Çok kültürlülük, her dönemde önemini koruyan bir araştırma alanıdır. Çok kültürlü eğitim, genel anlamda; dil, din, ırk, cinsiyet, kültür ve sınıf ayrımı yapılmasına müsaade etmeden, bütün çocukların sunulan eğitim imkânlarından eşit oranda yararlanmalarına yönelik bir reform hareketidir. Çok kültürlü eğitimin; dünya çapında bir bakış açısına sahip olması gerektiği belirtilir. Bunun yanında çok kültürlü eğitimde, birbirinden farklı grupların kendi kimliklerini muhafaza etmeleri ve dominant olan kültürün özelliklerinin de benimsenmesi görüşünün olması gerekliliğinden bahsedilebilir. Bu bilgiler ışığında bu araştırmanın amacı; çok kültürlü bir toplumda yaşayan çocukların okul öncesi eğitim programlarının incelenmesi ve bu yönde olacak çalışmaların yürütülmesi ile ilgili temel niteliklerin Finlandiya, Almanya, Amerika Birleşik Devletleri ve Türkiye bazında ele almaktır. Ayrıca ülkelerin kültürel farklılıklarının yansıması olarak ortaya çıkan eğitim programlarını, aynı başlık altında toplayarak karşılaştırma yapmak ve çocukların yaşadıkları farklı deneyimleri anlamamızı sağlamak, bu araştırmanın temelini oluşturmaktadır. Çok kültürlülük kısmında insanların çocukları için yapmış oldukları çalışmalar ile birlikte aile ile okulun almış olduğu bazı önlemlerin olduğu bilinir. Çok kültürlülük, bireylerin çocukları üzerinde farklı bakış açılarına sahip olabilmelerini sağlamaktadır. Ayrıca sonuç odaklı olarak çalışmaların yapılması durumu söz konusu olmaktadır. Ülkeler içerisinde yaşanabilecek krizlerin önlenmesi ve çocukların okul öncesi etkileşimlerinin artırılabilmesi adına birçok uygulama bu sayede hayata geçirilmektedir. Birbirinden farklı toplumlardaki çocukların bakış açılarını karşılaştırmak ve bu yönde çalışmaları genişletmek için temel niteliklerden oluşan birçok faktör bu sayede devreye sokulmaktadır. Sonuç olarak bu eğitim programlarının amacı programlar ile daha verimli ve çocukların gelişimleri için daha duyarlı olunabilecek topluluk oluşturmaktır. Erken çocukluk eğitimi önemli ölçüde değerlerin ve kişisel kazanımların önünde bir etken olarak bilinmektedir. Bu nedenle çok kültürlülük kavramı geniş kapsamlı olarak ele alınmaktadır.
Çok kültürlülük çok kültürlü eğitim program erken çocukluk eğitimi
Multiculturalism is a research area that maintains its importance in every period. Multicultural education, in general terms; It is a reform movement for all children to benefit equally from the educational opportunities provided, without allowing language, religion, race, gender, culture and class discrimination. It is stated that multicultural education should have a world-wide perspective. In addition, in multicultural education, it can be mentioned that different groups should preserve their own identities and that the characteristics of the dominant culture should be adopted. Within the scope of this information, the aim of this study is to examine the pre-school education programs of children living in a multicultural society and to examine the basic qualifications related to the conduct of studies in this direction on the basis of Finland, Germany, the United States and Turkey. In addition, the main basis of this article is to raise awareness and gain new experiences by showing these cultural differences with different processes under the same title. In the multicultural part, it is known that there are some measures taken by the family and the school, together with the work that people have done for their children. Multiculturalism enables individuals around the world to have different perspectives on their children. In addition to that, it is possible to carry out results-oriented studies. Many practices are put into practice in order to prevent crises that may occur within countries and to increase children's preschool interactions. Many factors consisting of basic qualifications are put into play in order to compare the perspectives of children from different societies and to expand studies in this direction. As a result, the aim of these education programs is to create a more productive and sensitive community for the development of children. Early childhood education is known to be a factor in front of values and personal gains. For this reason, the concept of multiculturalism is discussed extensively in this research.
Multiculturalism multicultural education curriculum early childhood education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Temel Eğitim (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023Cilt: 8 Sayı: 1 |