Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetiminde İstenmeyen Davranışlara Karşı Kullandığı Stratejilerin İncelenmesi

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 2, 75 - 97, 28.09.2018

Öz

Çocuğun okulla
karşılaştığı ilk eğitim basamağı olan okul öncesi dönemde eğitimin hedefi
öğrenci davranışlarının oluşturulmasıdır. Bu davranışların oluşmasını sağlayan,
öğrencilerin motivasyonunu ve ilgisini arttıran, sorumluluk sahibi bireyler
yetiştiren kaliteli bir eğitim sistemi büyük ölçüde sınıf yönetiminin
kalitesine bağlıdır. Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin sınıf
yönetiminde istenmeyen davranışlara karşı kullandığı stratejileri incelemektir.
Bu amaç doğrultusunda okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetiminde istenmeyen
davranışlara karşı kullandığı stratejiler öğretmenlerin yaşına, öğrenim
durumuna, kıdemine, çalıştığı kurumun türüne, öğretmenlik statüsüne, sınıf
mevcuduna, sınıfta kaynaştırma öğrencisi bulunup bulunmamasına ve görev yaptığı
ile göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediği ilişkisel tarama modeli
kullanılarak incelenmiştir. Çalışmaya 90 okul öncesi öğretmeni katılmıştır.
Veriler, Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetiminde İstenmeyen Davranışlara
Karşı Kullandığı Stratejileri Belirleme Ölçeği aracılığıyla toplanmıştır. Toplam
puan üzerinden yapılan istatistiksel analizler sonucunda sınıf yönetiminde
istenmeyen davranışlara karşı kullandığı stratejiler öğretmenlerin yaşına,
öğrenim durumuna, kıdemine, çalıştığı kurumun türüne, öğretmenlik statüsüne,
sınıf mevcuduna, sınıfta kaynaştırma öğrencisi bulunup bulunmamasına ve görev
yaptığı ile göre anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Ölçeğin alt boyutları
incelendiğinde; öğretmenlerin yaşına göre Öğretmen Etkililiği alt boyutunda 31
ve üzeri yaş lehine anlamlı bir fark görülmüştür, diğer alt boyutlarda
farklılık bulunmamıştır. Öğretmenlerin kıdemine göre Öğretmen Etkililiği ve
Davranış Değiştirme Modeli alt boyutlarında 6 ve üzeri yıl lehine anlamlı bir
fark görülmüştür, diğer alt boyutlarda farklılık bulunmamıştır. Öğretmenlerin
çalıştığı kurumun türüne göre Gerçeklik Terapisi ve Davranış Değiştirme Modeli
alt boyutlarında özel okul ve Güvengen Disiplin Modeli alt boyutunda devlet
okulu lehine anlamlı bir fark görülmüştür, diğer alt boyutlarda farklılık bulunmamıştır.
Öğretmenlerin öğretmenlik statüsüne göre Güvengen Disiplin Modeli alt boyutunda
kadrolu öğretmenler lehine anlamlı bir fark görülmüştür, diğer alt boyutlarda
farklılık bulunmamıştır. Öğretmenlerin sınıflarında
kaynaştırma öğrencisi bulunup bulunmamasına göre hiçbir alt boyutta fark
bulunmamıştır.
Öğretmenlerin çalıştığı ile göre Davranış Değiştirme Modeli
alt boyutunda İstanbul lehine anlamlı bir fark görülmüştür, diğer alt
boyutlarda farklılık bulunmamıştır. Elde edilen bulgular, ilgili literatür
çerçevesinde tartışılmıştır.

