Bu araştırmanın temel amacı okul öncesi öğretmen ve çocuklar arasında gerçekleşen diyaloglarin doğal afetler ve afetlerle ilgili kavram öğrenmelerindeki rolünü incelemektir. Araştırmanın yöntemi nitel araştırma yöntemlerinden etnografyadır. Çalışmanın verileri katılımcı gözlemci ve ses kayıt cihazı ile toplanmıştır. Veriler öğretmenin ve çocukların sınıf içi etkinlikleri sırasındaki etkileşimlerinden oluşmaktadır. Bulgular, öğretmen ve çocuklar arasında gerçekleşen diyalogların çocukların etkinliklere katılımını teşvik ettiği ve kavram öğrenimini desteklediğini göstermektedir. Ayrıca, çalışmada çocukların doğal afetleri ve bu afetlerle ilgili yaşadıkları deneyimleriyle ilişkilendirildiğinde çocukların diyaloglara daha çok katıldıklarını göstermektedir. Diyaloglarda öğretmenin açık uçlu soruları kapalı uçlu sorulardan daha fazla kullanıldığı görülmektedir. Bu çalışma çocukların doğal afetleri ve ilgili kavramları somutlaştırabilmeleri için öğretmenlerin diyaloglarda açık uçlu sorular sormalarını ve etkinlikleri görsel materyallerle desteklemelerini önermektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021Volume: 6 Issue: 2 |