Year 2021, Volume 6 , Issue 1, Pages 1 - 10 2021-02-26

“Simetri” Kavramına Yönelik Okul Öncesi Öğretmenleri ve Öğretmen Adaylarının Algıları
Preschool Teachers’ and Pre-service Preschool Teachers’ Perception Regarding the Concept of “Symmetry”

Tuğba ÖÇAL [1] , Mehmet Fatih ÖÇAL [2]


Erken çocuklukta matematik eğitiminin önemi yıllar geçtikçe daha çok önem kazanmaktadır. Simetri kavramı matematik içerisinde önemli bir yere sahip olup geometri, olasılık, problem çözme, cebir gibi alanlar arasında bağlantı kurmada etkilidir. Simetri kavramı okul öncesi dönemde üzerinde durulan bir kavram olmamasına rağmen eş olma ve eşleme becerisi önemli bir yere sahiptir. Bu açıdan bu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmenleri ve okul öncesi öğretmen adaylarının simetri kavramına ilişkin algıları belirlenmeye çalışılmaktadır. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışmasına uygun olarak gerçekleştirilmiş olup kolay ulaşılabilir örneklem seçme yöntemi ile katılımcılar çalışmaya dahil edilmiştir. Çalışmada 14 okul öncesi öğretmeni ile 62 okul öncesi öğretmen adayı yer almıştır. Araştırma da veri toplamak amacıyla araştırmacılar tarafından oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış olup içeriğinde katılımcılardan simetri kavramını çizerek ve yazarak anlatmaları ve simetri kavramını içeren bir hikaye yazmaları istenmiştir. Veriler içerik analizi yöntemine uygun olarak değerlendirilmiştir. Bulgular katılımcıların simetri kavramına ilişkin sınırlı bilgi birikimine sahip olduğunu göstermiştir. Simetriye ilişkin gösterimlerinde genellikle dikey simetriyi kullanmalarının yanında simetri türü olarak ise yansıma simetrisini kullandıkları tespit edilmiştir.
Early childhood mathematics education has become more important over the years. The concept of symmetry has an important place in mathematics and is effective in establishing connections between fields such as geometry, probability, problem solving, and algebra. Although symmetry concept is not a concept that is emphasized in preschool period, the skill of being similar and matching has an important place. In this respect, the aim of this study is to determine the perceptions of preschool teachers and preschool teacher candidates regarding the concept of symmetry. This present study was carried appropriate to case study, which is one of the qualitative research methods, and the participants were included in the study with convenience sampling method. The study included 14 preschool teachers and 62 pre-service preschool teachers. In the study, semi-structured interview form created by the researchers was used to collect data. Participants were asked to explain the concept of symmetry by writing and drawing, and to write a story containing the concept of symmetry. The data were assessed in accordance with the content analysis method. The findings showed that the participants had limited understanding about the concept of symmetry. In their symmetry representations, it was determined that they generally use vertical symmetry as well as reflection symmetry as the type of symmetry.
  • Allendoerfer, C. B. (1969). The dilemma in geometry. The Mathematics Teacher, 62, 165-169.
  • Bornstein, M. H., Ferdinandsen, K., & Gross, C. G. (1981). Perception of symmetry in infancy. Developmental Psychology, 17(1), 82-86.
  • Bulf, C. (2008). The effects of the concept of symmetry on learning geometry at French seconday school. Sixth Conference of European Research in Mathematics Education sunulan bildiri, Lyon, France.
  • Clements, D. H. (2013). Math in the early years: A strong predictor of later school success (ECS Policy report), Education Commission of the States 20 Ocak 2020 tarihinde http://www.ecs.org/the-progress-of-education-reform-math-in-the-early-years/ adresinden indirilmiştir.
  • Clements, D.H. (2003). Teaching and learning geometry. J. Kilpatrick, W.G. Martin, & D.E. Schifter (Ed), A research companion to Principles and Standards for School Mathematics içinde. Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics.
  • Duncan, G. J., Dowsett, C. J., Claessens, A., Magnuson, K., Huston, A. C., Klebanov, P., Pagani, L. S., Engel, L., Brooks-Gunn, J., Sexton, H., Duckworth, K., & Japel, C. (2007). School readiness and later achievement. Developmental Psychology, 43(6), 1428-1446. doi:10.1037/0012-1649.43.6.1428.