Kaynakça

  • Adıgüzel, İ. (2016). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri ile tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişki (Yüksek lisans tezi). Rize: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Akar, H., Tor, D., Tantekin Erden, F., & Şahin, İ. (2010). Öğretmenlerin sınıf yönetimi yaklaşımları ve deneyimlerin incelenmesi. Elementary Education Online, 792-806.
  • Akdağ, Z., & Haser, Ç. (2016). Beginning early childhood education teachers’ classroom management concerns. Teachers ans Teaching, 700-715.
  • Akgün, E., Yarar, M., & Dinçer, Ç. (2011). Okul Öncesi Öğretmenlerin sınıf içi etkinliklerde kullandıkları sınıf yönetimi stratejilerinin incelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 1-9.
  • Akman, B., Baydemir, G., Çelik Arslan, A., Akyol, T., & Kent Kükütçü, S. (2011). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıfta karşılaştıkları sorun davranışlara ilişkin düşünceleri. e-Journal of New World Sciences Academy, 1715-1731.
  • Anthony, B., Anthony, L., Morrel, T., & Acosta, M. (2005). Evidence for social and behavior problems in low-income, urban preschoolers: effects of site, classroom, and teacher. Journal of Youth and Adolescence, 31-39.
  • Arnold, D., McWilliams, L., & Arnold, E. (1998). Teacher discipline and child misbehavior in day care: untangling causality with correlational data. Developmental Psychology, 276-287.
  • Arslan, B. (2016). Öğretmenlerin sınıf yönetimi yeterliklerine ilişkin öğrenci görüşleri (Yüksek lisans tezi). İstanbul: İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Cameron, R. (1998). School discipline in the United Kingdom: Promoting classroom behaviour which encourages effective teaching and learning. School Pscyhology Review, 33-44.
  • Campbell, J. (1999). Student discipline and classroom management: Preventing and managing discipline problems in the classroom. Emmitsburg: Charles Thomas Publisher.
  • Celep, C. (2000). Sınıf Yönetimi ve Disiplini. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Charlesworth, R., Hart, C., Burts, D., Mosley, J., & Fleege, P. (1993). Measuring the developmental appropriateness of kindergarten teachers’ beliefs and practices. Early Childhood Research Quarterly, 255-276.
  • Demir, T. (2015). Okul öncesi öğretmenlerinin öz-yeterlik algılarının ve sınıf yönetimi stratejilerinin çocuk-öğretmen ilişkileri üzerindeki etkileri (Yüksek lisans tezi). İzmir: Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Denizel Güven, E., & Cevher, F. (2005). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • Dinçer, Ç., & Akgün, E. (2015). Developing a classroom management skills inventory for preschool teachers and the correlation of preschool teachers classroom management skills with different variables. Education and Science, 187-201.
  • Ekici, G. (2011). Sınıfta Zamanın Etkili Yöntemi. Ç. Özdemir içinde, Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Erden, M. (2008). Sınıf Yönetimi. Ankara: Arkadaş Yayıncılık.
  • Erdoğan, İ. (2016). Sınıf yönetimi ders, konferans, panel ve seminer etkinliklerinde başarının yolları. İstanbul: Alfa Yayıncılık.
  • Gangal, M. (2013). Okul öncesi eğitim öğretmenlerinin sınıfta istenmeyen davranışlarla başa çıkmaya yönelik uygulamaları ve sınıf yönetimi stratejileri hakkındaki inançlarının incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Trabzon: Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Gezgin, N. (2009). Okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin kullandıkları sınıf yönetimi stratejileri (Yüksek lisans tezi). Bursa: Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Gilliam, W. (2005). Prekindergarteners left behind: expulsion rates in state prekindergarten programs. Yale University Child Study Center.
  • Green, B., Everthart, M., Gordon, L., & Gettman, M. (2006). Characteristics of Effective Mental Health Consultation in Early Childhood Settings: Multilevel Analysis of a National Survey. Topics in Early Childhood Special Education , 142–152.
  • Grooves, E., & Wootton, F. (2009). The Everything Classroom Management Book: A Teacher’s Guide To An Organized, Productive, And Calm Classroom. USA: Adams Media.
  • Güner, N. (2010). Kaynaştırma uygulamaları yapılan sınıflarda çalışan öğretmenlerin sınıf yönetimi bilgi düzeyleri ile önleyici sınıf yönetimi eğitim programının öğretmenlerin sınıf yönetimlerinin etkisine incelenmesi (Doktora tezi). Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Jiang, H., & Jones, S. (2016). Practical strategies for minimizing challenging behaviors in the preschool classroom. Dimensions of Early Childhood, 12-20.
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel.
