Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 2, 15 - 31, 28.09.2018

Öz

Kaynakça

  • Referans 1. Güngör, M. (2014). Okulöncesi dönem çocuklarının televizyon izleme alışkanlıkları ve anne baba tutumları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(28), 199-216.
  • Referans 2. Kırık, A.M. (2013). Televizyonun gelişim çağı çocukları üzerindeki olumsuz etkileri ve ebeveynlerin kontrol sorunu. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum Eğitim Bilimleri Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(4).
  • Referans 3. Kırkorıan, H.L., Vartella, E.A., Anderson, Dr. (2008). Media and young children’s learning. The Future of Children, 18(1). 39-61.

Ailelerin Çocuklarının Sosyal Becerilerini Desteklemeye Yönelik Hazırlanmış “Çocukça” Televizyon Programı Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 2, 15 - 31, 28.09.2018

Öz

Amaç: Ailelerin çocuklarının sosyal becerilerini desteklemeye
yönelik “Çocukça” televizyon programı hazırlanmış ve ailelerin program
hakkındaki görüşleri incelenmiştir.
Yöntem:
Araştırmada Nitel araştırma
yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılmıştır. “Çocukça” televizyon
programını 8 hafta boyunca izleyen anneler çalışma grubunu oluşturmuştur.
Program, Çocuk Gelişimi bölümü 3. sınıfta yer alan “Çocuk ve Televizyon
Programları” dersini alan 26 öğrenci ve dersi yürüten öğretim üyesi
rehberliğinde hazırlanmıştır. Televizyon programı, yaklaşık 6 ayda
tamamlanmıştır. “Çocukça” televizyon programı 2016 yılında Karabük Üniversitesi
3 Nisan TV’de ve 2017 yılında Karabük BRT TV’de haftada bir 30 dakika 8 bölüm
olarak yayınlanmıştır.  Daha önce
hazırlanmış programın içeriğine yönelik sorular birebir görüşme yoluyla
uygulanmıştır. Daha sonra, ailelerin cevapları incelenerek tablo haline
dönüştürülmüştür.  Bulgular: Annelerin “Çocukça” programının
içeriğine yönelik görüşleriyle ilgili sonuçlar incelendiğinde,  annelerin hepsi aileye ve çocuğa yönelik
kitap tanıtımını beğendiklerini belirtirken, büyük bir çoğunluğu da sırasıyla
uzman görüşü, konuyla ilgili şarkı, minik yetenekler, oyuncak tanıtımı ve çocuk-aile
röportajlarını beğendiklerini ifade etmişlerdir. Sonuç: Annelerin “Çocukça” programına ilişkin genel değerlendirme
sonuçları incelendiğinde,  annelerin
çocukça programını beğendikleri, çocuk gelişimi ve eğitimi açısından
beklentilerini karşıladığını göstermektedir.

Kaynakça

  • Referans 1. Güngör, M. (2014). Okulöncesi dönem çocuklarının televizyon izleme alışkanlıkları ve anne baba tutumları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(28), 199-216.
  • Referans 2. Kırık, A.M. (2013). Televizyonun gelişim çağı çocukları üzerindeki olumsuz etkileri ve ebeveynlerin kontrol sorunu. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum Eğitim Bilimleri Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(4).
  • Referans 3. Kırkorıan, H.L., Vartella, E.A., Anderson, Dr. (2008). Media and young children’s learning. The Future of Children, 18(1). 39-61.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şehnaz Ceylan 0000-0001-9313-7353

Yayımlanma Tarihi 28 Eylül 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ceylan, Ş. (2018). Ailelerin Çocuklarının Sosyal Becerilerini Desteklemeye Yönelik Hazırlanmış “Çocukça” Televizyon Programı Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi, 3(2), 15-31.