  • Edwards, L. D., & Zazkis, R. (1993). Transformation geometry: Naive ideas and formal embodiments. Journal for Computers in Mathematics and Science Teaching, 12(2), 121–145.
  • Hacısalihoğlu-Karadeniz, M., Baran, T., Bozkuş, F., & Gündüz, N. (2015). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının yansıma simetrisi ile ilgili yaşadıkları zorluklar. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 6(1), 117-138.
  • Hoyles, C., & Healy, L. (1997). Unfolding meanings for reflective symmetry. International journal of computers for mathematical learning, 2, 27-59.
  • Jones, K. (2000). Providing a foundation for deductive reasoning: Students’ interpretations when using dynamic geometry software and their evolving mathematical explanations. Educational Studies in Mathematics, 44(1-2), 55-85.
  • Kim, M. H., Grammer, J. K., Marulis, L. M., Carrasco, M., Morrison, F. J., & Gehring, W. J. (2016). Early math and reading achievement are associated with the error positivity. Developmental Cognitive Neuroscience, 22, 18–26. doi:10.1016/j.dcn.2016.09.002.
  • Küchemann, D. E. (1981). Reflections and rotations. K.M. Hart (Ed.),Children’s understanding of mathematics içinde (s. 137-157). London: John Murray Publishers.
  • Leikin, R., Berman, A., & Zaslavsky, O. (1997). Defining and understanding symmetry. E. Pehkonen (Ed.), Proceeding of PME 21 içinde Vol. 3 (s. 192-199).
  • Leikin, R., Berman, A., & Zaslavsky, O. (2000). Applications of symmetry to problem solving. International Journal of Mathematical Education in Science andTechnology, 31(6), 799-809.
  • Levine, M. (2008). Plane symmetry groups. Unpublished manuscript, Mathematics, University of Chicago, Chicago, Illinois. 21 Ocak 2020 tarihinde http://www.math.uchicago.edu/~may/VIGRE/VIGRE2008/REUPapers/Levine.pdf adresinden indirilmiştir.
  • Lohman, D. F. (1993). Spatial Ability and G. First Spearman Seminar sunulan bildiri. University of Plymouth, Plymouth, United Kingdom.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), (2005). Matematik dersi öğretim programı ve kılavuzu, Ankara: MEB.
  • Mercader, J., Ana, M., Presentacion, M. J., Siegenthaler, R., & Rosel, J. F. (2018). Contributions of motivation, early numeracy skills, and executive functioning to mathematical performance. A longitudinal study. Frontiers in Psychology, 8. doi:10.3389/fpsyg.2017.02375
  • National Council of Teacher of Mathematics (NCTM), (2000). Principles and standards for school mathematics, Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics.
  • Olkun, S. (2006). Yeni öğretim programını değerlendirme raporu: Matematik öğretim programını inceleme raporu. İlköğretim -Online Dergisi, 2, 35. 21 Ocal 2020 tarihinde http://ilkogretim-online.org.tr/vol5say1/yenimufredat_raporu%5B1%5D.pdf adresinden indirilmiştir.
  • Özyaşar, A. (2013). 7. sınıf öğrencilerinin dönüşüm geometrisi yeteneklerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adıyaman Üniversitesi, Adıyaman.
  • Royer, F. L. (1981). Detection of symmetry. Journal of Experimental Psychology: Human Perception and Performance, 7(6), 1186–1210. https://doi.org/10.1037/0096-1523.7.6.1186
  • Schattschneider, D. (1978). The plane symmetry groups: Their recognition and notation. American Mathematical Monthly, 85(6), 439-450.
  • Son, J. W., (2006). Investigating preservice teachers' understanding and strategies on a student's errors of reflective symmetry. Proceedings of the 30th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education sunulan bildiri. Prague: Charles University, Faculty of Education.
  • Turgut, M., Yenilmez, K., & Anapa, P. (2014). Symmetry and rotation skills of prospective elementary mathematics teachers. Bolema, 28(48), 383-402. Xistouri, X. (2007). Students’ ability in solving line symmetry tasks. Proceedings of the CERME 5 sunulan bildiri.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2009).Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zaslavsky, O. (1994). Tracing students’ misconceptions back to their teacher: A case of symmetry. Pythagoras, 33, 10-17.
  • Zingrone, W. A. (2014). The construction of symmetry in children and adults. The Journal of Genetic Psychology: Research and Theory on Human Development, 175(2), 91–104. https://doi.org/10.1080/00221325.2013.799058
Primary Language tr
Subjects Social
Journal Section Makaleler
Authors