  • Keleş, O. (2013). Okul öncesi öğretmen adaylarının ve okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimine ilişkin tutum ve inançlarının incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Adana: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Keleş, O. (2015). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetiminde istenmeyen davranışlara karşı kullandığı stratejileri belirleme ölçeği geçerlik güvenirlik çalışması. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal, 361-367.
  • Kök, M., Küçükoğlu, A., Tuğluk, M., & Koçyiğit, S. (2007). Okul öncesi eğitiminin sorunlarına ilişkin öğretmen görüşleri (Erzurum ili örneği). Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 160-171.
  • Marzano, R., Gaddy, B., Foseid, M., Foseid, M., & Marzano , J. (2005). A handbook for classroom management that works. USA: ASCD Publications.
  • McCabe, L., & Frede, E. (2007). Challenging behaviors and the role of preschool education. Preschool Policy Brief, 1-12.
  • Ming-Tak, H., & Wai-Shing, L. (2008). Classroom Management: Creating a Positive Learning Environment. Hong Kong: Hong Kong University Pres.
  • Morris Rothschild, B., & Brassard, M. (2006). Teachers’ conflict management styles:The role of attachment styles and classroom management efficacy. Journal of School Psychology, 105-121.
  • Phillipsen, L., Burchinal, M., Howes, C., & Cryer, D. (1997). The Prediction of Process Quality from Structural Features of Child Care. Early Childhood Research Quarterly, 281-303.
  • Powell, D., Fixsen, D., & Dunlap, G. (2003). Pathways to Service Utilization: A Synthesis of Evidence Relevant to Young Children with Challenging Behavior. Florida: University of South Florida, Center for Evidence-Based Practice: Young Children with Challenging Behavior.
  • Rist, R. (2000). Student social class and teacher expectations: The self-fulfilling prophecy in ghetto education. Harvard Educational Review, 257-301.
  • Sadık, F. (2006). Öğrencilerin istenmeyen davranışları ve bu davranışlarla baş edilme stratejilerinin öğretmen, öğrenci ve veli görüşlerine göre incelenmesi ve güvengen disiplin modeli temele alınarak uygulanan eğitim programının öğretmenin baş etme stratejilerine etkisi. Adana: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Sadık, F., & Dikici Sığırtmaç, A. (2016). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetim becerileri ve uygulamalarına yönelik görüşlerinin incelenmesi. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 631-664.
  • Sarıtaş, M. (2005). Sınıf yönetimi ve disiplinle ilgili kurallar geliştirme ve uygulama bölümü. L. Küçükahmet içinde, Sınıf Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Stipek, D., & Byler, P. (1997). Early childhood education teachers: Do they practice what they preach? Early Childhood Research Quarterly, 305-325.
  • Stormont, M., Beckner, R., Mitchell, B., & Richter, M. (2005). Supporting successful transition to kindergarten: general challenges and specific implications for students with problem behavior. Psychology in the Schools, 765-778.
  • Stormont, M., Lewis, T., & Smith, S. (2015). Behavior Support Strategies in Early Childhood Settings: Teachers’ Importance and Feasibility Ratings. Journal of Positive Behavior Interventions, 131-139.
  • Sucuoğlu, B., Ünsal , P., & Özokçu, O. (2004). Kaynaştırma sınıfı öğretmenlerinin önleyici sınıf yönetimi becerilerinin incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 51-64.
  • Tauber, R. (2007). Classroom Management: Sound Theory and Effective Practice. London: Praeger.
  • Tertemiz, N. (2011). Sınıf Yönetimi ve Disiplin Modelleri. L. Küçükahmet içinde, Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Turla , A., Tezel Şahin, F., & Avcı, N. (2001). Okul öncesi öğretmenlerinin fiziksel şartlar, program, yöntem, teknik, sınıf ve davranış yöntemi sorunlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi. Miili Eğitim Dergisi.
  • Uysal, H., Akbaba Altun, S., & Akgün, E. (2010). The strategies preschool teachers use when confronted with children’s undesired behaviors. Elementary Education Online, 971-979.
  • Uysal, H., Burçak, F., Tepetaş, G., & Akman, B. (2014). Preschool education and primary school pre-service teachers’ perceptions about classroom management: a metaphorical analysis. International Journal of Instruction, 165-180.
  • Ünsal, H. (2011). Okul ve Sınıfta Disiplin. Ç. Özdemir içinde, Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Wilcox-¬Herzog , A., & Ward, S. (2004). Measuring teachers’ perceived interactions with children: A tool for assessing beliefs and intentions. Early Childhood Research & Practice.
  • Yalçınkaya, M., & Tonbul, Y. (2002). İlköğretim okulu sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerine ilişkin algı ve gözlemler. Ege Eğitim Dergisi, 1-10.
  • Yaşar Ekici, F., Günhan, G., & Anılan, Ş. (2017). Okul öncesi öğretmenleri sınıf yönetimi becerileri. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 48-58.
  • Yeşilyurt, E., & Çankaya, İ. (2008). Sınıf yönetimi açısından öğreten niteliklerinin belirlenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 274-295.

