Araştırmanın amacı, okul öncesinde görev yapan öğretmenlerin kaynaştırma eğitimi uygulamalarına yönelik görüşlerini belirlemektir. Bu araştırmada kesitsel tarama modelinden yararlanılmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubunda, 2022-2023 öğretim yılı ikinci yarıyılında Siirt İli merkezinde anaokulu ve ilkokul bünyesinde bulunan anasınıflarında görevli olan okul öncesi öğretmenleri bulunmaktadır. Verilerin toplanması amacıyla da 162 öğretmene ulaşılmıştır. Araştırmacıların hazırlamış olduğu Okul Öncesi Öğretmenlerinin Kaynaştırma Eğitimi Uygulamalarına Yönelik Görüşleri Ölçek formu araştırmanın veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Araştırmada elde edinilen veriler SPSS bilgisayar paket programı istifade edilerek elde edinilmiştir. İstatistiksel olarak; Betimsel İstatistik, Parametrik testlerden tek yönlü varyans analizi ve ilişkisiz gruplar t testi ile POST Hoc LSD testi uygulanmıştır. Okul öncesi öğretmenlerin maddelerin çoğuna birbirleri ile tutarlı ve olumlu görüş belirttikleri görülmüştür. Bu nedenle öğretmenlerin kaynaştırma eğitimi uygulamalarına yönelik görüşlerinin genel düzeyi olumludur. Cinsiyet, eğitim durumu, mesleki hizmet yılı, hizmet içi eğitim alma ve kaynaştırma eğitimini yeterli bulma değişkenleri açısından incelendiğinde okul öncesi öğretmenlerinin görüşlerinde anlamlı bir farklılık bulunmadığı belirlenmiştir. Kurumda çalışma süresi, sınıf öğrenci mevcudu, kaynaştırma öğrenci sayısı değişkenleri açısından öğretmen görüşlerinde anlamlı bir farklılık bulunduğu sonucuna ulaşıldığı belirtilebilir.
The aim of the research is to determine the opinions of pre-school teachers about inclusive education practices. In this research, a cross-sectional survey model was used. The study group of this research includes preschool teachers working in kindergartens and kindergartens within the primary school in the center of Siirt Province in the second semester of the 2022-2023 academic year. 162 teachers were reached to collect data. The Preschool Teachers' Opinions on Inclusive Education Practices Scale form, prepared by the researchers, was used as the data collection tool of the research. The data obtained in the research was obtained using the SPSS computer package program. Statistically; Descriptive Statistics, Parametric tests such as one-way analysis of variance, unrelated groups t test and POST Hoc LSD test were applied. It was observed that preschool teachers gave consistent and positive opinions to most of the items. For this reason, the general level of teachers' opinions about inclusive education practices is positive. When examined in terms of variables such as gender, educational status, years of professional service, receiving in-service training and finding inclusive education sufficient, it was determined that there was no significant difference in the opinions of preschool teachers. It can be stated that there is a significant difference in teachers' opinions in terms of the variables of working time at the institution, class size, and number of mainstreamed students.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Okul Öncesi Eğitim |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 29 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 6 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024Cilt: 9 Sayı: 2 |