Yazım Kuralları

Makale Şablonu için tıklayınız..

Yazım Kuralları
Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi’ne gönderilecek çalışmalar "Makale Şablonu" üzerinde hazırlanmalıdır.

Sayfa Düzeni
A4 Dikey, Kenar Boşlukları (Normal) (4 yandan 2,5cm)
Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi’nde makale sayfa sayısı veya kelime sayısı sınırlaması yoktur. Bununla birlikte, yayın kurulu çalışmanın niteliğini kaybetmeden kısaltılabileceği
yönünde görüş belirtebilir.

Font Ailesi
Times New Roman, Ana başlıklar 12, Alt başlıklar ve metin 11 punto büyüklüğünde ve satır aralığı 1,5 olarak iki yana yaslı yazılmalıdır. Paragrafların ilk satırı 0,5 cm içerden başlamalıdır. Her
çalışma sırasıyla aşağıdaki ana başlıklardan oluşmalıdır;

Başlık
Çalışmanın başlığı, içeriğini açık şekilde yansıtmalı ve kapsayıcı olmalıdır. Bağlaçlar hariç her kelimenin Baş Harfi Büyük yazılmalıdır. Başlıkta kullanılacak font Times New Roman, punto
büyüklüğü 14 olmalı ve başlık kalın yazılmalıdır. Türkçe başlığın altına İngilizce başlık yine bağlaçlar hariç her kelimenin Baş Harfi Büyük olacak şekilde aynı font ve punto büyüklüğü
kullanılarak kalın yazılmalıdır.

Öz
Çalışmanın amacını, kapsamını, yöntemini, sonuçlarını, öne çıkan yanlarını ve özgün değerini açık ve öz bir şekilde yansıtmalıdır. Öz, 180-300 kelime arasında olmalıdır. Öz başlığında
Times New Roman ve punto büyüklüğü 9 kullanılmalı ve başlık kalın yazılmalıdır. Özde yer alan alt başlıklar ve metinde font olarak Times News Roman kullanılmalı, punto büyüklüğü 9
olacak şekilde sadece alt başlıklar kalın yazılmalıdır. İngilizce öz yazılırken aynı font ve punto büyüklükleri kullanılmalıdır.

Anahtar Kelimeler
Türkçe ve İngilizce anahtar kelimeler çalışmanın özünü yansıtmalı ve başlıktan bağımsız olmalıdır (en az 4-8 kelime).

Giriş
Araştırma konusunun kuramsal çerçevesi ve bilimsel alan yazındaki karşılığı, araştırmanın problemi, önemi ve amaçlarına/hipotezlerine giriş kısmında yer verilmelidir.

Yöntem
Araştırmanın modeli, sınırlılıkları, örneklem/çalışma grupları, veri toplama araçları (geçerliği ve güvenirliği), veri toplama/uygulama/deney süreci, verilerin analizi, araştırmanın etik sürecine dair açıklamalara yöntem kısmında yer verilmelidir.

Bulgular
Araştırmada elde edilen bulgular; çalışmanın problemi, amacı/hipotezi ile ilişkili ve bütünlüğü koruyacak biçimde bağlantılı tablo, şekil, grafik/resimlerle açıklanmalıdır.

Tartışma, Sonuç ve Öneriler
Araştırmanın problemi, amacı/hipotezi bağlamında, elde edilen bulgular alan yazın ve yazar yorumları ile tartışılmalıdır. Sonuçlar, tartışmalar odağında ortaya çıkan temel fikirler şeklinde açıklanmalıdır. Öneriler, çalışmanın tartışma ve sonucuna uygun, alan yazına katkı sağlayacak, gelecekte yapılabilecek çalışmalara ve alandaki uygulamalara yönelik olmalıdır.

Kaynakça
Kaynakça APA 7 kaynak gösterme esasları doğrultusunda hazırlanmalıdır. Metin içi gönderme ve atıflar tam metnin diline uygun verilmelidir. Türkçe tam metin için Türkçe kaynak gösterme usul ve esasları, İngilizce tam metin için İngilizce kaynak gösterme usul ve esasları dikkate alınmalıdır.

Font ailesi Times New Roman, punto büyüklüğü 11 ve tek satır aralığı olacak şekilde verilmelidir. Girinti 4. harf altına gelecek şekilde verilmelidir.

Extended Abstract
Geniş İngilizce özet en az 750 ve en fazla 1000 kelime olmalıdır. Times New Roman fontu, 11 punto büyüklüğü ve bir satır aralığı olacak şekilde yazılmalıdır. Geniş İngilizce özette var olan
alt başlıklar metin ile aynı font ve punto büyüklüğünde olmalı ve kalın yazılmalıdır.