Examination of the Strategies that Preschool Teachers Use to Deal with Challenging Behaviors in Classroom Management

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 2, 75 - 97, 28.09.2018

Öz

The aim of preschool education which is the first
educational institution in children’s lives is to support children to gain
positive behaviors. The quality of education which supports positive behaviors,
motivation and interest of students depends largely on the quality of classroom
management. The purpose of this research is to examine the strategies preschool
teachers use to prevent challenging behaviors in classroom management. In
accordance with this purpose, whether there is a significant difference between
the classroom management strategies of preschool teachers to deal with
challenging behaviors according to teachers’ age, educational status,
seniority, type of institution they work in, teaching status, class size,
presence or absence of children with special needs in the classroom and the
city they work in, the relational screening model has been used. The data is
collected from 90 preschool teachers via Determining the Strategies of
Preschool Teachers to Deal with Challenging Behaviors in Classroom Management
Scale. As the results of statistical analysis made on total points, there is no
statically significant difference in the strategies preschool teachers use to
prevent challenging behaviors in classroom management according to their age,
educational status, seniority, type of institution they work in, teaching
status, class size, presence or absence of children with special needs and the
city they work in. When the analysis made on subscales, according to age of the
teachers, there is a statically significant difference in Teacher Effectiveness
subscale in favor of the age of 31 and above, but there is no statistically
significant difference in other subscales. According to the educational status
of teachers, there is not a statically significant difference in any subscales.
According to the seniority of teachers, there is a statically significant
difference in Teacher Effectiveness and Behavioral Modification Model subscales
in favor of 6 years and above, but there is no statistically significant
difference in other subscales. According to the type of institution teachers work
in, there is a statically significant difference in Reality Therapy and
Behavior Modification Model subscales in favor of the private preschool and in
Assertive Discipline Model subscale in favor of the state preschool, but there
is no statistically significant difference in other subscales. According to the
teaching status of teachers, there is a statically significant difference in
Assertive Discipline Model subscale in favor of the permanent teachers, but
there is no statistically significant difference in other subscales. According
to the class size, there is a statically significant difference in Assertive
Discipline Model subscale in favor of 16 and above students, but there is no
statistically significant difference in other subscales. According to the presence
or absence of children with special needs in the classroom, there is not a
statically significant difference in any subscales. According to the city
teachers work in, there is a statically significant difference in Behavior
Modification Model subscale in favor of Istanbul, but there is no statistically
significant difference in other subscales. The findings are discussed in the
framework of the relevant literature.

