Güncel Sayı

Cilt: 9 Sayı: 2, 25.09.2024

Yıl: 2024
Okul Öncesi Eğitim
Okul Öncesi Eğitim
Yrd. Doç. Dr. Ayşegül ERGÜL DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Okul Öncesi Eğitim
Okul Öncesi Eğitim
Dr. Öğr. Üyesi Fatma Melike UÇAR HASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ
Sınıf Eğitimi, Fen Bilgisi Eğitimi
Arş. Gör. Hasan Hüseyin YILDIRIM BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ 0000-0001-5125-8069
Kapsayıcı Eğitim, Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi (Diğer), Zihinsel Engelli Eğitimi, Görme Engelli Eğitimi
Dr. Öğr. Üyesi Meltem DURAN GİRESUN ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Fen Bilgisi Eğitimi, Eğitim, Okul Öncesi Eğitim
Yüksek Lisans Nuhpelda ÖZORUÇ Çukurova Üniversitesi
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Okul Öncesi Eğitim
Çok Kültürlü Eğitim, Dil Edinimi, Okul Öncesi Eğitim
Çocuk Gelişimi Eğitimi, Okul Öncesi Eğitim
Okul Öncesi Eğitim
Okul Öncesi Eğitim
Sınıf Eğitimi
Arş. Gör. İlayda GÜRSOY KIZILASLAN Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Okul Öncesi Eğitim
Eğitim, Okul Öncesi Eğitim

Derginin amacı; uluslararası, disiplinler arası; özgün, bilimsel çalışmalar için iyi bir kaynak olmak, erken çocukluk eğitimiyle ilgili nitelikli tartışmalar üretmek, dünyada ve Türkiye’de erken çocukluk eğitimine yönelik politikaların geliştirilmesine katkıda bulunmaktır. Bu alanda çalışma yapan eğitimcilerin, araştırmacıların ve uzmanların yararlanabileceği Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi - IJECES (International Journal of Early Childhood Education Studies), eğitim ile ilgili konularda kaliteli ve etik akademik araştırma sonuçlarını yayınlayan ve derlenen akademik bilgiyi ulusal ve uluslararası düzeyde bilim insanlarının erişimine sunan bilimsel bir kaynak olma özelliğini taşımakta ve aşağıda belirtilen ilkeler doğrultusunda yayın yapmaktadır:

1.Dergimiz, yayın politikası gereğince, erken çocukluk eğitimine ilişkin tüm alanlarda nicel ve/veya nitel araştırma makalelerine yer vermekte olup yayın dili Türkçe ve İngilizcedir.

2.Dergiye gönderilen makalelerin başka bir yerde yayınlanmamış veya yayınlanmak üzere aynı anda başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekmektedir. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi - IJECES, yayınlanmak üzere kabul edilen makalelerin tüm yayın haklarına sahiptir.

3.Dergiye gönderilen yazılar Baş Editör/Editör Yardımcıları ve Yayın Kurulu tarafından ön incelemeden geçirilir. Ön incelemede uygun bulunan makaleler hakemlere gönderilir. Ön incelemede aşağıdaki noktalar göz önünde bulundurulur:

a)      Yayın etiğine uygunluğu

b)      Dergi yayın ilkelerine uygunluğu

c)      Çalışmanın konusunun bilimsel açıdan özgünlüğü ve güncelliği

d)     Çalışma konusunun eğitime katkısı

e)      Yazım kurallarına/şablona uygunluğu

4.Ön inceleme sonucunda uygun olduğuna karar verilen çalışmalar bilimsel açıdan değerlendirmesi için hakemlere gönderilir. Hakem raporlarına dayalı olarak makalelerin yayınlanıp yayınlanmayacağına Yayın Kurulu ve/veya Baş Editör/Editör Yardımcıları karar verir. Gerek duyulması durumunda çalışmalar, hakemlerden gelen eleştiri ve öneriler doğrultusunda, gözden geçirilmesi veya önerilen düzeltmelerin yapılması için yazarlara geri gönderilir.

a)Yazar(lar)la hakemler arasındaki iletişimi Baş Editör/ Editör Yardımcıları sağlar.

b)Dergi yayın ilkesi gereğince makalelerin değerlendirilmesi sürecinde çift kör hakemlik sistemi kullanılmaktadır. Hakemlerden birinin “yayınlanamaz” değerlendirmesi sonucunda çalışmanın üçüncü bir hakeme gönderilmesi veya baş editör/editör yardımcıları tarafından değerlendirilmesi söz konusudur.

