Bu araştırma; Türkiye’deki okul öncesi öğretmenlerinin, yardımcı öğretmenlerin görev ve sorumluluklarına ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiş tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Ülke genelinde görev yapan rastgele örnekleme yöntemi ile seçilmiş 748 en az lisans mezunu okul öncesi öğretmeni araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu ve yardımcı öğretmenlerin görev ve sorumluluklarına ilişkin öğretmen görüşleri anketi kullanılmıştır. Verilerin yorumlanmasında betimsel ve ilişkisel istatistiksel tekniklerden yararlanılmıştır. Katılımcıların; %95.6’sı kadın, %93.2’si lisans mezunu, %90.5’i okul öncesi öğretmenliği mezunu, %57.1’i anasınıfında çalışan, %49.2’si 49-60 aylık sınıflarda çalışan, yaş ortalamaları 35.85 ve sınıflarındaki öğrenci sayısı ortalaması 20.3’tür. Ayrıca katılımcıların %97.5’i okul öncesi eğitim kurumlarında yardımcı öğretmenlerin zorunlu bir ihtiyaç olduğunu, %57.2’si de yardımcı öğretmenlerin ön lisans çocuk gelişimi programlarından mezun olanlardan seçilmesi gerektiğini belirtmektedir. Katılımcılar; çocukların gelişimine ve güvenliğine uygun bir öğrenme ortamının oluşturulmasında, planlanan etkinliklerin uygulanmasında, öğrenme materyallerinin hazırlanmasında, öğrenme merkezlerinin düzenlenmesinde, günlük rutinlerde öğretmene yardımcı olma, çocuklara kıyafet çıkarma, beden temizliği ve giyinme konusunda yardımcı olma, yemeğe hazırlık ve yemek zamanlarında, uyku zamanında öğretmenle nöbetleşe şekilde çocukların yanında durma gibi eylemlerin yardımcı öğretmenlerin öncelikli görev ve sorumlulukları arasında olduğunu belirtmişlerdir.
This research is a descriptive study on screening model was conducted in order to determine pre-school teachers in Turkey views to the assistant teachers' duties and responsibilities. The study group consisted of 748 pre-school teachers with at least undergraduate degrees selected by random sampling method. As a data collection tool, a personal information form and a questionnaire about teachers' opinions about the duties and responsibilities of the assistant teachers prepared by the researchers were used. Descriptive and relational statistical techniques were used to interpret the data. Participants; 95.6% are women, 93.2% are bachelor's degree, 90.5% are preschool teachers, 57.1% are working in kindergarten, 49.2% are working in 49-60 month classes, The average age is 35.85 and the average number of students in their classes is 20.3. In addition, 97.5% of the participants stated that there is a compulsory need for assistant teachers in preschool education institutions, and 57.2% of them stated that assistant teachers should be selected from those who graduate from associate degree child development programs. Participants; assisting the teacher in the creation of a learning environment suitable for the development and safety of children, in the implementation of the planned activities, in the preparation of learning materials, in the organization of learning centers, in daily routines, in assisting children in clothes removal, body cleaning and dressing, in preparation for dinner and at meal times They stated that actions such as standing next to children were among the primary duties and responsibilities of the assistant teachers.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Şubat 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020Cilt: 5 Sayı: 1 |