Kaynakça

  • Adıgüzel, İ. (2016). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri ile tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişki (Yüksek lisans tezi). Rize: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Akar, H., Tor, D., Tantekin Erden, F., & Şahin, İ. (2010). Öğretmenlerin sınıf yönetimi yaklaşımları ve deneyimlerin incelenmesi. Elementary Education Online, 792-806.
  • Akdağ, Z., & Haser, Ç. (2016). Beginning early childhood education teachers’ classroom management concerns. Teachers ans Teaching, 700-715.
  • Akgün, E., Yarar, M., & Dinçer, Ç. (2011). Okul Öncesi Öğretmenlerin sınıf içi etkinliklerde kullandıkları sınıf yönetimi stratejilerinin incelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 1-9.
  • Akman, B., Baydemir, G., Çelik Arslan, A., Akyol, T., & Kent Kükütçü, S. (2011). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıfta karşılaştıkları sorun davranışlara ilişkin düşünceleri. e-Journal of New World Sciences Academy, 1715-1731.
  • Anthony, B., Anthony, L., Morrel, T., & Acosta, M. (2005). Evidence for social and behavior problems in low-income, urban preschoolers: effects of site, classroom, and teacher. Journal of Youth and Adolescence, 31-39.
  • Arnold, D., McWilliams, L., & Arnold, E. (1998). Teacher discipline and child misbehavior in day care: untangling causality with correlational data. Developmental Psychology, 276-287.
  • Arslan, B. (2016). Öğretmenlerin sınıf yönetimi yeterliklerine ilişkin öğrenci görüşleri (Yüksek lisans tezi). İstanbul: İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Cameron, R. (1998). School discipline in the United Kingdom: Promoting classroom behaviour which encourages effective teaching and learning. School Pscyhology Review, 33-44.
  • Campbell, J. (1999). Student discipline and classroom management: Preventing and managing discipline problems in the classroom. Emmitsburg: Charles Thomas Publisher.
  • Celep, C. (2000). Sınıf Yönetimi ve Disiplini. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Charlesworth, R., Hart, C., Burts, D., Mosley, J., & Fleege, P. (1993). Measuring the developmental appropriateness of kindergarten teachers’ beliefs and practices. Early Childhood Research Quarterly, 255-276.
  • Demir, T. (2015). Okul öncesi öğretmenlerinin öz-yeterlik algılarının ve sınıf yönetimi stratejilerinin çocuk-öğretmen ilişkileri üzerindeki etkileri (Yüksek lisans tezi). İzmir: Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Denizel Güven, E., & Cevher, F. (2005). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • Dinçer, Ç., & Akgün, E. (2015). Developing a classroom management skills inventory for preschool teachers and the correlation of preschool teachers classroom management skills with different variables. Education and Science, 187-201.
  • Ekici, G. (2011). Sınıfta Zamanın Etkili Yöntemi. Ç. Özdemir içinde, Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Erden, M. (2008). Sınıf Yönetimi. Ankara: Arkadaş Yayıncılık.
  • Erdoğan, İ. (2016). Sınıf yönetimi ders, konferans, panel ve seminer etkinliklerinde başarının yolları. İstanbul: Alfa Yayıncılık.
  • Gangal, M. (2013). Okul öncesi eğitim öğretmenlerinin sınıfta istenmeyen davranışlarla başa çıkmaya yönelik uygulamaları ve sınıf yönetimi stratejileri hakkındaki inançlarının incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Trabzon: Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Gezgin, N. (2009). Okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin kullandıkları sınıf yönetimi stratejileri (Yüksek lisans tezi). Bursa: Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Gilliam, W. (2005). Prekindergarteners left behind: expulsion rates in state prekindergarten programs. Yale University Child Study Center.
  • Green, B., Everthart, M., Gordon, L., & Gettman, M. (2006). Characteristics of Effective Mental Health Consultation in Early Childhood Settings: Multilevel Analysis of a National Survey. Topics in Early Childhood Special Education , 142–152.
  • Grooves, E., & Wootton, F. (2009). The Everything Classroom Management Book: A Teacher’s Guide To An Organized, Productive, And Calm Classroom. USA: Adams Media.
  • Güner, N. (2010). Kaynaştırma uygulamaları yapılan sınıflarda çalışan öğretmenlerin sınıf yönetimi bilgi düzeyleri ile önleyici sınıf yönetimi eğitim programının öğretmenlerin sınıf yönetimlerinin etkisine incelenmesi (Doktora tezi). Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Jiang, H., & Jones, S. (2016). Practical strategies for minimizing challenging behaviors in the preschool classroom. Dimensions of Early Childhood, 12-20.
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel.
  • Keleş, O. (2013). Okul öncesi öğretmen adaylarının ve okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimine ilişkin tutum ve inançlarının incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Adana: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Keleş, O. (2015). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetiminde istenmeyen davranışlara karşı kullandığı stratejileri belirleme ölçeği geçerlik güvenirlik çalışması. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal, 361-367.