Tablo ve Şekiller
Tablo ve şekil başlık ve metin özellikleri şablon içerisindeki örneklerdeki yapı dikkate alınarak verilmelidir. Tablo ve şekillerden öncesine ve sonrasına 12 nk boşluk verilir. Tablo başlıkları ve içeriği Times New Roman fontu ve 11 punto büyüklüğü kullanılarak yazılır. Tablo numarası koyu yazılır.
Örn. Tablo 1. Tablo Başlığı
Şekil eğer grafik ve düzenlenebilir bir formatta ise başlık ve iç metinler Times New Roman fontu ve 11 punto büyüklüğü kullanılarak oluşturulur. Şekil numarası koyu yazılır.
Örn. Şekil 1. Şekil Başlığı

Kaynakça Yazım Örnekleri
Kitap
İnan, M. (2004). Çocuk ve spor: Çocuğum nasıl spor yapmalı? (2. baskı). Morpa Kültür Yayınları.
Metin içi gösterim: (İnan, 2004)

Kitap içi Bölüm
İnan, M. (2004). Çocukların hareket sınırlılıkları. Çocuk ve spor: Çocuğum nasıl spor yapmalı? (2. Baskı, 47-72) içinde. Morpa Kültür Yayınları.
Metin içi gösterim: (İnan, 2004)

Editörlü Kitapta Bölüm
İnan, M. (2003). Erken çocuklukta hareket gelişimi. M. Sevinç (Ed.). Gelişim ve eğitimde yeni yaklaşımlar (s. 85-98). Morpa Kültür Yayınları.
Metin içi gösterim: (İnan, 2003)

Çeviri Kitap
Yin, R.K. (2017). Durum çalışması araştırması uygulamaları (İ. Günbayı, Çev.). Nobel Akademik Yayıncılık. (Orijinal eserin basım tarihi 2011, 3.baskı)
Metin içi gösterim: (Yin, 2017)

Tek Yazarlı Makale
Akay, Y. (2019). İlkokul öğrencilerine yönelik geliştirilen duygusal farkındalık etkinliklerinin akran zorbalığını önlemede etkisi. Eğitim ve Bilim, 44(200), 205-227.doi:10.15390/EB.2019.8093    Metin içi gösterim: (Akay, 2019)

İki Yazarlı Makale
İnan, M. ve Dervent, F. (2016). Making a digital game active: Examining the responses of students to the adepted active version. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 6, 113-132. http://doi.org:/ 10.14527/pegegog.2016.007
Metin içi gösterim: (İnan ve Dervent, 2016)

Üç -Yirmi Yazarlı Makale
Esmer, E., Güven, G. ve Aydın, O. (2016). Perceptions of education faculty students on teaching methods and materials. Educational Research and Reviews, 11, 1093-1109.
Metin içi gösterim: (Esmer ve ark., 2016)

Elektronik Makale
Akay, Y. (2019). İlkokul öğrencilerine yönelik geliştirilen duygusal farkındalık etkinliklerinin akran zorbalığını önlemede etkisi. Eğitim ve Bilim, 44(200), 205-227.
http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/8093/2967 adresinden erişildi.
Metin içi gösterim: (Akay, 2019)

Tez
Töman, U. (2015). Öğretmen adaylarının yansıtıcı düşünme becerilerindeki gelişimin öğretim süresi boyunca incelenmesi [Yayımlanmamış doktora tezi] Karadeniz Teknik
Üniversitesi.
Metin içi gösterim: (Töman, 2015)

Bildiri
Sakız G., Özden B. ve Aksu D. (2014). Fen derslerinde akıllı tahta kullanımının öğrenci başarısına etkisi [Sözlü sunum]. XIII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Kütahya,
Türkiye.
Metin içi gösterim: (Sakız ve ark., 2014)

Web Sayfası
UNESCO. (2013). World Heritage list. http://whc.unesco.org/en/list adresinden 12 Nisan 2021 tarihinde alınmıştır.
Metin içi gösterim: (UNESCO, 2013)

Etik Kurul Onayı
Sosyal bilimlerde etik kurul, insan katılımcıların araştırma öncesinde, esnasında ve sonrasında haklarının korunmasını sağlar ve araştırma önerilerini değerlendirir. Komitenin uygunbulması durumunda etik kurul onay belgesi verilir ve buna ilişkin bir belge düzenlenir. Dergimize gönderilecek aday makaleler için;
* Etik kurul onay belgesi dergi sistemine yüklenebilir veya ya da makalenin "Yöntem" bölümüne etik süreç yazılır.
* Tezlerden üretilen makalelerde tez için alınan etik kurul onayının sunulması yeterlidir.
* Bireysel araştırma ve uygulama izinleri etik kurul onayı için kullanılamaz.

