Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmen adaylarının öğretim tekniklerini seçme yeterliklerine ilişkin algıları ile STEM pedagojik içerik bilgisi (STEM-PCK) düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli ile yürütülen çalışmanın çalışma grubunu, Mersin ve Çukurova Üniversitelerinde öğrenim gören toplam 269 okul öncesi öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veriler, “Kişisel Bilgi Formu”, “STEM Pedagojik İçerik Bilgisi Ölçeği” ve “Öğretim Tekniklerini Seçme Yeterliklerine İlişkin Algı Ölçeği” kullanılarak elde edilmiştir. Bulgular, öğretmen adaylarının her iki ölçekte de orta düzeyde puanlara sahip olduğunu göstermiştir. STEM-PCK düzeyleri; cinsiyet, yaş, sınıf düzeyi ve ilgili dersleri alma durumlarına göre anlamlı farklılık göstermektedir. ÖAÖTSYİAÖ ile STEM-PCK düzeyleri arasında zayıf, ancak istatistiksel olarak anlamlı olmayan bir ilişki bulunmuş; öğretim tekniklerine ilişkin yeterlik algısının STEM pedagojik içerik bilgisi düzeyini anlamlı bir şekilde yordamadığı belirlenmiştir.
okul öncesi öğretmen adayları Öğretim Teknikleri Seçme Yeterlikleri Algısı Stem Pedagojik İçerik Bilgisi
Etik beyan sunulmuştur. Çukurova Ünv 30/09/2024 tarihli 2869251 sayılı resmi yazı ile
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Okul Öncesi Eğitim |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 1 Ekim 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 7 Temmuz 2025 |
Kabul Tarihi | 14 Ağustos 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 10 Sayı: 2 |