  • Kök, M., Küçükoğlu, A., Tuğluk, M., & Koçyiğit, S. (2007). Okul öncesi eğitiminin sorunlarına ilişkin öğretmen görüşleri (Erzurum ili örneği). Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 160-171.
  • Marzano, R., Gaddy, B., Foseid, M., Foseid, M., & Marzano , J. (2005). A handbook for classroom management that works. USA: ASCD Publications.
  • McCabe, L., & Frede, E. (2007). Challenging behaviors and the role of preschool education. Preschool Policy Brief, 1-12.
  • Ming-Tak, H., & Wai-Shing, L. (2008). Classroom Management: Creating a Positive Learning Environment. Hong Kong: Hong Kong University Pres.
  • Morris Rothschild, B., & Brassard, M. (2006). Teachers’ conflict management styles:The role of attachment styles and classroom management efficacy. Journal of School Psychology, 105-121.
  • Phillipsen, L., Burchinal, M., Howes, C., & Cryer, D. (1997). The Prediction of Process Quality from Structural Features of Child Care. Early Childhood Research Quarterly, 281-303.
  • Powell, D., Fixsen, D., & Dunlap, G. (2003). Pathways to Service Utilization: A Synthesis of Evidence Relevant to Young Children with Challenging Behavior. Florida: University of South Florida, Center for Evidence-Based Practice: Young Children with Challenging Behavior.
  • Rist, R. (2000). Student social class and teacher expectations: The self-fulfilling prophecy in ghetto education. Harvard Educational Review, 257-301.
  • Sadık, F. (2006). Öğrencilerin istenmeyen davranışları ve bu davranışlarla baş edilme stratejilerinin öğretmen, öğrenci ve veli görüşlerine göre incelenmesi ve güvengen disiplin modeli temele alınarak uygulanan eğitim programının öğretmenin baş etme stratejilerine etkisi. Adana: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Sadık, F., & Dikici Sığırtmaç, A. (2016). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetim becerileri ve uygulamalarına yönelik görüşlerinin incelenmesi. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 631-664.
  • Sarıtaş, M. (2005). Sınıf yönetimi ve disiplinle ilgili kurallar geliştirme ve uygulama bölümü. L. Küçükahmet içinde, Sınıf Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Stipek, D., & Byler, P. (1997). Early childhood education teachers: Do they practice what they preach? Early Childhood Research Quarterly, 305-325.
  • Stormont, M., Beckner, R., Mitchell, B., & Richter, M. (2005). Supporting successful transition to kindergarten: general challenges and specific implications for students with problem behavior. Psychology in the Schools, 765-778.
  • Stormont, M., Lewis, T., & Smith, S. (2015). Behavior Support Strategies in Early Childhood Settings: Teachers’ Importance and Feasibility Ratings. Journal of Positive Behavior Interventions, 131-139.
  • Sucuoğlu, B., Ünsal , P., & Özokçu, O. (2004). Kaynaştırma sınıfı öğretmenlerinin önleyici sınıf yönetimi becerilerinin incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 51-64.
  • Tauber, R. (2007). Classroom Management: Sound Theory and Effective Practice. London: Praeger.
  • Tertemiz, N. (2011). Sınıf Yönetimi ve Disiplin Modelleri. L. Küçükahmet içinde, Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Turla , A., Tezel Şahin, F., & Avcı, N. (2001). Okul öncesi öğretmenlerinin fiziksel şartlar, program, yöntem, teknik, sınıf ve davranış yöntemi sorunlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi. Miili Eğitim Dergisi.
  • Uysal, H., Akbaba Altun, S., & Akgün, E. (2010). The strategies preschool teachers use when confronted with children’s undesired behaviors. Elementary Education Online, 971-979.
  • Uysal, H., Burçak, F., Tepetaş, G., & Akman, B. (2014). Preschool education and primary school pre-service teachers’ perceptions about classroom management: a metaphorical analysis. International Journal of Instruction, 165-180.
  • Ünsal, H. (2011). Okul ve Sınıfta Disiplin. Ç. Özdemir içinde, Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Wilcox-¬Herzog , A., & Ward, S. (2004). Measuring teachers’ perceived interactions with children: A tool for assessing beliefs and intentions. Early Childhood Research & Practice.
  • Yalçınkaya, M., & Tonbul, Y. (2002). İlköğretim okulu sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerine ilişkin algı ve gözlemler. Ege Eğitim Dergisi, 1-10.
  • Yaşar Ekici, F., Günhan, G., & Anılan, Ş. (2017). Okul öncesi öğretmenleri sınıf yönetimi becerileri. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 48-58.
  • Yeşilyurt, E., & Çankaya, İ. (2008). Sınıf yönetimi açısından öğreten niteliklerinin belirlenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 274-295.
Toplam 53 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özlem Dönmez 0000-0003-3881-3448

Seray Aşantoğrul 0000-0003-0277-9583

Meltem Karasulu 0000-0002-0431-7721

Emrah Bal 0000-0002-4160-5327

Yayımlanma Tarihi 28 Eylül 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Dönmez, Ö., Aşantoğrul, S., Karasulu, M., Bal, E. (2018). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetiminde İstenmeyen Davranışlara Karşı Kullandığı Stratejilerin İncelenmesi. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi, 3(2), 75-97.