Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRENME SÜRECİNDE GÖRSEL ALGILAMA

Yıl 2021, Cilt: 6 Sayı: 2, 43 - 52, 30.09.2021

Öz

Öğrenme tüm canlılar için hayati öneme sahip olan bir kavram olup, etraftaki bilinmeyenlerin bilinen hale getirilmesidir. Öğrenme sonucunda, hayat daha anlamlı hale gelmektedir. Öğrenmeyi etkileyen pek çok faktör bulunmaktadır. Bunlar öğrenenden ve öğretenden kaynaklanan faktörler olarak ele alınabilir. Öğrenenden kaynaklanan faktörler arasında yer alan duyu ve algılama oldukça önemlidir. Algılama, duyu organlarıyla çevreden alınan uyaranların anlamlandırılmasıdır. Bu kapsamda beş duyu aracılığıyla alınan bilgiler, beynin ilgili bölgelerine gönderilmekte ve burada anlamlı işaretlere dönüştürülmektedir. Bu duyulardan biri olan görme aracılığıyla alınan uyaranlar da beynin ilgili bölümüne gönderilmekte ve anlamlı simgelere dönüştürülmektedir. Görsel algılama sonucunda akademik beceriler kazanılmakta, gelişim alanları desteklenmektedir. Görsel algılama sürecinde yaşanan problemler sonucunda akademik alanda, bilişsel, dil, motor, sosyal- duygusal gelişim alanlarında sorunlar yaşanmasına ve öğrenme sürecinde aksamalara neden olabilmektedir. Bu nedenle erken yıllardan itibaren algı ve görsel algının desteklenmesi önem kazanmaktadır. Bu düşünceden hareketle çalışmada öğrenme ve görsel algı kavramları üzerinde durularak öğrenmede görsel algının kullanılmasına yer verilmiştir.

Kaynakça

  • Aral, N. (1994). Frostig Görsel Algılama testi ve eğitim programının özel eğitimde kullanılması. I. Eğitim Bilimleri Kongresi. Cilt 1, 349–358. Adana: Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
  • Aral, N. (2002). Serebral palsili çocuklarda görsel algılama. Spastik Çocuklar Günleri, Türkiye Spastik Çocuklar Vakfı, 46–56, İstanbul.
  • Aral, N. (2010). Okul öncesi eğitimde görsel algılama. A. Orakçı ve N. R. Gürsoy (Eds.). Geçmişten geleceğe okul öncesi eğitim. İçinde(s. 202-214). Ankara: MEB Okul Öncesi Eğitimin Gen. Müd. Devlet Kitapları Döner Sermaye İşt. Müd.
  • Aral, N. ve Doğan- Keskin, A. (2017). Beynin yapısı ve beyin gelişimi. A. Köksal- Akyol (Ed.). Erken çocukluk döneminde gelişim I: 0-36 ay. İçinde (s. 155-168). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Aral, N. ve Erturan, N. (1999). Frostig Görsel Algılama Testi ve eğitim programına dayalı olarak dört- sekiz yaş arası serebral palsili çocuklarda görsel algılama davranışının incelenmesi. Özel Eğitim Dergisi, 2(3), 58-63.
  • Aral, N. ve Sağlam, M. (2016). Sensory development in infants. E. Atasoy, R. Efe, I. Jazdzewska ve H. Yaldır (Eds.). Current advances in education. In. (p. 264-277). Sofia: St. Kliment Ohridski University Press.
  • Aral, N. ve Yücelyiğit, S. (2014). Bebeklerde algı. David L. Gallahue, D. Jackie Goodway ve John C. Ozmun, D. Sevimay Özer ve A. Aktop (Eds.). Motor gelişimi anlamak (Bebekler, çocuklar, ergenler, yetişkinler). İçinde (s.154-166). Ankara: Nobel Yayınları.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Neriman Aral 0000-0002-9266-938X

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aral, N. (2021). ÖĞRENME SÜRECİNDE GÖRSEL ALGILAMA. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi, 6(2), 43-52.