Kör Hakemlik ve Değerlendirme Süreci
Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi, tüm çalışmaların değerlendirme sürecinde çifte körleme yöntemini kullanır. Çift körleme yönteminde çalışmaların yazar ve hakem kimlikleri gizlenir.
Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi’ne gönderilen çalışmalar öncelikle editörler tarafından değerlendirilir. Derginin amaç ve kapsamına uymayan, Türkçe ve İngilizce olarak dil/anlatım
ve bilimsel kurallar yönünden kritik hatalar içeren, dergi yayın politikalarını karşılamayan çalışmalar reddedilir. Reddedilen çalışmaların yazarları, gönderim tarihinden itibaren en erken
10 gün içerisinde bilgilendirilir. Uygun bulunan çalışmalar ön değerlendirmeye alınır.

Ön Değerlendirme Süreci
Ön değerlendirmede editör, editör yardımcıları ile birlikte; çalışmaların, giriş ve alan yazın, yöntem, bulgular, tartışma, sonuç ve öneriler bölümlerini dergi yayın politikaları ve kapsamı
ile özgünlük açısından ayrıntılı bir şekilde inceler. Bu inceleme sonucunda uygun bulunmayan çalışmalar en geç 15 gün içerisinde editör değerlendirme raporu ile birlikte yazara iade edilir. Uygun bulunan çalışmalar ise hakem değerlendirme sürecine alınır.

Hakem Süreci
Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi’ne gönderilen aday makaleler için; çalışmaların içeriğine ve hakemlerin uzmanlık alanlarına göre en az iki hakem atanır. Hakemler değerlendirdikleri
çalışmalar hakkındaki hiçbir süreci ve belgeyi paylaşamazlar.

Makale Değerlendirme Ölçütleri
Hakemler makaleleri aşağıdaki ölçütlere göre değerlendirir:

Giriş: Araştırma konusunun kuramsal çerçevesi ve bilimsel alan yazındaki karşılığına, araştırmanın problemi, amaçlarına/hipotezlerine giriş kısmında yer verilip verilmediği,

Yöntem: Araştırmanın modeli, sınırlılıkları, örneklem/çalışma grupları, veri toplama araçları (geçerliği ve güvenirliği), veri toplama/uygulama/deney süreci, verilerin analizi ve
araştırmanın etik sürecine dair açıklamalara yöntem kısmında yer verilip verilmediği,

Bulgular: Çalışmanın problemi, amacı/hipotezi ile ilişkili ve bütünlüğü koruyacak biçimde bağlantılı tablo, şekil, grafik/resimlerle açıklanıp açıklanmadığı.

Tartışma, Sonuç ve Öneriler: Araştırmanın problemi, amacı/hipotezi bağlamında, elde edilen bulgular alan yazın ve yazar yorumları ile tartışılıp tartışılmadığı, sonuçların, tartışmalar odağında ortaya çıkan temel fikirler şeklinde açıklanıp açıklanmadığı, önerilerin, çalışmanın tartışma ve sonucuna uygun, alan yazına katkı sağlayacak, gelecekte yapılabilecek çalışmalara ve alandaki uygulamalara yönelik olup olmadığ,

Genel Değerlendirme: Aday çalışma başlığının içeriği kapsaması, Türkçe'nin kurallara uygun kullanımı, kaynak ve referansların APA 7 kurallarına uygun olarak verilmesi, çalışmanın bir bütün olarak özgünlüğü, eğitim alan yazınına ve alandaki uygulamalara sağladığı katkı hakkındaki hakem görüşünü kapsar.

Hakem Değerlendirme Süreci
Hakem değerlendirme süreci en çok 3 haftadır. Hakemlerden veya editörlerden gelen düzeltme önerilerinin yazarlar tarafından 15 gün içerisinde makale üzerinde yapılması zorunludur.
Hakemler bir çalışmada yazar düzeltmelerini inceleyerek uygunluğuna karar verebilecekleri gibi gerekliyse birden çok defa yazardan düzeltme isteyebilir. Yazar istenilen düzeltme ve iyileştirme önerilerini eksiksiz, açıklayıcı ve zamanında tamamlayarak dergi sistemine yüklemelidir. Hakemlerden gelen görüşler, editör ve yardımcıları tarafından 1 hafta içerisinde incelenir. Bu inceleme sonucunda editör çalışmaya ilişkin sonucu Yayın Kuruluna iletir.

Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi açık erişimli bir dergidir.

by-nc.png

The content of the Journal of Research in Elementary Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial- 4.0 International License.