Research Article
BibTex RIS Cite

Okul Öncesi Öğretmenlerinin Kaynaştırma Eğitimi Uygulamalarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi

Year 2016, Volume: 1 Issue: 2, 35 - 45, 01.09.2016

Abstract

Okul öncesi dönemde çocukların geliĢimi ve yaratıcılık potansiyellerinin en üst seviyeye ulaĢmasında eğitim ortamlarının önemli bir rolü bulunmaktadır. KaynaĢtırma hizmetinin verildiği ortamlarda çocukların gereksinimleri ve ilgileri doğrultusunda yapılacak uyarlamalar ise baĢarılı bir kaynaĢtırma eğitimine temel oluĢturmaktadır. Bu araĢtırmada, kaynaĢtırma uygulamalarının yürütüldüğü okul öncesi sınıflarda, yeni okul öncesi eğitim programına bağlı olarak oluĢturulan öğrenme ortamları hakkında öğretmen görüĢlerini belirlemek amaçlanmıĢtır. AraĢtırmaya sınıflarında özel gereksinimli öğrencisi bulunan 9 okul öncesi öğretmeni katılmıĢtır. AraĢtırma da veriler yarı yapılandırılmıĢ bireysel görüĢmeler yoluyla toplanmıĢtır. AraĢtırma sonucunda, öğretmenler sınıfların fiziki alanının yeni programdaki öğrenme merkezlerini düzenlemek için yeterli olmadığını, kaynaĢtırma eğitimi öncesinde herhangi bir hazırlık yapmadıklarını ve bireyselleĢtirilmiĢ eğitim planı hazırlamakta kendilerini yetersiz bulduklarını belirtmiĢlerdir. Öğretmenlerin 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı’nda yer alan etkinlik planı içerisindeki uyarlama bölümü hakkında yeterli bilgiye sahip olmadıkları da öğretmen görüĢlerinden elde edilen bulgular arasında yer almaktadır.

References

  • Yıldırım, A. ve Şimsek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Year 2016, Volume: 1 Issue: 2, 35 - 45, 01.09.2016

Abstract

References

  • Yıldırım, A. ve Şimsek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Mustafa Kale

Ayperi Dikici Sığırtmaç

İmray Nur

Burcu Sultan Abbak

Publication Date September 1, 2016
Published in Issue Year 2016Volume: 1 Issue: 2

Cite

APA Kale, M., Dikici Sığırtmaç, A., Nur, İ., Abbak, B. S. (2016). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Kaynaştırma Eğitimi Uygulamalarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi, 1(2), 35-45.