çalışmaları kapsamında kapsam ve yapı geçerliği sınanmıştır. Kapsam geçerliği için 5 uzmandan görüşleri alınmış ve testin kapsam geçerlik indeksi 0.867 olarak ölçülmüştür. Ardından 500 çocuk ile deneme uygulaması yapılarak testin madde analizi yapılmıştır. Yapı geçerliği için var olan test yapısının uygunluğunun sınanması için deneme uygulaması verileri ile açımlayıcı faktör analizi, esas uygulama ile elde edilen verilerin yapı geçerliliği için doğrulayıcı faktör analizi beş alt boyut içeren testin tamamına yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda her bir maddenin faktör yük değeri 0.70’in üzerinde ölçülmüştür. DFA sonucunda p değerleri ve uyum indeksleri dikkate alınarak teste son hali verilmiştir. Testin güvenirliğin belirlenmesinde güvenirlik katsayısı hesaplanmış̧ ve KR-20 değeri 0,73 olarak bulunmuştur. Sonuçta, Duygusal Durumlarda Empati Testi 48-72 Aylık Çocuklar İçin geçerli ve güvenilir bulunmuştur.
Gazi Üniversitesi Etik Kurulu tarafından 06.03.2024 tarihinde E-77082166-302.08.01-896700 sayılı etik kurul onayı ile araştırma gerçekleştirilmiştir.
The study aimed to evaluate the validity and reliability of the Emotional Situations Empathy Test (ESET) for children aged 48–72 months using a general survey model. The research was conducted during the 2023–2024 academic year in the Yenimahalle district of Ankara, involving 1,100 children attending preschools and kindergarten classes affiliated with the Ministry of National Education. Data collection tools included a personal information form and the ESET, which was administered individually to children. Validity studies involved testing content and construct validity. For content validity, the opinions of five experts were gathered, and the content validity index of the test was calculated as 0.867. Subsequently, a pilot study with 500 children was conducted to perform item analysis. Construct validity was assessed using exploratory factor analysis (EFA) on the pilot study data and confirmatory factor analysis (CFA) on the main application data. These analyses were conducted for all items, which were organized into five subdimensions. Results showed that each item's factor loading exceeded 0.70. Based on the CFA results, p-values and fit indices were evaluated, and the test was finalized.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Okul Öncesi Eğitim |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Şubat 2025 |
Gönderilme Tarihi | 19 Ocak 2025 |
Kabul Tarihi | 7 Şubat 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025Cilt: 10 Sayı: 1 |