Birey hayata
geldiği andan itibaren çeşitli problemlerle karşılaşmakta ve bu problemleri çeşitli şekillerde aşmak zorunda kalmaktadır. Problem çözme becerileri, tüm
bireylerin günlük yaşamında karşılaştığı problemleri çözmede gerekli önemli
becerilerdendir. Öğrenmenin en hızlı olduğu okul öncesi yıllar ise problem
çözme becerilerinin edinilmesinde önemli yıllardır. Bu nedenle bu çalışmada,
okul öncesi eğitim kurumuna devam eden çocukların problem çözme becerilerinin
değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubunu, 5-6 yaş grubundan 43 kız, 42
erkek olmak üzere 85 çocuk oluşturmuştur. Çalışmada çocukların problem çözme
becerilerinin cinsiyet, yaş, okula devam süresi, kardeş sayısı, anne-baba yaşı
ve öğrenim durumu değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediğine
bakılmıştır. Verilerin toplanmasında Oğuz ve Köksal Akyol (2015) tarafından
geliştirilen Problem Çözme Becerisi Ölçeği (PÇBÖ) kullanılmıştır. Ölçek,
çocuklara bireysel olarak uygulanmıştır. Verilerin analizinde bağımsız örneklem
t-Testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Sonuç olarak;
problem çözme becerilerinin çocukların cinsiyeti, okula devam süresi, baba
yaşı, anne ve baba öğrenim düzeyi değişkenlerinden anlamlı ölçüde etkilenmediği
(p>0,05) görülmüştür. Çocuğun yaşı, kardeş sayısı ve anne yaşı
değişkenlerinin ise problem çözme becerileri üzerinde anlamlı etkisi olduğu
(p<0,05) belirlenmiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçlar literatür ışığında
tartışılmış ve bazı öneriler geliştirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018Cilt: 3 Sayı: 2 |