Orcid: 0000-0003-1628-3546
Author: Tuğba ÖÇAL (Primary Author)
Institution: AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Country: Turkey


Orcid: 0000-0003-0428-6176
Author: Mehmet Fatih ÖÇAL
Institution: Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi
Country: Turkey


Dates

Publication Date : February 26, 2021

Bibtex @research article { ijeces723454, journal = {Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi}, issn = {2458-9128}, address = {}, publisher = {Hasan Kalyoncu University}, year = {2021}, volume = {6}, pages = {1 - 10}, doi = {}, title = {“Simetri” Kavramına Yönelik Okul Öncesi Öğretmenleri ve Öğretmen Adaylarının Algıları}, key = {cite}, author = {Öçal, Tuğba and Öçal, Mehmet Fatih} }
APA Öçal, T , Öçal, M . (2021). “Simetri” Kavramına Yönelik Okul Öncesi Öğretmenleri ve Öğretmen Adaylarının Algıları . Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi , 6 (1) , 1-10 . Retrieved from http://ijeces.hku.edu.tr/en/pub/issue/60500/723454
MLA Öçal, T , Öçal, M . "“Simetri” Kavramına Yönelik Okul Öncesi Öğretmenleri ve Öğretmen Adaylarının Algıları" . Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi 6 (2021 ): 1-10 <http://ijeces.hku.edu.tr/en/pub/issue/60500/723454>
Chicago Öçal, T , Öçal, M . "“Simetri” Kavramına Yönelik Okul Öncesi Öğretmenleri ve Öğretmen Adaylarının Algıları". Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi 6 (2021 ): 1-10
RIS TY - JOUR T1 - “Simetri” Kavramına Yönelik Okul Öncesi Öğretmenleri ve Öğretmen Adaylarının Algıları AU - Tuğba Öçal , Mehmet Fatih Öçal Y1 - 2021 PY - 2021 N1 - DO - T2 - Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 1 EP - 10 VL - 6 IS - 1 SN - 2458-9128- M3 - UR - Y2 - 2020 ER -
EndNote %0 Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi “Simetri” Kavramına Yönelik Okul Öncesi Öğretmenleri ve Öğretmen Adaylarının Algıları %A Tuğba Öçal , Mehmet Fatih Öçal %T “Simetri” Kavramına Yönelik Okul Öncesi Öğretmenleri ve Öğretmen Adaylarının Algıları %D 2021 %J Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi %P 2458-9128- %V 6 %N 1 %R %U
ISNAD Öçal, Tuğba , Öçal, Mehmet Fatih . "“Simetri” Kavramına Yönelik Okul Öncesi Öğretmenleri ve Öğretmen Adaylarının Algıları". Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi 6 / 1 (February 2021): 1-10 .
AMA Öçal T , Öçal M . “Simetri” Kavramına Yönelik Okul Öncesi Öğretmenleri ve Öğretmen Adaylarının Algıları. Genel Bilgi. 2021; 6(1): 1-10.
Vancouver Öçal T , Öçal M . “Simetri” Kavramına Yönelik Okul Öncesi Öğretmenleri ve Öğretmen Adaylarının Algıları. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi. 2021; 6(1): 1-10.
IEEE T. Öçal and M. Öçal , "“Simetri” Kavramına Yönelik Okul Öncesi Öğretmenleri ve Öğretmen Adaylarının Algıları", Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi, vol. 6, no. 1, pp. 1-10, Feb. 2021