5.Yayına kabul edilen ve son biçimi verilen makaleler üzerinde yazar(lar) değişiklik yapamaz. Dolayısıyla yayınlanan makalenin içeriğinden (kaynakların ve alıntıların doğruluğundan, ileri sürülen görüşlerden ve telif hakkı olan çizelge, resim ve diğer görsellerden) yazar(lar) sorumludur. Ayrıca yayına kabul edilen makaleler için yazar(lar)a ve hakemlere ücret ödenmez.

6.Açık erişim politikası gereğince, dergi sayıları ve makaleler derginin web sayfasında (https://dergipark.org.tr/ijeces) yer alır ve makalelerin tam metinlerine pdf dosyası olarak erişilebilir.

Yazarlar bu dergide yayınlanan çalışmalarını, yayın öncesinde ve sonrasında, kişisel web sitelerinde veya kurumsal

arşivlerde, bu dergiye kütüphanecilik kurallarına uygun şekilde referans vererek yayınlayabilirler.

 

IJECES, Hasan Kalyoncu Üniversitesi Eğitim Fakültesi tarafından Güz ve Bahar dönemlerinde Şubat ve Eylül ayları olmak  üzere yılda iki defa yayınlanan akademik bir dergidir ve hedef kitlesi araştırmacılar, eğitimciler, ebeveynler, erken çocukluk eğitimi uzmanlarıdır. Yayın dili Türkçe ve İngilizce olan dergimizde eğitim ile ilgili özgün araştırmalar, derlemeler, kitap kritikleri, editöre mektuplar ve çeviriler gibi çalışmalara yer verilir. Editörler Kurulunun kararı ile özel sayı yayımlanabilir.

YAZARLARA

Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi yazım kuralları güncellenmiştir. Yeni yazım kuralları için alt blokta yer alan dergi şablonuna tıklayınız. 

Genel Bilgiler

Makale içerisinde "Etik Önlemler" başlığı yer almalıdır. Bu önlemlere eğer araştırma doğası itibariyle etik kurul izni gerektirmese dahi yer verilmelidir. Ayrıca her araştırmada "Yayın Etiği" bölümü araştırma türünden bağımsız olarak bütün araştırmalarda yer almalıdır. Bu bölümde yer alacaklar, dergi şablonunda sunulmuştur.

A. Değerlendirme Öncesinde

1-Yayınlar yalnızca ön inceleme sürecinde geri çekilebilir.

2-Editör ön inceleme sırasında yayını red edebilir.

B. Değerlendirme Sürecinde

1-Hakem değerlendirmesine sunulmuş yayınlar geri çekilemez.

2-Hakem değerlendirmesine sunulan yayınlar hakem görüşleri doğrultusunda yayına kabul veya red edilebilir.

3-Hakemlerin en az birinin majör revizyon kararı vermesi durumunda;

a) Yazar düzeltme yapmayı seçebilir veya red edebilir.

b) Editör red kararı verebilir.

4-Hakemlerin minör revizyon kararı vermesi durumunda, yazar düzeltme yapmakla yükümlüdür, geri çekemez.

5-Hakemlerin en az ikisinin kabul veya minör düzeltme verdiği durumlarda, editör gerekçe göstermeksizin yayını red edemez.

C. Yayın Sürecinde

1-Yazarlar, kaynakça, mizan, iletişim bilgileri gibi bilgilerin düzenlenmesinde, son okuma yaparken işbirliği yapmakla yükümlüdür.