Okul öncesi dönem çocukları çizgi dizileri severek takip etmekte, oradaki karakterleri rol model olarak görmektedirler. Bu sebeple çizgi karakterlerin nitelikleri, neleri sembolize ettikleri, davranışları ve tutumları önem arz etmektedir. Araştırmada okul öncesi eğitime devam eden çocukların sevdikleri çizgi karakterlerin yenilenen Okul Öncesi Eğitim Programında (2024) yer alan değerler bağlamında incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla öncelikle okul öncesi eğitime devam eden çocukların ailelerinden çocukların sevdikleri çizgi karakterler belirlenmiş, ardından bu karakterler 2024 yılında yayınlanan Okul Öncesi Eğitim Programında yer alan değerleri sergilemeleri/göstermeleri açısından incelenmiştir. Bu incelemeler programda yer alan değerlerle ilgili tutum ve davranışlar ile sınırlandırılmıştır. Araştırmada nitel araştırma modellerinden doküman analizi kullanılmıştır. Tüm gözlem sonuçları frekansları ile ifade edilerek yorumlamaları yapılmıştır. Sonuç olarak çalışma grubunu oluşturan çizgi dizi karakterinin en fazla yardımseverliği sergilediği gözlemlenmiştir. Bununla birlikte adalet değerinin ise hiç gözlemlenmemiş olması dikkati çekmektedir. Araştırmanın çizgi karakterleri tanımaya yardımcı olacağı, böylece de eğitimcilere ve ailelere yol gösterici olacağı düşünülmektedir. Ayrıca çizgi diziler için karakterler oluşturan profesyoneller için hangi değerlerin karakterlerle yansıtılmasına ihtiyaç duyulduğunu göstermektedir
Etik kurul raporu ek dosya olarak yüklenmiştir.
Yok
Preschool children follow cartoon series with pleasure and see the characters there as role models. For this reason, the qualities of cartoon characters, what they symbolize, their behaviors and attitudes are important. The aim of the research is to examine the favorite cartoon characters of children attending pre-school education in the context of the values included in the renewed Pre-School Education Program (2024). For this purpose, first of all, the cartoon characters that children like from the families of children attending pre-school education were determined, and then these characters were examined in terms of their display of the values included in the Pre-School Education Program published in 2024. These examinations are limited to attitudes and behaviors related to the values in the program. Document analysis, one of the qualitative research models, was used in the research. All observation results were expressed with their frequencies and interpreted. As a result, it was observed that the cartoon character that made up the study group exhibited the most helpfulness. However, it is noteworthy that the value of justice has never been observed. It is thought that the research will help recognize cartoon characters and thus guide educators and families. It also shows which values need to be reflected by the characters for professionals who create characters for cartoon series.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Okul Öncesi Eğitim |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 3 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 5 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024Cilt: 9 Sayı: 2 |